Gå til innhold

Er det hav dag påske onsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mel_*
Skrevet

Hei,

jeg vet at alle de jeg kjenner jobber bare halv dag onsdag 19.mars. men på min jobb sier dem at det er en helt vanlig dag og alle jobber fra 8-16. jeg jobber i privat firma men det gjør fattern også. dem har nesten aldri noe fri utenom det de må gi sine ansatte..men han har også halv dag. skulle ønske jeg visste helt sikket hvordan det var.

noen som vet? eller vet hvor jeg kan slå dette opp??

takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

jeg vet at alle de jeg kjenner jobber bare halv dag onsdag 19.mars. men på min jobb sier dem at det er en helt vanlig dag og alle jobber fra 8-16. jeg jobber i privat firma men det gjør fattern også. dem har nesten aldri noe fri utenom det de må gi sine ansatte..men han har også halv dag. skulle ønske jeg visste helt sikket hvordan det var.

noen som vet? eller vet hvor jeg kan slå dette opp??

takk :)

Onsdag i påskeuka er helt vanlig dag, akkurat som de vanlige dagene i jula.

Gjest Gjest_Mel_*
Skrevet
Onsdag i påskeuka er helt vanlig dag, akkurat som de vanlige dagene i jula.

nei da er det ikke mye å gjøre med det...bare de jeg kjenner som har fått det lille bonuset da..heldig griser he he

Skrevet

Vi er ferdige på jobb klokka 12 (privat bedrift), og mannen min er ferdig klokka 12 (kommunalt ansatt). Alle barnehagene stenger klokka 12 og alle butikkene stenger tidligere her iallelfall.

Skrevet

Jeg jobber i butikk, og jeg jobber vanlig på onsdag (16-22). Butikken stenger 21. Jobber i Oslo. Eneste jeg vet som stenger tidligere er ølsalget :)

Gjest Gjest_Mel_*
Skrevet

ah nå har jeg svaret... mor jobber jo på arbstilsyne så det var jo bare å ringe. det vanlig med jobbing til 12 men det er ikke lovpålagt for arbeidsgiver. det er visst sånn man forhandler til i tarrif ordninger osv osv. men som sakt det er veldig vanlig med halv dag på alle kontorer og slikt. ja ja fant ut jeg skal ta fri hele den dagen uanset ;oP

takk for svar :D

Skrevet
Jeg jobber i butikk, og jeg jobber vanlig på onsdag (16-22). Butikken stenger 21. Jobber i Oslo. Eneste jeg vet som stenger tidligere er ølsalget :)

Så rart at det er sånn forskjell. Nå måtte jeg se i lokalavisa for der sto det en oversikt.

Sentrene stenger klokka 18 (mot normalt 20), posten stenger klokka 13, polet klokka 15, men Bunnpris har vanlig åpningstid.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Onsdag før påske er det helligdag etter kl 13:00

SKal du jobbe lenger enn kl 13:00 så er det 100% overtidstilleggtillegg.

står i tariffloven

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Navn_*
Skrevet

står i tariffloven

Tariffloven?? nå må du forklare....

Skrevet

står i tariffloven

A) Det finnes ingenting som heter "tarifflov"

B) I Arbeidsmiljøloven står hvilke dager som regnes som helligdager etter kl 1500, og det er julaften, påskeaften og pinseaften. Alle andre dager før helligdag er vanlige arbeidsdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...