Varsia Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Vet ikke helt om jeg skal legge denne ut her, eller på kropp og helse, menmen. Jeg sliter veldig med dårlig/flisete/vond hus rundt neglene, og har egentlig alltid gjort det. Neglebåndene fliser seg opp, og hudkanten på hver side av neglen fliser seg også ofte opp, slik at jeg ender med å smårive det vekk, det blør til tider, og gjør vondt. Visse fingre er mer utsatt enn andre, og dette går veldig i perioder, noen uker av gangen (aldri mer) kan fingrene mine se noenlunde normale ut... Men nå er alt helt herpa igjen... Hva kan jeg gjøre for å fikse på dette? Har hørt at noen anbefaler neglebåndsolje, men det vil kanskje kun være godt mot neglebåndene, og ikke huden rundt? Hvor får jeg i så fall tak i det? Er så utrolig lei av å ha skikkelig stygge fingre, og selv om jeg prøver å la vær å pirke på huden så fliser det seg opp litt likevel. Hjelp!?
Tropehus Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Ja, dette plager meg også, noen som har noen råd? ..jeg pleier å sette på sånn plasterteip og da forsvinner det etter en stund. Men er jo ikke direkte lekkert å gå rundt med 3-4 plastrede fingre til enhver tid..
Goldilocks Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Neglebåndsolje er å anbefale Tone Lise ak. har en bra en, selges i en del parfymerier! Vegetabilske oljer kan også hjelpe; olivenolje, jojobaolje, avokadoolje osv... Er du plaget med tørre hender også? Da er det lurt å kjøpe en god håndkrem! Anbefaler L'occitaine sin med shea-butter Masser neglebåndene/det tørre området godt når du tar på håndkrem. Tilskudd av b-vitaminer (bra for hud, hår og negler) kan være til hjelp (kjøp på apotek/helsekost) og kanskje også sink tabletter (bra for huden). Håper du får bukt med problemet!
Varsia Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Neglebåndsolje er å anbefale Tone Lise ak. har en bra en, selges i en del parfymerier! Vegetabilske oljer kan også hjelpe; olivenolje, jojobaolje, avokadoolje osv... Er du plaget med tørre hender også? Da er det lurt å kjøpe en god håndkrem! Anbefaler L'occitaine sin med shea-butter Masser neglebåndene/det tørre området godt når du tar på håndkrem. Tilskudd av b-vitaminer (bra for hud, hår og negler) kan være til hjelp (kjøp på apotek/helsekost) og kanskje også sink tabletter (bra for huden). Håper du får bukt med problemet! Takk for svar og råd! Sliter til tider med tørre hender ja, men bruker faktisk den kremen du nevnte.. Men føler ikke at det hjelper så veldig på huden rundt neglene, den fliser seg opp uansett (som sagt er det ikke bare neglebåndene som er problemet her, det største problemet er huden på siden av neglene). Flere tips noen?
Gjest Raptuza Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Mildere håndsåpe. Gjerne ei fast såpe med glyserin og oljer. Eksempelvis Palm Kernel Oil såpe frå Crabtree og Evelyn.
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Bruk Solar Oil (fra creative) den er fin på neglene, neglebånd og huden rundt! Hadde samme problem som deg. Nå er de kjempefine! Anbefales på det sterkeste! I tillegg kan du bruke en håndkrem. Anbefaler også Solar Butter da fra samme merket. Finnes ikke bedre. Hørtes nesten ut som reklame dette, men det er det ikke, jeg har i mange år hatt flisete neglebånd og tørr hud. Nå er jeg helt avhengig av disse produktene, og hendene og neglene blir som nye!Inneholder oljer, bl a mandelolje. Og hendene blir ikke klissete men det trekker godt inn og blir kjempemyk.
Varsia Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Bruk Solar Oil (fra creative) den er fin på neglene, neglebånd og huden rundt! Hadde samme problem som deg. Nå er de kjempefine! Anbefales på det sterkeste! I tillegg kan du bruke en håndkrem. Anbefaler også Solar Butter da fra samme merket. Finnes ikke bedre. Hørtes nesten ut som reklame dette, men det er det ikke, jeg har i mange år hatt flisete neglebånd og tørr hud. Nå er jeg helt avhengig av disse produktene, og hendene og neglene blir som nye!Inneholder oljer, bl a mandelolje. Og hendene blir ikke klissete men det trekker godt inn og blir kjempemyk. Hvor får man kjøpt denne? Parfymeri eller apotek? Må nok skaffe meg den ja!
Essie_ Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Du kan også prøve å legge på sinksalve om kvelden før du legger deg. Fungerer bra på småsår.
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hvor får man kjøpt denne? Parfymeri eller apotek? Må nok skaffe meg den ja! Hos negledesignere eller neglakademiet. Finnes i de fleste byer. På www.neglakademiet.no får du en oversikt over hvor det selges. http://www.neglakademiet.no/weblinks/salonger.html Endret 13. mars 2008 av Tnita
Varsia Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2008 Hos negledesignere eller neglakademiet. Finnes i de fleste byer. På www.neglakademiet.no får du en oversikt over hvor det selges. http://www.neglakademiet.no/weblinks/salonger.html Hmm, finnes det ingen andre gode alternativer som er mulig å få tak i et parfymeri, apotek, bodyshop eller noe..? Sånn helst nå på lørdag...
Gjest Tnita Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Hm... Skal ikke være så vanskelig å finne solar oil, det er verdt bryet tro meg! Hvis ikke kan jeg anbefale deg noe med masse olje i. Altså, mandelolje osv. Ikke mineralolje, men rene oljer. Det er oljene som gjør at huden blir så fin. Glem Hemp-kremen på bodyshop og lignende. Det kan ikke engang sammenlignes med Solar Oil. Forresten; kom over en norsk site som selger solar oil. PM'er deg adressen! Endret 13. mars 2008 av Tnita
Varsia Skrevet 10. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2008 Ok, nå har jeg brukt solar oil i over 1,5 uke. Hvor lang tid bør jeg gi den før jeg gir opp? For huden er IKKE bedre, men kan jo hende jeg må gi det en god del uker til. Syns bare huden har blitt enda verre, og da er det lett å gi opp. Søstera mi sliter visst med det samme, og hadde tatt dette opp med hudlegen, som sa at det rett og slett er en type eksem. Noen vet om det stemmer, og hva annet som kan hjelpe...?
Gjest Tnita Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Ga ikke hudlegen noe tips om noe bra preparat, eventuelt resept på noe? Solar oil består av diverse vegetabilske rene oljer. Men hvis ikke det hjelper og det er en hudtilstand/-sykdom så må vel legen finne noe som funker?
momajoja Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Hmm, finnes det ingen andre gode alternativer som er mulig å få tak i et parfymeri, apotek, bodyshop eller noe..? Sånn helst nå på lørdag... Hei! Jeg bruker Body Shop sin Nail and Cuticle Balm(tror den heter det, kommer i en liten beige krukke..), og den synes jeg fungerer kjempefint. Den er i hvert fall drøy, tror jeg kjøpte den til sommeren i fjor, så den er jo snart et år gammel. Kosta vel rundt hundrelappen, kanskje litt mer..
Gjest utlogget Varsia Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 Ga ikke hudlegen noe tips om noe bra preparat, eventuelt resept på noe? Solar oil består av diverse vegetabilske rene oljer. Men hvis ikke det hjelper og det er en hudtilstand/-sykdom så må vel legen finne noe som funker? Jeg vet ikke, hun var på vei ut døra da hun nevnte det, men jeg får vel spørre neste gang jeg ser henne... Så får jeg bare fortsette med Solar Oil, kan jo hende det hjelper etterhvert, er bare litt utålmodig...
Gjest Wolfmoon Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Jeg likte faktisk ikke solar oil i det hele tatt jeg, følte at hendene mine faktisk så værre ut når jeg brukte den. Men jeg anbefaler på det sterkeste b-vitaminer hvis både negler og hud har en tendens til å bli tørre/flise seg opp. Har brukt det i et par uker nå, og jeg ser tydelig forskjell på både negler og neglebånd. Hendene mine begynner faktisk å bli slik jeg vil ha dem Nå bruker jeg faktisk neglebåndoljen til hm i tillegg, men vet ikke om det er den eller b-vitaminen som hjelper!?
Gjest Lise. Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Den typen neglebåndsflising du beskriver er kun vitaminrelatert. Uansett hvilke preperater du smører på, så vil ikke dette hjelpe. Så kjør på med B vitaminer, og du vil garantert merke at det blir bedre. Ta dette daglig, så kommer du tilbake hit og poster resultatet etter ca 30 dager. Jeg vet allerede resultatet ;-)
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 En dame jeg var hos for å få fransk manikyr, kom med et litt uvanlig råd... hun sa hun sauset hendene inn med enten en feit krem eller olivenolje (som du sikkert har, eller kan kjøpe på matvarebutikken), tok på seg gummihansker og vasket opp i glohett vann Noen ganger tok hun mild peeling etterpå (som en mild en du bruke i ansiktet) før hun skylte med lunkent vann og tok fet krem på igjen. Noen ganger brukte hun bommulsvanter mens hun sov, så hendene skulle få hvile skikkelig og trekke til seg næringen.
summer08 Skrevet 4. mai 2008 #19 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har også det samme problemet, men synes det hjelper med mandelolje fra apoteket som jeg smører inn hver kveld.Har også hørt at denne er bra for slitte hårtupper.
Varsia Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. mai 2008 Ooh, jeg får prøve med b-vitaminer da! Sukk, da var det enda mer penger å bruke på kroppen... Begynner å bli dyrt å få bukt med alt:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå