Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2003 #1 Skrevet 5. mai 2003 Har fått dilla på søtchilisaus. Men etter å ha oppdaget hvor mye salt det var i den ferdigkjøpte har jeg tenkte å lage den selv. Noen som har en god oppskrift? Evt. tipse om et merke med lite salt.
Midnattsol Skrevet 5. mai 2003 #2 Skrevet 5. mai 2003 Hvilken har du kjøpt før da? Sånn at vi vet hva vi burde "styre unna".
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2003 #3 Skrevet 5. mai 2003 En thailandsk en kjøpt på Tahn cath mat her i Bergen. Den eneste søte chilisausen de hadde. Sausen er veldig god men inneholder veldig mye salt. Salt er en samksforsterker, og gjør at man kan knipe på råverene. Kiipt
Gjest Embla s Skrevet 5. mai 2003 #4 Skrevet 5. mai 2003 Det er vel bare å lage en sur-søt saus og tilsette chili? Eller skal den være mer oljebasert? Skal prøve å finne en oppskrift!
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2003 #5 Skrevet 6. mai 2003 Pulverheksa, jeg sjekket min søte chilisaus + de på butikken (safari) og ingen hadde så høyt saltnivå som den du hadde kjøpt. Lå vel rund 2-3 %. Mulig det kanskje er spesielt for den du har kjøpt, så prøvå se andre steder etter andre merker. :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå