Gjest Vingla Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er ikke komfortabel med ringen jeg valgte. Dvs - jeg er fornøyd med ringen, men angrer på at jeg valgte 4mm og ikke 5mm bredde slik som forloveden. Noen som vet om det er noe håp for å få byttet selv om den er gravert? Det kan kanskje slipes bort eller noe? Ringen er ubrukt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Det man vanligvis tror er å smelte om gull, er i praksis å bytte det inn mot et annet produkt. Å faktisk få ringen smeltet om vil sannsynligvis koste mer enn å kjøpe ny ring, for noen få gram gull er ikke verdt så mye at det lønner seg å betale for arbeidet med å smelte og lage ny ring av det.
skogis Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er ikke komfortabel med ringen jeg valgte. Dvs - jeg er fornøyd med ringen, men angrer på at jeg valgte 4mm og ikke 5mm bredde slik som forloveden. Noen som vet om det er noe håp for å få byttet selv om den er gravert? Det kan kanskje slipes bort eller noe? Ringen er ubrukt. Ringen kan byttes men du må bekoste å få vekk graveringen, men dette er som regel ikke noe stor sum.
messy Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Jeg jobber i en gullsmed og der er regelen at man ikke kan bytte inn en ring som er gravert- med mindre det er gjort en feil fra vår side (bestillt den inn i feil størrelse e.l)....
Søs Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Det man vanligvis tror er å smelte om gull, er i praksis å bytte det inn mot et annet produkt. Å faktisk få ringen smeltet om vil sannsynligvis koste mer enn å kjøpe ny ring, for noen få gram gull er ikke verdt så mye at det lønner seg å betale for arbeidet med å smelte og lage ny ring av det. hmmm.. det var rart. Vi har nemmelig smeltet om gull for å designe våre egene ringer.. Men det er kanskje forskjel fra sted til sted
Noli Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg synes det er rart om det stemmer det med smeltingen, for mye av det folk skal ha smeltet om er jo ting med stor affeksjosnverdi. Den ville jo forsvunnet om de egentlig fikk helt "nytt" gull.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Jeg synes det er rart om det stemmer det med smeltingen, for mye av det folk skal ha smeltet om er jo ting med stor affeksjosnverdi. Den ville jo forsvunnet om de egentlig fikk helt "nytt" gull. det er dessverre ikke det samme gullet som blir brukt. man må betale arbeidsprisen på et nytt produkt dersom man leverer inn byttegull, og man får et produkt laget av annet gull tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå