Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2003 #1 Del Skrevet 5. mai 2003 Har fått dilla på søtchilisaus. Men etter å ha oppdaget hvor mye salt det var i den ferdigkjøpte har jeg tenkte å lage den selv. Noen som har en god oppskrift? Evt. tipse om et merke med lite salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 5. mai 2003 #2 Del Skrevet 5. mai 2003 Hvilken har du kjøpt før da? Sånn at vi vet hva vi burde "styre unna". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2003 #3 Del Skrevet 5. mai 2003 En thailandsk en kjøpt på Tahn cath mat her i Bergen. Den eneste søte chilisausen de hadde. Sausen er veldig god men inneholder veldig mye salt. Salt er en samksforsterker, og gjør at man kan knipe på råverene. Kiipt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 5. mai 2003 #4 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er vel bare å lage en sur-søt saus og tilsette chili? Eller skal den være mer oljebasert? Skal prøve å finne en oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2003 #5 Del Skrevet 6. mai 2003 Pulverheksa, jeg sjekket min søte chilisaus + de på butikken (safari) og ingen hadde så høyt saltnivå som den du hadde kjøpt. Lå vel rund 2-3 %. Mulig det kanskje er spesielt for den du har kjøpt, så prøvå se andre steder etter andre merker. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå