Frk Johansen Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 For snart 4 år siden skrev far og jeg en samværsavtale. Denne fungerer på alle måter fint men i oppgjørts time lot jeg far ha helligdagene i påsken. Egentlig står det jo så fint at den skal reforhandles etter 6 mnd men jul og sommer og ellers fungerer greit hos oss. (Vi har 50/50) Jeg har hvert år spurt om vi ikke kan ta annenhver påske med helligdager og palmehelg men får alltid til svar at "det passer veldig dårlig". Far gjør bra ting med barna i påsken så jeg er ikke bekymret for barna det er vel mer min egen egoisme at jeg også ønsker å ha de på hytta helligdagene for å være med på et skirenn som de godt husker fra da far og jeg var et par. Jeg har ikke orket å ta tak i dette for konfliktnivået har til tider vært høyt men jeg føler at også barna begynner å stille spørsmål ved hvorfor de aldri mer er på skirenn. Hvordan får jeg endret fra alltid å ha barna palmehelgen til også å få ha de helligdagene når far sier nei?
Gjest gjestelita Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Du har jo selv gått med på en samværsavtale som omfatter at far skal ha barna i påsken. Det er noe far har forholdt seg til. Jeg skjønner at du også gjerne vil ha barna i påsken, men en avtale er en avtale og hvordan hadde du likt det hvis det var far som hadde gått tilbake på avtalen? Hvis barna spør så er det jo ikke verre enn å fortelle barna om den avtalen du og far har inngått på deres vegne.
Frk Johansen Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2008 Er på en måte enig med deg, men det er jo noe med at man skal dele mellom seg også, vi deler sommer, høstferie, vinterferie og juleferie så hvorfor ikke påsken også. Dessuten står det at den SKAL revurderes etter 6 mnd. Jeg mistenker deg kanskje ikke for å ha vært igjennom en samværsavtale? Dessuten har jeg alltid tøyd meg når far har bedt om å bytte noen dager pga reise el.l. og slik mener jeg det bør være, men når jeg altså spør om å få helligdagene så er det blankt nei.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 TS skriver jo at egentlig skulle samværsavtalen være reforhandlet etter 6 mnd. Egentlig så er nåværende samværsavtale ugyldig da den i utgangspunktet bare var gyldig i 6 mnd. Skjønner godt at TS vil ha annenhver påske. Ta en runde på familievernkontoret.
Gjest gjesteliten Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Er på en måte enig med deg, men det er jo noe med at man skal dele mellom seg også, vi deler sommer, høstferie, vinterferie og juleferie så hvorfor ikke påsken også. Dessuten står det at den SKAL revurderes etter 6 mnd. Jeg mistenker deg kanskje ikke for å ha vært igjennom en samværsavtale? Dessuten har jeg alltid tøyd meg når far har bedt om å bytte noen dager pga reise el.l. og slik mener jeg det bør være, men når jeg altså spør om å få helligdagene så er det blankt nei. Du kan mistenke meg for hva som helst siden du ikke kjenner meg, men kanskje atmosfæren i min og eksens samværsforhandlinger var annerledes enn din? Du trenger ikke trekke mine erfaringer i tvil fordi om jeg ikke er enig med deg.
Frk Johansen Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2008 Greit nok, og ja, en avtale er en avtale men det er små barn som vi har bestemt dette for, jeg lurte på hvordan jeg gikk frem for å få reforhandlet den, noe de også presiserte på familievernkontoret at vi ville ha behov for i fremtiden!
Gjest gjestelita Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Greit nok, og ja, en avtale er en avtale men det er små barn som vi har bestemt dette for, jeg lurte på hvordan jeg gikk frem for å få reforhandlet den, noe de også presiserte på familievernkontoret at vi ville ha behov for i fremtiden! Ta kontakt med familievernkontoret så kan de sikkert svare deg på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå