CrizzBee Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skal være forlover i et bryllup til sommeren, og trenger tips til talen da jeg aldri har vært i bryllup tidligere. Hva er vanlig å ha med i talen og hva bør man styre unna? Andre ting som er viktig å tenke på? Hvis noen har noen eksempler på tale fra forlover så hadde det vært kjempefint.
Grønt blad Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skal være forlover i et bryllup til sommeren, og trenger tips til talen da jeg aldri har vært i bryllup tidligere. Hva er vanlig å ha med i talen og hva bør man styre unna? Andre ting som er viktig å tenke på? Hvis noen har noen eksempler på tale fra forlover så hadde det vært kjempefint. Jeg har ikke vært i mange bryllup, så vet ikke hva som er vanlig, men i det ene bryllupet jeg har vært i var talen til brudgommensforlover svært så pinlig. Han snakket masse om den tidligere samboeren og den tidligere kona til brudgommen og hvor hyggelige de var. Bruden ble kun såvidt nevnt. Regner med at du ikke går i samme fella. Talen til brudens forlover kan bl.a. innholde små koselige (gjerne litt morsomme) historier fra vennskapet som forteller noe om hvordan bruden er og hva hun kan. Det er det jeg husker best fra de bryllupene jeg har vært i.
Gjest Elize Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ville ha snakket pent om bruden, ikke fortalt masse pinlige historier. Kanskje prøvd å skrive en tale for å så vise den til brudgommen så kan han se om han tror det kommer til å fungere. Har vært i mange bryllup hvor forloveden har fortalt masse pinlige historier om bruden og man har sett at bruden har blitt pinlig berørt og det kan ikke være særlig morsomt på bryllupsdagen.
Meteline Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Enig med de over - ingen pinlige historier og tidligere kjærester/samboere!!! Det blir ikke moro/koselig for hverken brud og brudgom eller de andre gjestene. Men ta med morsomme hendelser dere har hatt sammen, hendelser som beskriver hvordan bruden er. Hva ditt vennskap har betydd for deg og gode egenskaper hun har. Når du søker på taler på nett får du mange gode tips om hvordan en forlovers tale skal bygges opp. jeg benyttet meg av disse tipsene da jeg var forlover i fjor - og jeg fikk gode tilbakemeldinger fra brudeparet og andre. Lykke til!! Dette gjør du nok kjempefint!
Frøken eple Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Jeg ville ha snakket pent om bruden, ikke fortalt masse pinlige historier. Helt enig. Noe som kanskje egner seg bedre til utdrikningslag enn til bryllup....
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Start med å takke bruden for tilliten ved å utnevne deg som forlover. Fortsett med å prate om fra da dere ble kjent første gangen og bygg videre på det! Ta med morsomme historier og gjerne hvordan bruden var da hun ble forelsket/falt for brudgommen...., ta gjerne med noen ordtak etc. dersom det faller seg bra inn i talen TIPS Endret 13. mars 2008 av Frk.Uhåndterlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå