Gå til innhold

Vaske badet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det har vært en tråd om dette en gang, men nå finner jeg den ikke..

Hvordan vasker dere badet? Da spesielt do? Og med hva? Hvilke vaskemidler? Bruker dere forskjellige kluter til forskjellige ting, og hva gjør dere med klutene etterpå? Hva med eventuelle hansker og bøtter, hva gjør dere med disse? Hvor ofte vasker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Yihaa
Skrevet

Jeg vasker vasken + doen med gamle klær/håndklær klippet opp til kluter, som jeg kaster etterpå. Alternativ vasker jeg med babykluter av papir (Libero, lilla pakke - det er IKKE våtservietter).

Jeg bruker vann med "do-vaskemiddel" i.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Doen spruter jeg inn med Jiff baderom og tørker av med dopapir som jeg så skyller ned i do. Til slutt vasker jeg med vanlig Jiff og dobørste nede i doen.

På vasken bruker jeg Jiff baderom og mikrofiberkluter. På speil Jif vinduspuss og mikrofiberkluter.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker aldri engangsting til å vaske badet eller doen. Jeg bruker kluter - som jeg etter bruk vasker på 60 grader.

Av vaskemidler bruker jeg litt forskjellig, men jeg prøver å velge de som er miljømerket, selv om jeg av og til synder og bruker litt klor.

Doen er alltid det siste jeg vasker.

Skrevet

Jeg har en egen klut til toalettet (billige chifonet-kluter) og en annen (Jordan mikrofiber) til resten av badet. Liker ikke å bruke engangsprodukter, lite miljøvennlig og sløseri rett og slett. Kluter kan vaskes i maskin.

Jeg bruker Jif Power Gel i selve toalettskålen, og Ajaz eller Jif baderomsspray til resten av toalettet og også til vasken, dusjen og badekaret. På speilet bruker jeg faktisk Rain-X beregnet på frontruta i bilen, for det forhindrer dugg. Bruker ikke hansker (synes ikke det er ekkelt å vaske) og bøtte bruker jeg kun når jeg vasker gulvet). Jeg begynner alltid med toalettet, så dusj, badekar og vask og gulvet til sist (siden det gjerne har blitt vannsøl/sprut mens jeg vasket resten). Sånn, det burde være detaljert nok. :)

Skrevet

Jeg vasker badet samtidig som jeg dusjer. :fnise:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan vasker dere badet? Da spesielt do? Og med hva? Hvilke vaskemidler? Bruker dere forskjellige kluter til forskjellige ting, og hva gjør dere med klutene etterpå? Hva med eventuelle hansker og bøtter, hva gjør dere med disse? Hvor ofte vasker dere?

eg sprayer rundt hele doen, vasker med børste nedi+jif. så spyler jeg over med dusjslangen. kostet står i do etterpå noen min med klor. tørker av med dopapir...ike filler asj...

Gjest Maskot
Skrevet (endret)

x

Endret av Maskot
Skrevet (endret)

............

Endret av Asti
Skrevet
Interessant. Hvordan gjør du det? Står i dusjen og spyler hele badet med dusjslangen? :regn:

Ja.

Gjest Maskot
Skrevet (endret)

x

Endret av Maskot
Gjest Gjest
Skrevet
Uffda... Det kan trenge inn vann mellom flisene. Men jeg skjønner konseptet :ler: Det er en veldig fristende måte å vaske badet på.

Men da burde det vel i så fall trenge inn vann mellom flisene i dusjen også? For ofte er det jo helt like fliser der som i resten av badet.

Gjest Maskot
Skrevet (endret)

x

Endret av Maskot
Gjest jente37
Skrevet

Jeg har en liten sprayflaske med blanding av klorin og vann som jeg rengjør både do, dusjkabinetet og flisene med 1 gang i uka -ellers etter behov-. Har egen klut for doen. På servanten/speilet bruker jeg Jiff glasswhipes. Syns de er greie.

Gjest Gjest
Skrevet
Men da burde det vel i så fall trenge inn vann mellom flisene i dusjen også? For ofte er det jo helt like fliser der som i resten av badet.

Men inne i dusjen er det lagt membran under flisene. Det er det som regel ikke overalt på badet. Bare der det blir vått på vegger, som inne i dusjen og bak vasken. Så det er ikke anbefalt å spyle villt rundt seg utenfor våtsonene på badet.

Gjest Maskot
Skrevet (endret)

x

Endret av Maskot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...