Gjest hjemmekjær Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Dersom kjæresten din ville flytte til den andre siden av landet for å studere i 6-8 år, og du ikke hadde noe (unntatt det sosiale) som holdt deg igjen hjemme, (samme jobben kunne du få på det nye stedet) hadde du da blitt med ham, uten å mukke ?
Gjest smotti Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Ja, uten tvil. Hadde fulgt han til Kina om så var..
FoxyFish Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg hadde nok "mukket" litt, men godt mulig jeg hadde blitt med. Men da må jo ting ligge til rette for at man skal kunne få det bra der man flytter.
IloveNY Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Så lenge jeg følte at dette var et forhold som er noe å satse på, så ville jeg absolutt ha gjort det!
Rosalie Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Ja, hvorfor ikke? Jeg flyttet jo halve landet til min kjære for å slippe å være i langdistanseforhold lenger, så...
Gjest Chili Pepper Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 I utgangspunktet ville jeg jo gjort det, sånn at han fikk gjort det han ønsket. Men 6-8 år er lenge, og jeg måtte trivdes der selv også, for å bli alle de årene.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Halla. Jeg er i akkuart samme situasjon som deg, bare dette gjelder ang arbeidssituasjon. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Ja, det er lett å si jeg flytte etter han. Men jeg er utrolig knyttet til hjembyen min, familien min og vennene mine. Og jeg er utrolig knyttet til han. Føler jeg står mellom barken og veden. Flytter jeg etter han vet jeg ikke åssen jeg kommer til å trives der. Jeg kjenner ingen (han har alle vennene og familien der) og er redd jeg vil bli ensom og savne hjem. Kommet noe nærmere en løsning?
Gjest Chili Pepper Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Mener dere seriøst at dere ville flyttet til en annen kant av landet og blitt der i 8 år selv om dere ikke trivdes selv?
Gjest Chili Pepper Skrevet 12. mars 2008 #13 Skrevet 12. mars 2008 Hva som sier at en kan ikke trives der? Selvsagt kan man trives der, men det kan jo også hende man ikke trives der. Jeg har ihvertfall endel egne behov som er viktige for meg (interesser, hobbier og annet), som ikke kan kombineres med å bo absolutt alle steder i landet. Det står jo ikke noe om hva slags sted man måtte flytte til, bare at det er på en annen kant av landet. Jeg kunne sikkert holdt ut for et år eller to selv om jeg ikke trivdes, men 8 år? Det kan jeg ikke si sånn på sparket.
Rosalie Skrevet 12. mars 2008 #15 Skrevet 12. mars 2008 Selvsagt kan man trives der, men det kan jo også hende man ikke trives der. Jeg har ihvertfall endel egne behov som er viktige for meg (interesser, hobbier og annet), som ikke kan kombineres med å bo absolutt alle steder i landet. Det står jo ikke noe om hva slags sted man måtte flytte til, bare at det er på en annen kant av landet. Jeg kunne sikkert holdt ut for et år eller to selv om jeg ikke trivdes, men 8 år? Det kan jeg ikke si sånn på sparket. Nei, men da har man prøvd i stedet for bare å gi opp forholdet (noe jeg mener man i realiteten gjør ved å ikke bli med). Og hvem vet uansett hvor man er om 8 år? Ikke jeg, ihvertfall...
Modern woman Skrevet 12. mars 2008 #17 Skrevet 12. mars 2008 Hadde samboeren min fåreslått noe sånt hadde jeg med glede pakket sakene for oss begge! Men nå er nå han også en av de få sterke grunnene til at jeg ønsker å være her også da...
Gjest StockDama Skrevet 12. mars 2008 #18 Skrevet 12. mars 2008 Jeg flyttet fra finnmark til buskerud for mannen min, så om han måtte flytte for å gå på skole/jobbe/whatever et annet sted, så hadde jeg nok blitt med da også. Jeg har ingen sterk tilknytning til noe steder egentlig, så er det samme for meg.
2008brud Skrevet 12. mars 2008 #19 Skrevet 12. mars 2008 hmmm..kommer ann på..reiser han med eller uten deg? Hadde nølt litt hvis typen sa "take it or leave it" liksom..
Gjest Chili Pepper Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Wadjet: ja, det er noe annet. Selvsagt kan man prøve. Jeg fikk bare inntrykk av at de fleste ikke så en eneste utfordring i det å flytte til et sted de ikke hadde valgt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå