Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #1 Skrevet 5. mai 2003 Vi solgte vår leilighet for snart et år siden, etter 5 dager klaget kjøperen på rundvasken pg krevde 5000 kr av oss. Dette nektet vi og tilbydde oss og vaske på nytt, det ville ikke vedkommende, vedkommende ville kun akseptere penger! Vi har blitt truet med advokat og mere til, men har nektet å betale. Jeg blir ganske så fortvilet av dette, for hver gang vedkommende har tatt kontakt, så har det vært forskjellige rom som har vært dårlig vasket. Da vi ba om å få komme å se igjennom leiligheten hadde vedkommende allerede malt store deler, men badet kunne vi få se, dette var dagen etter vedkommende hadde hatt fest, og da mener jeg ikke det er riktig at jeg skulle vasket etter andres fest... Har sjekket medvaskebyrå her i Tromsø hvor vi bor, og de skulle ha max 4000 for rundvask... Kjøperen har vist en utrolig barnslig oppførsel, for jeg har forsøkt flere ganger å ordne dette på en respektiv måte. Men hver mnd. en ukes tid før lønningsdag sender vedkommende sms og krever penger.. Det begynner å slite på psyken..... Hva ville dere gjort????
Gjest Vega Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Bare oversett saken. Men jeg skjønner at de ikke vil ha dere til å komme og vaske - var det ikke gjort godt nok første gangen - ble det neppe så bedre nå? Vasket dere ikke da dere flyttet - vegger osv? Tak - f.eks er noen ganger så innrøyket at det ikke går å vaske, da kan ikke kjøper kreve vask (skjolder). Men likevel at dere fjerner evt. støvtråder som henger ned osv. Jeg ville kontaktet flere rengjøringsbyrå - firetusen var mye, men så kommer det an på størrelsen da? Vet om en leilighet på 50 kvm - den tok byrået 1500 kr for å vaske ned. (vegger tak skap osv) Men nå har de altså flyttet inn og rommene er fulle av møbler som skal flyttes osv. Da stiger prisen. Vet ikke hele historien - hva klager han på - spesifikt?
Gjest Stin Skrevet 5. mai 2003 #3 Skrevet 5. mai 2003 He-he... det er vel lov å prøve seg. Skulle kjøperne klage på rengjøring så burde de ha gjort det på overtagelsestidspunktet, ikke flere dager i etterkant. Da ville det vært helt naturlig at du evt. hadde vasket leiligheten på nytt, slik at den ble levert tilfredsstillende for kjøperen. At du ikke engang fikk komme å se hva han mente står og faller på sin egen urimelighet. Du mener det var rengjort? Han mener det var skittent? Han har malt over "møkka" og kan ikke bevise noen ting? Kanskje han har noen som kan bevitne at det var skittent? Så har vel du noen som kan bevitne at det var rent? Ord mot ord, heter det. Uansett - det høres ut som han bare er ute etter å hente penger på en lettvint måte. Regner med at en advokatregning fort vil spise opp fortjenesten hans her. Mitt råd er å be ham ryke og reise Dersom det i nær fremtid skulle dukke opp en seriøs henvendelse, godt begrunnet fra en advokat, så får du heller vurdere saken på nytt.
Gjest zinga i.i Skrevet 5. mai 2003 #4 Skrevet 5. mai 2003 Hmmm.... Jeg kjøpte hus for litt over et år siden, og på overtagelsesdagen måtte jeg signere på at huset var tilfredsstillende vasket.....
Arwen Skrevet 5. mai 2003 #5 Skrevet 5. mai 2003 De er nok bare ute etter penger ja... hvis man skal klage på vaskingen må dette skje på overtagelsesdagen.
Iset Skrevet 5. mai 2003 #6 Skrevet 5. mai 2003 blir helt overgitt jeg, av hvor frekke folk kan være :o Iset
Gjest Lea Skrevet 5. mai 2003 #7 Skrevet 5. mai 2003 De gangene jeg har kjøpt/solgt bolig,s å har det stått i kontrakten at selgeren skal ha mulighet til å rette på slike "feil" hvis det ikke er helt i orden. Og det skal signeres på at alt er OK ved overtagelsen. Sjekk kontrakten din og se om du finner dette punktet. Jeg har alltid gått over hele leiligheten med kjøper/selger og sjekket at alt er OK. Dette er kjøperens ansvar å sjekke. Bare la tullingen gå til advokat. I mens så kan du jo ta kontakt med megleren og få ting bekreftet.
Babyface Skrevet 6. mai 2003 #8 Skrevet 6. mai 2003 Det er ganske tydelig at denne fyren bare er ute etter lettjente penger. :evil:
birgitte242 Skrevet 7. mai 2003 #9 Skrevet 7. mai 2003 Bare overse han! Han kan ikke true deg med noen verdens ting.. Som tidligere nevnt er det hans ansvar å påse at huset er godt nok vasket ved overtakelse, og dessuten, hvordan i alle dager skal han kunne dokumentere at det ikke var vasket godt nok? Be han komme med advokaten sin, du
Nile Skrevet 8. mai 2003 #10 Skrevet 8. mai 2003 Ikke la deg presse! Disse folkene vil bare tyne deg for penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå