Gå til innhold

Fritt skolevalg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal bytte skole for mitt barn, hvordan fungerer dette?

må jeg søke eller er det bare å gi muntlig beskjed?

takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du søker skriftlig til skolen barnet sokner til. Og vær oppmerksom på at dere kun har rett til fri skoleskyss til skolen barnet sokner til, så ved skolebytte må dere sannsynligvis dekke skoleskyssen selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Du søker skriftlig til skolen barnet sokner til. Og vær oppmerksom på at dere kun har rett til fri skoleskyss til skolen barnet sokner til, så ved skolebytte må dere sannsynligvis dekke skoleskyssen selv.

ikke hvis barnet har spesielle behov

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, om barnevernstjeneste, PPT eller BUP støtter en søknad om dekning av skoleskyss får dere sannsynligvis ja til det.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, om barnevernstjeneste, PPT eller BUP støtter en søknad om dekning av skoleskyss får dere sannsynligvis ja til det.

Kan få erklering av lege..

Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken leggerklæring er det som kan gi fri skoleskyss, utover skader som gir midlertidig drosjeskyss?

Gjest Piper
Skrevet

Min sønn går på en skole han ikke sokner til, men han får busskort fra skolen. Man kan søke på hvilken skole man ønsker, og skolen kan ikke nekte plass om de har ledige plasser. Men du må sende en skriftlig søknad.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvilken leggerklæring er det som kan gi fri skoleskyss, utover skader som gir midlertidig drosjeskyss?

Er en del det

Gjest Gjest
Skrevet
Er en del det

Eksempel? Jeg jobber i administrajonen på en grunnskole og ble litt nysgjerrig nå.

Gjest Gjest
Skrevet
Eksempel? Jeg jobber i administrajonen på en grunnskole og ble litt nysgjerrig nå.

Det er forskjellig hva som blir godtatt, tenker på utredninger, mistanke om diagnose og slike ting, håper det var svar nok.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk :)

Lykke til med skolebytte, håper barnet ditt vil trives godt på ny skole.

Skrevet

Hvis du jobber i administrasjonen på en grunnskole burde du vite at det kan være mange grunner til at barn kan ha rett på drosje og/eller buss til skolen. Det kan ha sammenheng med modenhets- og evnenivå, fysiske handicap, og angst av ulike slag. Sikkert andre ting og.

Gjest Piper
Skrevet (endret)

Depresjoner

Være utsatt for mobbing, og derfor bør eleven bytte skole

Ikke ha venner på skolen, som kan være slitsomt. Derfor bør eleven bytte skole

angst for buss Osv

Endret av Piper
Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du jobber i administrasjonen på en grunnskole burde du vite at det kan være mange grunner til at barn kan ha rett på drosje og/eller buss til skolen. Det kan ha sammenheng med modenhets- og evnenivå, fysiske handicap, og angst av ulike slag. Sikkert andre ting og.

Ja, jeg har ofte sett at barn som er søkt over til vår skole får fri skoleskyss, men da fordi barnevern, BUP eller PPT støtter søknaden. Derfor lurte jeg, for jeg har aldri sett legeerklæring på at eleven må få gratis busskort/drosje på fast basis. I dette tilfellet er barnet under utredning, og da sannsynligvis i kontakt med BUP eller PPT, så da har jeg fremdeles tilgode å høre om tilfeller der attest fra fastlegen alene er nok til å gi fri skoleskyss - utenom når barn har skadet seg og har midlertidig attest på at de trenger drosje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...