Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Vesla sitter iblant og mumler bake bake og rulle mens hun gjør bake og rulle-bevegelser med hendene. Dette er nok en sang eller regle hun har lært i barnehagen, men er det noen som vet hvilken og som kan hjelpe meg med teksten?
Zarabi Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 (endret) jeg veit det er forskjellige varianter av tekstene, men min Bake bake..eller bake bake søte som jeg kjenner den går slik: bake bake søte dyppe den i fløte først i sukker så i vann så kom det en gammel mann som ville kaka smaka som ...hadde baka fant denne varianten på nettet: Bake kake søte, duppe den i fløte, først i sukker, så i vann, så kom det en gammal mann, som skal kaka prikke med ei litagullstikke. Husk opp i ommen! Domp ner i aska! Endret 11. mars 2008 av Zarabi
captiva Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror det er denne regla, er mye brukt på småbarnsavdelinger: Bake,bake kake Rulle,rulle bolle Ringle,ringle kringle og posj inn i ovnen! Bevegelser også. Om du lurer på sånne ting,er det lov å spørre personalet også :-D Rart dere ikke har fått et sanghefte,det er kjekt å ha.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Takk, Zarabi Bake bake søte var den første jeg tenkte på også, men samboeren googlet og fant denne Bake bake kake Rulle rulle bolle Ringle ringle kringle Å puff inn i ovnen Tror det er den. Får teste på henne i morgen og sjekke responsen. Det er ikke alltid så lett å få med seg hva hun sitter og synger på ettersom hun ikke snakker så mye ennå (19 mndr gammel), men jeg synes det er så morsomt at hun plutselig synger sanger som ingen av oss kan
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 (endret) Der postet vi samtidig, schnuppa79 Skal selvsagt høre med dem i barnehagen. Vi ble bare sittende her og snakke om det, og ville se om vi fant noe selv også. Sanghefte har vi ikke fått, men det hadde egentlig vært genialt. Hvertfall for oss som ikke er helt bevandret i barnesanger. Sangbøker har vi jo hjemme, men det er morsomt å vite hvilke sanger de bruker i barnehagen. Skal ta en prat med dem for å høre hvilke sanger det går i for tida. Endret 11. mars 2008 av Dalwhinnie
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Kanskje denne: "Bake bake kake til mamma kommer, Rulle rulle rulle rulle rundt i ring, Prikke prikke prikke med pekefinger, Høyt opp i taket og ned igjen "
Nicky B Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Kanskje denne: "Bake bake kake til mamma kommer, Rulle rulle rulle rulle rundt i ring, Prikke prikke prikke med pekefinger, Høyt opp i taket og ned igjen " Denne skulle jeg til å foreslå, for dette var sangen frøkna vår satt og sang mye rett etter barnehagestart, komplett med håndbevegelser og alt.
La Guapa Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Jeg tror det er denne regla, er mye brukt på småbarnsavdelinger: Bake,bake kake Rulle,rulle bolle Ringle,ringle kringle og posj inn i ovnen! Bevegelser også. Om du lurer på sånne ting,er det lov å spørre personalet også :-D Rart dere ikke har fått et sanghefte,det er kjekt å ha. AHA!!!!Er det DET Lillegull synger på.... gikk opp et lys for meg også nå
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Testet regla på vesla i morges, og det var åpenbart fullt treff Takk for hjelpen, alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå