Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har fått henvisning til lapraskopi operasjon for å brenne bort cyster på eggstokkene..

Så lurer jeg på en ting: jeg har ganske "dyp" og trang navle, ser ikke engang bunnen. (hatt det hele livet)

Har det noe og si for de som skal operere? kan det gjøre det vanskeligere?

Føler det er et skikkelig dumt spm, men lurer så fælt på dette..

Endret av lisa*
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. Jeg har fått utført to laparoskopier og når de sier at de "går inn gjennom navlen", så mener de egentlig bare at de legger snittet litt på innsiden av der hvor navleng begynner å gå innover. De utfører dessuten dette inngrepet mange ganger om dagen, så du må regne med at de har sett de fleste utgaver av navler tidligere ;) .

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også hatt denne operasjonen og vil bli overrasket om hvordan navelen ser ut skal ha noe å si. Tror ikke du trenger å tenke på det :) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

Nå slipper meg å bekymre meg for det hvertfall... :jepp:

Skrevet

Snittet mitt er akkurat innenfor "kanten" av navelen i hvertfall, så der hadde nok ikke utseendet noe å si.

De andre snittene har vært mer plagsomme faktisk, da legen la dem akkurat der trusestrikken pleier å være. Det var fryktelig ubehagelig til å begynne med og jeg kjenner det fortsatt hvis jeg har feil truse på, og nå er det to måneder siden jeg ble operert.

Husk å ha noen truser med forholdsvist høyt liv liggende ;)

Skrevet

Nå har jeg fått operasjons dato den 31.mars. Begynner å grue meg nå!! :tristbla:

Noe annet jeg lurer på også.. -Hvor lenge var dere sykemeldt etter lapraskopi operasjonen`?

Jeg jobber med personer som kan utagere,og kan risikere et slag eller spark. Frister jo ikke akkuratt etter en operasjon som dette.. Så lurer på om jeg kan sykemeldes i 14 dager hvis jeg har ønske om dette?

Skrevet
Nå har jeg fått operasjons dato den 31.mars. Begynner å grue meg nå!! :tristbla:

Noe annet jeg lurer på også.. -Hvor lenge var dere sykemeldt etter lapraskopi operasjonen`?

Jeg jobber med personer som kan utagere,og kan risikere et slag eller spark. Frister jo ikke akkuratt etter en operasjon som dette.. Så lurer på om jeg kan sykemeldes i 14 dager hvis jeg har ønske om dette?

Ja, det kan du, men da er det mest vanlig å få sykemeldinga av fastlegen tror jeg.

Skrevet

Jeg hadde operasjonen en fredag, fikk med meg sykemelding for fredag og mandagen etter. Og så fikk jeg fra tirsdag til neste fredag av fastlegen. trengte ikke time hos legen, jeg ringte bare og sa at jeg var operert og trengte sykemelding og refererte til brevet jeg fikk med meg, så hentet jeg den i skranken dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...