alicante Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Ja, jeg spør fordi jeg begynte å tenke på dette her forleden. Babyen hadde nettopp sovna i bilsetet, og jeg måtte innom nærbutikken etter melk. Jeg hadde lyst til å la henne sove i fred, men tok henne med inn, for jeg tenker at jeg ikke kan la henne ligge i bilen alene, i tilfelle det skulle skje noe. Må legge til at hun er 4 mnd. Går dere fra babyen i bilen? Alicante
hanbto Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 har ikke fått baby enda, men mener i utg.punktet at man ikke skal la ungen sitte alene i bilen. men kanskje hvis jeg bare skal inn å ha en bitteliten ting, og jeg ser at det er få andre i butikken, og at det tar max noen min. så kan det hende jeg hadde latt han sitte om han sov.. men vet vel ikke helt hva jeg gjør før jeg har fått min egen...
Sol79 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har ikke egne barn, men jeg hadde reagert kraftig om jeg hadde sett noe sånt. Jeg kunne aldri gått fra tantebarna mine alene i bilen. Sannsynligheten for at noe skjer er minimal, men hadde du klart og tilgi deg selv om noe skulle skjedd?
hanbto Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 ja..man har jo hørt historier om ting som har gått galt,selv om man ikke skal være hysterisk. men jeg tror nok jeg kommer til å bli av typen som er veldig redd for ungen min, og blir sikkert å dra han med meg overalt. men nå bor jeg på en bitteliten plass. hadde aldri, aldri aldri latt han være alene i bilen på en større plass!
DDuck Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Det er det verste jeg ser... fins det ikke sånne enkle og greie bilstoler man bare kan knipse av i bilen å ta med seg???
rangi Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Hvis jeg bare skal en hurtig tur inne på butikken, og Knerten sover, så blir han sittende i bilen. Jeg låser selvsagt bilen mens jeg er vekk. Bor på en liten plass, hadde nok ikke gjort det hvis jeg bodde midt i Oslo, eller en annen storby.
hanbto Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 jeg skal iallefall ha barnesete med iso-fix, slik at det er en base man bare kan klikke stolen av enkelt og greit (mener å huske at base finnes til bilder uten iso-fix også). da er det bare å klikke barnet og stolen ut, og like lett sette tilbake når man er ferdig på butikken
Mirabella83 Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Jeg og to kompiser gjorde en skikkelig tabbe en gang: Vi ser bilen til "Pål" stå med motoren i gang utenfor en Narvesen, og bestemmer oss for å gjøre Pål et pek. Så en av oss hopper ut og "stjeler" bilen til Pål, dvs flytter den rundt hjørnet på butikken. Da bilen var parkert rundt hjørnet, ser kompisen min at SØNNEN til Pål (ca ett år) sitter i baksetet på bilen!!! Gjett om den lille var sjokkert. Han ble selvsagt redd og begynte å gråte, og da Pål kom, ble han passe sur!! Vi hadde ikke sett at sønnen var der, for rutene på bilen er sotet! Så moralen er: ikke "stjel" kompiser sin bil og IKKE la ungen sitte igjen i bilen (spesielt ikke hvis man har dårlige kompiser i nærområdet)!
Susan Sto Helit Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Nei, lar han aldri sitte alene i bilen mens jeg "skal bare". På samme måte som jeg ikke "bare" løper en tur på butikken over gata etter at han har sovnet. Sannsynligvis vil ingenting skje, og han vil sove gjennom dette uten å vite at jeg har vært borte, men hva OM noe skjedde? Nei, bedre å være på den trygge siden, synes jeg!
Donpedro Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Det er det verste jeg ser... fins det ikke sånne enkle og greie bilstoler man bare kan knipse av i bilen å ta med seg??? Jo, men noen babyer sover svært lett og våkner av den minste ting og noen babyer er svært tunge. Så for alle er det ikke "bare å knipse av" stolen og ta den med. Selv pleier jeg ikke å gå fra barnet vårt, men det har skjedd om jeg skal ha kun et par ting utenom butikkenes rushtid, og særlig om han sitter og sover (hvilket han ikke alt for ofte gjør på dagen - så søvn forstyrrer vi minst mulig om vi kan la være). Og det har aldri vært noe problem, og jeg er ikke redd det skal skje noe. Ville aldri gjort det med andres barn, nettopp fordi jeg vet at folk er svært ulike mht om det er ok eller ei.
Donpedro Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Det er det verste jeg ser... Selv kan jeg tenke meg atskillig verre ting små barn kan oppleve her i verden. Om det verste et barn kunne oppleve var foreldre som var noen minutter på butikken, ville verden vært et ganske mye finere sted for mange barn.
monja Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Jeg bor på en liten plass, men det er kun utenfor nærbutikken han ved et par tilfeller har stått igjen i bilen. Da har jeg ikke hatt motoren igang og jeg har vært lynkjapp inn på butikken. Jeg hadde ikke latt han sitte igjen inne i byen.
iss Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Av nysgjerrighetens skyld, hva med når man fyller bensin og går inn for å betale da? Og barnet sitter i bilen?
Skrållan Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Nei, jeg gjør ikke det. Nå har jeg riktignok ikke lappen, men Ida blir aldri forlatt i bilen uansett.
Arwen Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har latt jenta mi sitte i bilen mens jeg er inne på bensinstasjonen og lånt doen, ellers er hun alltid med.
Gjest lissi32 Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Er jo bare å betale med kort på bensinstasjon. Jeg har hørt flere historier om barn og dyr som må sitte i låst bil med vinduene igjen, og 34 grader ute. De har vært dø når de kom tilbake. Grusomt. Men med passe temperatur ute, samt på landet, låst bil, skal ha to ting i butikken ser jeg ikke den store faren med det.
Furstina Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Av nysgjerrighetens skyld, hva med når man fyller bensin og går inn for å betale da? Og barnet sitter i bilen? Nu har jag inte åkt bil med mina barn när de varit babyer, men jag betalar alltid med kort och vid automaten. Då slipper man stå och vänta på de som ska ha pölser med allt på.
Gjest Tnita Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Har ikke barn selv, men kan ikke tenke meg at jeg hadde turt å la ungen sitte igjen alene, selv om bilen er låst. Tenker på om hva hvis ungen våknet og ser at ingen er der, plutselig? Ville ikke ungen blitt redd? Og man vet aldri hva som kan skje, så jeg blir nok å ta den med overalt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå