Gjest utenmus Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Jeg kommer meg ikke inn på pc'en min fordi musa ikke funker. Har prøvd 2 forskjellige, uten hell. Maskinen viser at det ikke er kontakt til musa,men jeg vet ikke hvordan man bruker tastaturet manuelt / uten mus. Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få kontakt?? Maskinen var helt ok da jeg tengte den for kvelden, og dagen etter var alt på skjermen med kjempestor skrift + at musen var "død". Datteren min sier at maskinen er eldgammel (9 år), og at den sikkert er full av virus. Har ikke hatt skikkelig virusprogram på 3 år. Men det er museproblemet som må løses, om jeg skal kunne bruke maskinen. Er det noe å gjøre, eller er det ikke meningen at en maskin skal vare så lenge?? Tastaturet og skjermen er ganske nytt. Hva koster det med en ny "box"? Nei, nå ble det mye rot her. Håper noen kan hjelpe meg.....
msplum Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hvis maskinen din er 9 år gammel, bør du seriøst begynne å vurdere en ny. Pc'er i dag er blitt veldig billige i forhold til hva de var og du kan få helt greie bruksmaskiner til 2-3000,- I fohold til musa di virker det som om du har et driverproblem. Hvilket operativsystem bruker du? Hvis du har et gammelt operativsystem (WIN 98) så må du enten finne cd'en som fulgte med musa og installere driveren på nytt via den. Hvis du ikke fikk med cd eller ikke finner den så må du gå inn på produsentens hjemmeside og finne driveren der. Laste den ned og installere den. Hvis ikke dette hjelper, så må du prøve med en annen mus + tilhørende driver. Du kan navigere deg gjennom ganske mye uten bruk av mus. Hvis tastaturet ditt har en windowstast (vanligvis plassert ved siden av mellomromstasten nede til venstre på tastaturet), så vil den åpne startmenyen din. Videre kan du bruke tabulatortasten og entertasten for å navigere deg rundt på sider. ved bruk av alt+tab kan du flytte deg mellom de ulike vinduene du har åpne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå