Tohru Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Er det mulig for meg å klare å gå ned cirka 10 kilo til sommeren?? Eller er det for kort tid? Har ikke veldig hastverk, men vil hvertfall ned i vekt! Trenger tips og råd!
Cienna Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Kommer an på vekt og høyde....er du veldig overvektig er det ikke umulig, da kroppen vil kvitte seg fort med masse overflødig vann og slam...men om du er bare litt lubben, så er det nok litt urealistisk, iallefall om du skal gå ned på en sunn måte, og på en måte som holder vekta stabil. Så om du skriver ned vekt, høyde, alder, kosthold og trening, så skulle det være mulig å regne ut et realistisk mål for deg
Tohru Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2008 Ja, hehe, trodde egentlig at det målet kom til å være ganske usannsynlig.. Hovedproblemet mitt er kanskje at jeg spiser så usunt! Sliter litt med ting, og har en tendens til å ty til mat, en slags trøstespising.. Men vil forandre dette, erstatte maten med trening! Har begynt å trene kampsport 2 ganger i uka, skal begynne å jogge to ganger i uka, går en tur hver dag, og egentrening med styrke.. Veier 75kilo, og er 175cm..... Vil gjerne komme gå ned 15 kilo, eller vekta er kanskje ikke det viktigste.. Men har lyst å bli slankere, få vekk fettet på kroppen.. Har slitt en del med spiserutinene før.. Vet ikke helt hvordan jeg skal spise uten å bli skamsulten om kvelden.. Har prøvd å spise sunt før, men til slutt ble jeg helt manisk med det.. Raste ned i vekt! Men nå er jeg da oppe i vekt igjen, og vil få en sunn spiserutine som kan holde lenge..
X-life Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Er det lenge siden du har veid 65kg? Du veier ikke så altfor mye i forhold til høyden din, så dette er nok kiloer som må jobbes ordentlig med. Dersom sommeren begynnner i juli for deg har du 14 uker, og 10 kg er mulig på 14 uker, men ikke lett! Hvor lenge siden er det du begynte å trene, og hvor mye har du gått ned hittil? Endret 12. mars 2008 av X-life
Tohru Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 Hmm husker ikke helt.. Er nok ca 1 år siden jeg veide 65 kilo, husker hvertfall at jeg veide ca 60 kilo for halvannet år siden! Ja trur nok at det kan bli vanskelig å bli kvitt det, men er veldig innstilt på å forandre livsstil:) Har trent i 2 uker nå, men har kommet en del i veien, så det har blitt litt sløvt.. Har ærlig talt ikke turt å gå på vekta.. Men du trur faktisk at jeg kunne klart det til sommeren? Er skikkelig innstilt på å trene knallhardt, elsker å trene!! Men målet er mest å få strammet opp kroppen.. Å minke i centimeter er viktigere enn vekta, men vekta er viktig den og.. Lurer litt på hvor lenge jeg bør jogge og hvor ofte er anbefalt? Vet du det? hehe Takk for hjelpen hvertfall!
Annikken Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Kast vekta! Å veie seg i hytt og pine for så å bli deppa når man ikke ser resultater, er ikke noe særlig. Ta bilder og bruk målebånd! Har du en trang bukse du brukte når du var tynnere, bruk den som "målebånd" eventuelt. Jeg synes hvertfall vekt er misvisende. Jeg har mistet en del fett den siste tiden, og har gått ned en halv kilo... det ser mer ut som om jeg har gått ned fire! Ti kilo er ikke umulig, men prøv heller å sett deg målet på en annen måte: Du skal føle deg mer vel, være mer opplagt, og begynne å klare å komme deg inn i de gamle klærne dine. Klare å legge om kostholdet. Se bra ut naken Bestem deg for hva du vil spise og ikke, og hvor mange dager i uka du SKAL trene. Bestem deg for hva slags trening og når, og hva du vil klare å oppnå om tre måneder. Skal du klare 3 km på 20 min? Osv. Realistiske mål er viktigere, men det er nok ikke tvil om at du kan bli smalere, få mere muskler, bli sprekere og se bedre ut til sommeren! Det er bare å sette i gang - tren gjerne tunge vekter kombinert med kardio du liker - dans, aerobic, sykling, løping eller lagspill - da har du større sjanser for å lykkes Kom gjerne til "KOMME I FORM"-tråden :-D
Tohru Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2008 Ja, er helt enig med det du sier.. Har en del klær liggende, som er blitt for små! Skal bruke det tipset ditt å bruke dette som et mål! 'Målet mitt er jo å kunne føle meg komfortabel naken hehe Men også å få en bedre helse og komme i mye bedre form enn hva jeg er i nå! Jeg vil bli slank igjen, men har ikke planer om å bli så tynne som modellene liksom!! Tusen takk for tipsa.. Er allerede gang med målene:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå