Gjest Janna Skrevet 5. mai 2003 #1 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg vil avinnstallere Messenger, men finner den ikke i kontrollpanelet på XP`n. Pleier å finne programmene jeg vil avinnstallere der, men ikke MSN Messenger. Hvordan avinnstallerer jeg det da? Noen som vil hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chandler Skrevet 5. mai 2003 #2 Del Skrevet 5. mai 2003 Det kommer helt ann på hva du faktisk mener med å fjerne den. Vil du at den ikke skal startes automatisk når du starter Windows, eller vil du fjerne den helt slik at du ikke kan bruke den lenger? Anywho... her har du begge løsningene Hindre automatisk oppstart av Messenger: Gå til Tools-Options-Preferences... Skru av "Run this program when windows starts" og "Run this program in the background". Du kan fremdeles bruke Messenger ved å trykke på ikonet, men det vil ikke starte automatisk når Windows starter. Fjerne Messenger fra harddisken: Klikk på Start-knappen, og velg Run... I denne boksen skriver du "RunDll32 advpack.dll,LaunchInfSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove" og trykker på OK. Du vil da se en progress bar dukke opp (men ganske fort) imens den sletter filene, og den vil til slutt be deg om å starte maskinen på nytt. Etter omstarten vil Messenger være borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #3 Del Skrevet 5. mai 2003 Egentlig burde det være like enkelt å avinstallere MSN Messenger i Windows XP som i Win2k/ME/98/95, men Microsoft har av en eller annen grunn bestemt seg for å skjule avinstallasjonsmuligheten fra "Legg til/fjern programmer". Slik gjør du den synlig: * Finn filen sysoc.inf, den ligger i INF-mappen som igjen ligger i Windows-mappen (eller WINNT-mappen, alt ettersom hvor XP er installert) * Åpne den i Notisblokk/Notepad * Finn linjen som ser slik ut: "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7" * Fjern ordet "hide" slik at det står "msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7" og lagre filen Og vips, så er det mulig å avinstallere MSN Messenger fra "Legg til/fjern programmer" i kontrollpanelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 8. mai 2003 #4 Del Skrevet 8. mai 2003 Takker for svar, men jeg får det fortsatt ikke til!... :-? Må jeg restarte hele maskina, eller hva er cluet her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 13. mai 2003 #5 Del Skrevet 13. mai 2003 Det pleier å hjelpe å restarte maskinen etter at du har installert og avinstallert programmer. Så du kan jo prøve å gjøre det aller først. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå