Gjest Tara1 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Etter å ha vært her inne noen måneder nå, sitter jeg med en stor fasinasjon over hvor mange ulike mennesketyper som finnes her inne, og jeg må si at jeg har lært mye av å lese diverse innelegg. Det er spesielt en ting jeg har lært i løpet av denne tiden. Jeg har blitt mer bevisst, og ikke minst ydmyk(!), i forhold til hvordan ting jeg tar som en selvfølge ikke er en selvfølge for andre, og hvordan ting jeg sier og gjør (bagateller i mine øyne) påvirker andre i hverdagen. For eksempel hadde jeg aldri tenkt på at et smil kan oppfattes negativt før jeg leste det her inne... jeg hadde aldri tenkt på at noen kunne smile for mye. Har du lært noe av menneskene her inne? Og i så fall, kan du nevne en ting?
*melis* Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har lært at det er vanlig å vaske seg i rompa med såpe og klut.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har lært at det er vanlig å vaske seg i rompa med såpe og klut. Ja, dusj er noe møkk, så det er mye bedre å stå foran vasken og kline rundt med en klut innsausa i såpe. Hva jeg brått lærte på KG: det ække sant alt det som folk skriver.
Imax Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har lært at det er maaaange rare folk der ute! Folk som er opptatt av hvor ofte man bytter dobørste (akkurat som om den brukes noe annet sted enn i do), noen som ikke kan sove i sengetøyet til sønnen sin, noen som mener hvite negler er helt avgjørende for å få et bra bryllup. Og den siste i dag, at Oslo sammenlignes med byer som London og New York i forhold til hvor farlig det kan være der (London 8 mill, New York 9,5 mill, Oslo 550 000 innbyggere). Og så har jeg faktisk fått en del gode tips og aha-opplevelser.
Tabris Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har blant annet lært hvor mange det er som ikke kan argumentere og debattere saklig.
milla-mor Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har lært at man helst ikke skal være bedre enn andre. Hvis noen sier at de slår ungen, så er man treig og kjip hvis man sier at det er galt. Eller så blir man anklaget for å ikke tørre å innrømme det, fordi folk kjenner igjen nicket... Ja, jayzuz, for det falt meg ikke inn at jeg kunne avsløre mine elendige forelder-egenskaper under "gjest"??? (Men ellers har jeg lært masse gøy, altså. Ble litt pissed av akkurat nevnte tråd, bare...)
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har lært at mine meninger ikke deles med alle, men med flertallet her inne! Jeg har derfor lært at jeg er en gluping tulla littt nå... Jeg lærer mye av andre og andre lærer mye av meg! Konkret hva det er vet jeg ikke men det er nok en del.Vi lærer av hverandre enten vi innrømmer det eller ikke!
Nenita2 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har lært at når folk får barn så forandrer hele livet deres seg og vi andre må bare godta alle meningene deres, for de vet mye bedre enn oss, fordi de har mer erfaring enn oss.
Gjest regine ii Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 jeg har lært at det er vanlig å bli gravid, selv om man går på p-piller - at en MÅ ha stort, digert bryllupp som MÅ planlegges flere år i forveien - det skal IKKE være barn i bryllupp - Alkohol i hjem med barn er bannlyst - nesten ingen drikker noensinne mer enn "et par glass" vin, eller en konjakk til kaffen - at fryktelig mange lider av dysleksi det jeg kom på i farten.....
Gjest Tara1 Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 En annen ting jeg har lært, er at det er alt eller ingenting, det finnes sjelden graderinger midt i mellom.
Gjest Stjernedryss Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har lært at detaljer er viktig. Gifteringer f.eks er helt avgjørende for hvordan et ekteskap kommer til å fungere.
Gjest Badiane Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 jeg har lært at det er vanlig å bli gravid, selv om man går på p-piller - at en MÅ ha stort, digert bryllupp som MÅ planlegges flere år i forveien - det skal IKKE være barn i bryllupp - Alkohol i hjem med barn er bannlyst - nesten ingen drikker noensinne mer enn "et par glass" vin, eller en konjakk til kaffen - at fryktelig mange lider av dysleksi Det har jeg også lært! Samt at det er vanlig å gå svært vitenskapelig til verks fra dag én dersom man ønsker å bli gravid, med alskens tester og temper, for ikke å snakke om en hel haug med forkortelser!
Suzy Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har blant annet lært hvor mange det er som ikke kan argumentere og debattere saklig. Signerer på denne
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 jeg har lært at det er vanlig å bli gravid, selv om man går på p-piller - at en MÅ ha stort, digert bryllupp som MÅ planlegges flere år i forveien - det skal IKKE være barn i bryllupp - Alkohol i hjem med barn er bannlyst - nesten ingen drikker noensinne mer enn "et par glass" vin, eller en konjakk til kaffen - at fryktelig mange lider av dysleksi det jeg kom på i farten..... Enig i denne. Jeg har blitt rimelig forvirret over hva som er rett, og hva som er skrekkelig galt, å gjøre i forbindelse med bryllup, blant annet har jeg skjønt at jeg burde vært dødelig fornærmet og takket nei da jeg ble invitert som kaffegjest. På den annen side skal jeg vel være glad noen fortsatt gidder å holde kontakt med meg selv om bryllupsgavene vi har kjøpt som par sjelden har overskredet 700 kr. Jeg synes også det er litt spennende med de som aldri drikker mer enn ett glass vin - selv om jeg er ferdig med studdentfyll og alt sånt, hender det jeg drikker to-tre-fire glass en gang i blant. Også er det litt fascinerende hvordan endel legger fram meningene sine; heller enn å begrunne dem saklig funker det visst bra å samtidig gi et giftig stikk til de som mener det motsatte. Og at det ikke går an å tro på folk som lever et annerledes liv enn en selv; at noen lager hjemmelagd mat hver dag, eller får til å oppdra tre-fire barn selv om de har utdanning og jobb - nei, det er vel ikke mulig Noen ganger lurer jeg også på hvor _lite_ energi enkelte legger i å tenke selv eller søke på google. Og at noen synes det er lekkert med baby-ticker som viser en naturalistisk, gjennomsiktig naken mage med et like naturalistisk foster inni. For ikke å snakke om eggløsnings- og mensentickere... Men jeg har også lest mye morsomt og interessant, og fått mange gode råd her inne. Og det er heldigvis ikke bare de jeg anser som forholdsvis like meg selv som framstår sympatiske og reflekterte.
Gjest regine ii Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 gidder ikke sitere - men helt enig i det med kaffegjester - jeg har virkelig lært her inne at det er en "uting" selv om det IKKE er det IRL. men innimellom all mer eller mindre ufrivillige underholdning har det jo vært gode råd og sånt og da!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Jeg har lært at en ikke trenger være gammel for å være kjerring. Endret 13. mars 2008 av Dalwhinnie
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 At man blir dømt for å være bondetuppe(!) om man tar med ungen inn når man handler på matbutikken istedet for å la den ligge igjen inne i bilen.
Gjest Bond Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 Det er mye nevnt som jeg er enig med.. I tillegg: - janteloven sitter dypt - mennesker har til dels helt hysteriske/kategoriske ideer om barneoppdragelse, de som er ikke enige er mishandlere - det er SÅ mange rare folk - det er underlig mange par som ikke kommuniserer - jeg har det ganske bra
Gjest StockDama Skrevet 13. mars 2008 #19 Skrevet 13. mars 2008 Og at noen synes det er lekkert med baby-ticker som viser en naturalistisk, gjennomsiktig naken mage med et like naturalistisk foster inni. For ikke å snakke om eggløsnings- og mensentickere... Ikkesant syns de er ekle jeg. Også har jeg lært at veeeeldig mange har tvangsnevroser...
miow Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 jeg har lært at det finnes noe som heter slimpropp i forbindelse med graviditet :hår:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå