Dru Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hvor lavkarbo skal det være? Og så kan du ta en titt på lavkarbo.no hvis du ikke allerede har gjort det.
Gjest Karbo Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Dru: så lavkarbo som mulig; gjerne ketolyse-mat?!! Karbo
Dru Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Nå husker jeg ikke helt hva man kan bruke på ketolyse, men jeg har iallfall brukt melkeprodukter til en viss grad. Maten blir grisekjedelig uten. I går lagde jeg en kyllinggryte som er aldeles snadder. Den blir laget på slump for det meste, men sausebasen er nesten lik uansett hvor mye kylling jeg har oppi. 1/2 boks creme fraiche 1 dl fløte (jeg bruker matfløte, kremfløte burde funke like bra) 2 teskjeer tomatpuré en liten neve frossen spinat hakket og stekt champignon stekt kylling i biter (jeg bruker fileter) Evt andre grønnsaker du liker/har lyst på. Både løk og paprika har forholdsvis høyt karboinnhold så det kan være greit å begrense mengen av det hvis ketose er et poeng. Kok opp ingrediensene til sausen og ha i salt og pepper etter smak og behag. Stek de forskjellige tingene og ha dem oppi sausen der de kan koke en liten stund. Til dette smaker det aldeles ypperlig med blomkålpuré, jeg koker bare et blomkålhode og moser det med stavmikser sammen med salt og litt pepper. Trenger egentlig ikke noe annet. Det er sikkert mulig å lage mange variasjoner over samme tema. Tacogryte, supper, wok, gratinerte greier (ost er digg), omeletter, etc.
Gjest Karbo Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Karbo liker Dru veldig godt!! 1000 takk for tips!! Karbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå