Gå til innhold

Gaveliste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal få to av gjestene til å ta seg av gaveåpningen på vår bryllupsdag, og har tenkt å merke hver gave med et nr. som man vil finne mer beskrivelse om på en liste (hva og fra hvem)

Er litt usikker på oppsett av listen?

Kan tenke meg å lage en nr.liste på forhånd, med en litt stor rubikk for hva vi fikk og fra hvem.

Regner med å kjøpe små hvite etikettlapper som vi skriver nr. på

Forslag på evnt. oppsett ønskes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha en bok der jeg på forhånd har skrevet opp alle gjestene,

og satt nummer på dem.

Så kan gaveoppakkerne skrive rett inn med en gang,

pluss sette likt nummer på gaven

pluss sette likt nummer på kortet.

Jeg trenger altså en ferdig utfylt bok med navn og nummer

pluss to ark med nummer fra ett til hundre.

Gjest Helenius
Skrevet
Jeg skal ha en bok der jeg på forhånd har skrevet opp alle gjestene,

og satt nummer på dem.

Så kan gaveoppakkerne skrive rett inn med en gang,

pluss sette likt nummer på gaven

pluss sette likt nummer på kortet.

Jeg trenger altså en ferdig utfylt bok med navn og nummer

pluss to ark med nummer fra ett til hundre.

Jeg vil tro at man får gaver også fra folk som ikke er invitert i bryllupet. I alle fall var det sånn da jeg var gaveoppakker i et bryllup! Så jeg ville laget flere nummer enn hundre...

Ellers synes jeg det var en god løsning. Vi var to gaveoppakkere og det holdt lenge! (Da var vi rundt 50 gjester, mulig man burde ha flere hvis man er flere gjester?)

Skrevet

Ellers går det helt fint med ei blank bok og mange små hvite klistrelapper! Noen gir melig flere gaver og da er det fint å kunne merke alt (inkl kort og eske!) Og mange kjøper gave sammen og da trenger man ofte mer enn èn linje. Ofte kan det være greit å skrive hvilken butikk det var fra (spesielt papir eller lignende) Det går som regel kjempegreit! Men husk å merke eskene!! I tilfelle du skal bytte...

MissS

Skrevet

Ville ikke skrevet inn navnene på forhånd, da må de som pakker opp lete seg gjennom lista. Blank bok og hvite lapper er alt som trengs. Eller man kan skrive på kortet hva gaven var.

Skrevet

Vi har kjøpt ei blank bok som skal småpyntes litt :-)

Vi har også kjøpt inn massevis (noen hundre) av bittesmå prislapper (hvite).

I tillegg har vi kjøpt inn binders, saks og søplesekker til gaveutpakkerne. Dette kommer av erfaring til å trenges!

Til slutt har vi sørget for å ha esker, mest vinmonopolesker, til å pakke gavene i neste dag. Veldig praktisk, men også nødvendig - om man må pakke og frakte gavene hjem selv.

Skrevet

Vi hadde 2 personer som pakket opp, ferdig numererte merkelapper (fås kjøpt i bokhandel, 4 ark i pakken, nr fra 0 til 100. Vi kjøpte 2 pk. i tilfelle mange deler i gaven)) og en blank bok.

Dermed var det bare å skrive opp navnet, hva gaven var + klistre lapper på alle delene, evt. kortet også.

Å lage bok med navn på forhånd vil jeg si er litt håpløst. Fikk gaver fra så mange mennesker som vi aldri hadde trodd ville gi noe, mennesker vi nesten ikke kjenner (kusiner av besteforeldre og slikt noe...).

I tillegg ba vi dem som pakket opp om å lage god plass mellom hver fortegnelse i boken, slik at om vi fikk gaver som måtte byttes, så skrev vi opp hva vi byttet dem i ( fikk f.eks. 3 identiske kjøkkenmaskiner, fordi folk sjekket listene i de butikkene hvor det var lagt ut, og så kjøpte de gaven et annet sted....).

Skrevet

...åsså lapper med nummer da, gitt!?! DET hadde jeg aldri kommet på... Så liksom for meg en linjert bok jeg bare, så skriver man inn navn på de som har gitt gaven, og etterpå hva det var inni... Er det rett og slett helt inni granskauen dumt det, eller? For jeg skjønte ikke helt hva som var den store fordelen med de derre lappene?

Skrevet

Vi vil be min kjære Tigergutt sin bror og hans kone om å være "gaveansvarlige".

Vi kommer nok til å benytte oss av små hvite nummererte lapper, og at de vil føre gavelisten på et notat. Kort må de sette synlig på bordet sammen med gaven.

Vi var "gaveansvarlige" i deres bryllup. Det gikk raskt, og ble et pent bord.

Skrevet
...åsså lapper med nummer da, gitt!?! DET hadde jeg aldri kommet på... jeg skjønte ikke helt hva som var den store fordelen med de derre lappene?

Fordelen med nummerlapper er at du slipper å skrive i boka

HVA du har fått av HVEM, du lager bare en liste slik:

1. mor og far

2. forloveren hennes

3.forloveren hans

osv.

På kortet fra hennes forlover klistrer du et lite to-tall,

det samme gjør du på presangen etter at den er pakket opp.

Fra mor og far setter du ett-tall osv.

Genialt,min kjære Pip..... :blunke:

Skrevet
Genialt,min kjære Pip.....

Kan godt hende det... Men da er jeg ganske treg i oppfattelsen også...

La oss si at jeg får f.eks. en stor gryte fra Per og Elisabeth.

Etter min metode skriver jeg da på en linje i boken: Per og Elisabeth, stor gryte.

Etter deres metode skriver jeg : 43. Per og Elisabeth. Så må jeg finne to klistrelapper med nr. 43 på, og klistre disse på både gryta og kortet.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er enklere. Og hva med når takkekortene skal skrives? Jeg kan jo da bare bruke den boka jeg, mens dere må jo lage en ny liste, der dere går gjennom alle gavene og skriver ned på ny...

Nei, dette skjønte jeg ikke helt...

Skrevet

Pip: Når gavene og kortene er ferdig på gavebordet, skrives gavene inn i kortet - eller boka. Arbeidet blir fordelt. Med mange gaver og lite tid kan det bli forferdelig slitsomt å måtte gjøre alt dette på Dagen...

Skrevet

Ja, for meg er hele poenget å gjøre det mest mulig enkelt for mine to stakkars gaveoppakkere, slik at de kan nyte festen sammen med oss andre.

Når vi skal skrive takkekort har vi goood tid....

Og hva om du får fire store kjeler...?

Skrevet
Ja, for meg er hele poenget å gjøre det mest mulig enkelt for mine to stakkars gaveoppakkere

Det er jo det det er for meg også! Hele poenget er jo at jeg synes min måte:

Etter min metode skriver jeg da på en linje i boken: Per og Elisabeth, stor gryte.  

virker mye enklere og mer oversiktlig for de som skal gjøre enn din:

Etter deres metode skriver jeg : 43. Per og Elisabeth. Så må jeg finne to klistrelapper med nr. 43 på, og klistre disse på både gryta og kortet.  

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener det er enkle å plundre med disse lappene?

Og hva om du får fire store kjeler...?

Ja - hva da? Hva mener du? Har du tenkt å skrive i takkekortene dine "Takk for den store sorte gryta med blankt lokk..."? Det er vel ikke verdenes undergang om du ikke får med hvilken av de store grytene du fikk fra Per og Elisabeth?

Dessuten - man plasserer vel uansett kortet oppå/like ved siden av gaven på gavebordet? Så man har mulighet til å se hvem man har fått hva fra, før man pakker det ned!?

Jaja - dette ble litt av en diskusjon... Hehe. Men vi gjør det vel gjerne på hver vår måte uansett...? Jeg kan saktens høre med 'opp-pakkerne' våre - hun ene har gjort dette mange ganger før, og vet sikkert hva hun vil foretrekke...

Skrevet

Det er jo litt greit for deg personlig å vite hvilken gryte du fikk fra hvem. Klistrer du på en lappe med 43 henger den når du har komt hjem og skal se på gavene. Et kort forsvinner lett bort fra gavene på veien hjem.

Jeg hadde en tom linjert loddbok med nummer i. Pluss blanke lapper jeg hadde nummerert på forhånd. Linje nr 1 i boka skrev de f.eks mor og far, og klistert lapp nr 1 på gaven fra de. Var det flere ting, hadde de tomme lapper som de også skrev 1 på. Neste dag satte jeg og mannen min oss ned og så igjennom alt, og skrev en utfyllende liste. På den måten fikk vi kikket ordentlig på gavene.

De var to stykker, en skrev og en leste høyt fra kortet og limte på lapp. Kortet satte de ved siden av på gavebordet så alle kunne se.

Jeg synes at dette er kjemperyddig. vi fikk godt over hundre gaver og det var ikke rot med en eneste en, bl.a fikk vi 5 glass kakefat, ikke tvil om hvilket jeg fikk fra hvem.

Skrevet
Ja - hva da? Hva mener du? Har du tenkt å skrive i takkekortene dine "Takk for den store sorte gryta med blankt lokk..."? Det er vel ikke verdenes undergang om du ikke får med hvilken av de store grytene du fikk fra Per og Elisabeth?

Når jeg får takkekort selv bryr jeg meg ikke med om de som har fått gaven skriver takk for <<konkret gave>>, men når vi selv skal sende ut, bla til vår litt fornemme slekt, så skal det definitivt stå akkurat hva vi fikk av dem i takkekortene.

Kort og gave kommer fort fra hverandre da alle gjester skal pille, flytte på og glo på alt på gavebordet. Dessuten blir det lett meget rotete neste dag. Mange gaver er så upraktisk laget/pakket at det ikke er mulig å få kortet i nærheten av gaven.

Hos oss skal gaveutpakkerne få minst mulig jobb: Ferdig nummererte lapper som de klistrer på kort og gave. En bok til å skrive i - om de trenger det. Resten får vi gjøre når vi har god tid til å nyte alle gavene.

Skrevet

14062003 - Jada - vi kommer nok også til å skrive hva det er vi takker for! Poenget mitt her var at om jeg får fire store gryter, så skriver jeg jo bare 'takk for den fine gryta...' i alle kortene - og ingen vil jo finne ut at jeg ikke er sikker på om det var den med glasslokk eller den med metall-lokk jeg fikk av dem... Skjønner? Det var bare det.

Og jeg har heller aldri ment at vi bare skal ta vare på gavene med kort oppi - vi skal ha en bok. Men der skal det bare skrives inn sånn: 'Bestemor: Kakespade i sølv.' I stedet for de lappene...

Når det er sagt, så skal jeg ikke garantere for hva vi gjør, for det skal de rett og slett få bestemme de som skal pakke opp!

Skrevet

Oi! Jeg innser at det går litt sakte i hjernen min så sent på kveld...

For det var nå det kom til meg: Hva i all verden skal man med bok da, hvis man klistrer lapper på både kort og gave??? Nei, dette var en innviklet sak, gitt.. :ler:

Gjest Trampe
Skrevet

Jeg synes absolutt det er mest personlig når brudeparet takker for den konkrete tingen de fikk... :lol:

Skrevet

Et kort kan jo forsvinne mellom alt gavepapiret Pip.Hva gjør du da med bare en nummerlapp på en gave?? Jeg limte ingenting på selve kortet, det bare sto ved siden av gaven på gavebordet. Når jeg kom hjem sto det jo i boka hvem gave nr det og det var fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...