Gå til innhold

Hvilket dyr egner seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gladlaks
Skrevet

hei:)

jeg ser etter et dyr som spiser snegler. du skjønner, vi har en egentlig ganske stor og fin hage, men hver sommer spiser de egle, stygge brune sneglene opp alt av jordbær og fine planter, og det er ikke så koslig å gå barbeint i hagen for da tråkker vi plutserlig i en snegle!(kvalmt!) så jeg lurte på om det er noen dyr som spiser disse sneglene? vi prøvde for noen år siden å få tak i pinnsvin, men vi bor tett ved en vei( med busser ) så det ville blitt litt risikabelt. men hvis vi gjerdet inn hele hagen? hadde det gått da? jeg har tenkt litt på ei høne eller to også, eller ei geit( eller to ). hvem av disse dyre, eller noen andre, kan kvitte seg med snegleproblemmet mitt?

takker for ALLE svar!

mvh GladLaksen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De eneste dyrene jeg vet om som er interessert i å sette til livs større mengder av de store sneglene er moskusender, men de er kanskje ikke akkurat kjæledyr...

Gjest Frosk
Skrevet
jeg har tenkt litt på ei høne eller to også, eller ei geit( eller to ). hvem av disse dyre, eller noen andre, kan kvitte seg med snegleproblemmet mitt?

En geit ville vel vært mer interessert i å spise plantene dine, vil jeg tro... ;)

Skrevet
En geit ville vel vært mer interessert i å spise plantene dine, vil jeg tro... ;)

Ja, geiter spiser det meste, kanskje bortsett fra snegler, og vil nok utgjøre et langt større problem i hagen enn sneglene ;) ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...