Gå til innhold

Hanhund som står og uler og uler

Anbefalte innlegg

Gjest vimse
Skrevet (endret)

Det har holdt på i mange dager, han uler hele tiden, holder meg våken om natten, er like ille om han står ute eller er inne.

Jeg mistenker en løpsk tispe, evt. iveren etter rådyrene som snoker rundt huset til stadighet...

Det er skikkelig vondt å høre på, det høres ut som om han har det verst i hele verden.

Noen gode tips?

Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet?

Tilleggsopplysning: Han står sammen med en annen hanhund, og han oppfører seg ikke på dette viset...

Endret av vimse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med eieren, få ham til å ta inn hunden.

Skrevet (endret)

Du bør nok vurdere å ta ham inn, selv om han uler, evt sende ham på "ferie" slik at han får litt avstand til tispa med løpetid.

MEN du risikerer at den andre hanhunden begynner å ule når den første blir borte. Dette har med rangstigen i flokken å gjøre!

Endret av Alvelin
Gjest vimse
Skrevet (endret)
er like ille om han står ute eller er inne.

Så det har jeg allerede prøvd.

Skal jeg sende de bort, må begge bort, da sitter den andre bare og uler. Det må bli evt. kennel og det er ikke så enkelt her jeg bor, dessuten mistenker jeg at det koster rimelig mye?

Edit: jeg misforsto litt, trodde du mente at jeg skulle ta han inn, men du mener han bør inn uansett? Jeg kan ikke la han være aleine inne.

Endret av vimse
Skrevet
Så det har jeg allerede prøvd.

Skal jeg sende de bort, må begge bort, da sitter den andre bare og uler. Det må bli evt. kennel og det er ikke så enkelt her jeg bor, dessuten mistenker jeg at det koster rimelig mye?

Edit: jeg misforsto litt, trodde du mente at jeg skulle ta han inn, men du mener han bør inn uansett? Jeg kan ikke la han være aleine inne.

Jeg mente du bør prøve å ta ham inn selv om han uler men bare når du er hjemme så klart. Kanskje begge to? Har du bur til dem?

Så kommer de i allefall vekk fra lyd og lukt som får dem/ham til å ule.

Skjønner at du ikke kan sende dem på kennel, ja.. men har du kanskje foreldre eller venner som kunne hatt dem for en kort periode? Så får du i hvertfall se om de slutter å ule.

Lykke til

Gjest vimse
Skrevet

Uff, ja, jeg har ikke lyst til å putte de i bur heller, særlig ikke han som ikke står ansvarlig for dette bråket :ler: Men det kan nok være verd et forsøk.

Takk for tips!! :)

Skrevet

Ta tiden til hjelp...

Min hannhund står også i perioder og uler nettopp fordi det er løpetisper i blokka. Å sende han vekk annenhver måned er helt uaktuelt, så da er det bare å leve med det, så lenge det ikke er til sjenanse for naboer.

Gjest vimse
Skrevet

Jeg har ikke særlig med naboer, og tispa som kan være løpsk er naboens så de får ta sin del av skylden i så fall :fnise:

Jo, nå er det 5.dagen på rad, jeg har ikke opplevd dette før, tar det lang tid?

Skrevet
Jeg har ikke særlig med naboer, og tispa som kan være løpsk er naboens så de får ta sin del av skylden i så fall :fnise:

Jo, nå er det 5.dagen på rad, jeg har ikke opplevd dette før, tar det lang tid?

Om det er løpetid som er årsaken till all ulingen, kan det ta opp til en måned før alt av lukt går bort.

Kan jo også være at han bare er selskapsyk fra eieren og vil ha oppmerksomhet, du får være litt mere aktiv med denne ulende hunden kansje?

Gjest vimse
Skrevet

Jaja, det kan jo bli spennende med en måned på dette viset... :ler:

Skrevet

Min voffs uler som regel en uke +/- før han roer seg.

Skrevet
Min voffs uler som regel en uke +/- før han roer seg.

Mine erfaringer er en måned, med lukter. Men så tror jeg tispene er ganske lik når de har løpetid. Men en uke hørtes veldig lite ut. Da de har løpetid i 3 uker ca.

Skrevet
Mine erfaringer er en måned, med lukter. Men så tror jeg tispene er ganske lik når de har løpetid. Men en uke hørtes veldig lite ut. Da de har løpetid i 3 uker ca.

Noen har vel mer lyst enn andre da..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...