gleder meg! Skrevet 8. april 2002 #1 Skrevet 8. april 2002 Noen som kan fortelle meg om det er vanlig at andre enn brudgommen danser med bruden??? Vi skal innlede dansen med brudevalsen, og jeg har hjerte i halsenfor å danse foran gjestene... Men, det skal vi da! Problemet er at jeg er "livredd" for at noen andre skal by meg opp til dans, feks svigerfar (som jeg har en mistanke om at kommer til å gjøre det) Jeg er ikke noe flink til å danse, men vet og at det er frekt å si nei... Det her ble sikkert litt forvirrende, men det er sånn det er inni meg og... Blir veldig gla` for å vite hva dere mener og tror!!! Klem fra Gleder meg!
diddi Skrevet 8. april 2002 #2 Skrevet 8. april 2002 Ja, det er vanlig at du også danser med svigerfar. Men dette er da ingen konkurranse. Kos deg og smil. Det går sikkert bra! Og dersom HAN er flink, så vet han hvordan man skal føre. Og da føler man at man selv er kjempeflink. Tenk heller på det slik.
Cassandra Skrevet 8. april 2002 #3 Skrevet 8. april 2002 Det er vanlig at DIN far overtar etter brudgommen og at hans mor danser med ham... Utover kvelden så er det vanlig at forloveren HANS danser med deg og omvendt. Ellers blir du nok budt opp av alle... men når din far ber om å få "overta" deg så er det vanlig at de andre også begynner å danse. Slik var det i alle fall i mitt bryllupp og i de jeg har vært i. Ikke grue deg for noe den nydelige dagen din. Alt går nok over all forventning. Sol deg i glansen og vær LYKKELIG!! 12
gleder meg! Skrevet 8. april 2002 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2002 Nå har det seg sånn at jeg ikke klarer å glede meg til dansen og "sole meg i glansen"... Har hengt meg opp i dansen!!! Og det er ikke bra... Er det ikke noen bra måte jeg kan komme fra all den dansen uten at noen blir såret??? Noen idet hele tatt som tenker på dansen "med skrekk og gru"??? Vet at det her høres helt tragisk ut. Men, jeg skal love dere at det føles sånn og... Klemmer fra Gleder meg:(
Anette01Juni Skrevet 8. april 2002 #5 Skrevet 8. april 2002 Huff ja, dansen er ikke akkuratt det jeg gleder meg til jeg heller.. Har prøvd å overtale typen til å bli med på et kurs der vi kan lære brudevalsen, men det kommer jo ikke på tale. Han er ikke akkuratt en danseløve han heller, men så slipper han sikkert unna med færre danser enn meg uansett. Jaja, vi får bare hoppe i det og prøve å unngå å tråkke på for mange tær
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #6 Skrevet 8. april 2002 Jeg har det på samme måte som deg jeg - har aldri vært noen tilhenger av dans. Men jeg har tenkt - æh det er kun en kveld så jeg får bare takle det Hva med å slenge seg på et dansekurs 12
CecilieB Skrevet 8. april 2002 #7 Skrevet 8. april 2002 Jeg kommer til å takke nei hvis noen byr meg opp. Sånn er det bare,jeg danser ikke.12
09.08.2002 Skrevet 8. april 2002 #8 Skrevet 8. april 2002 Uff, ja denne dansen... Gleder meg ikke akuratt jeg heller... Å danse med samboeren min går vel greit, selv om ingen av oss er noe flinke. Men det blir værre å danse med faren min. Han har nemlig den uvanen at han "gynger" med knærne når han danser. Blir sjøsyk av sånt jeg! Å så er det vel flere av gjestene som vil danse med oss brudene også. Syns det er så pinlig...(i.o.m at jeg ikke kan danse altså) Kanskje dansekurs hadde vært en ide.. Men å få med "gubben" min på noe sånt - nei det tror jeg ikke går! *sukk* Vel, vi overlever nok, jenter! Vi kan jo skylde på nye sko, stor uvant kjole, osv. I alle fall er det vel ikke folk kommer til å huske best: Nyedelig vielse, god mat, men bruden danset dårlig! Om vi tar det hele med et smil, så går det vel fort i glemmeboken - tror dere ikke?
CecilieB Skrevet 8. april 2002 #10 Skrevet 8. april 2002 Ja, dansing er gøy når ingen ser meg gjøre det. Men når man som jeg ikke har noen rytme, og resten av familien er skikkelig musikalske og flinke, så får jeg prestasjonsangst. Jeg blir ikke med på ting som jeg ikke er blant de beste i, da dropper jeg det heller. 12
Ruby Skrevet 8. april 2002 #11 Skrevet 8. april 2002 Det viktigste er at du skal kose deg på denne dagen. Jeg er ingen danseløve, men på denne dagen har både jeg og min samboer bestemt at de som vil danse med oss, de får danse med oss. To venstrebein eller ikke, det får gå som det går.... Det er jo satt av ganske så mye tid til dans og kos, så det er vel bare normalt at vi danser alle sammen og koser oss. Men, jeg vet hvordan dere har det, dere som helst ikke har lyst. Sånn er jeg til vanlig også. Men denne dagen skal jo være spesiell, så det blir dans med brudgom og alle andre som har lyst. Hva om du får toastmaster til å tøyse litt med at du synes du ikke er noe flink, og at man får ha litt tålmodighet med deg. Alle vet jo at den dagen er din, så de hjelper deg nok til å komme over den verste skrekken. Lykke til, og husk å kose deg UANSETT!12
CecilieB Skrevet 8. april 2002 #12 Skrevet 8. april 2002 Jeg har ikke tenkt å utbasunere til alle at jeg hater å danse før de evt. spør. De får danse med min mor istedet. Hvis ikke folk klarer å ha en fin dag og kose seg uten å få danse med bruden, så får de gå et annet sted.12
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #13 Skrevet 8. april 2002 Faktisk enig med CecilieB jeg jeg danser om jeg vil jeg. Ingen skal tvinge personer inn i danseringen bare pga bryllup. Det er en dag for GUDS skyld Men dansekurs kan jo være for de som har lyst til å lære å danse, men ikke kan.12
CecilieB Skrevet 8. april 2002 #14 Skrevet 8. april 2002 Egentlig kunne jeg tenkt meg å gå på dansekurs, men han vil ikke (han er kjempeflink til å danse) og vi har ikke råd. 12
Gunhild Skrevet 8. april 2002 #15 Skrevet 8. april 2002 Jeg liker heller ikke å danse pardans, (ikke han heller), sånn er det bare, og derfor har vi bestemt oss for å ikke ha dans. Vi skal ha et selskap med 13 personer, og da er det nok ikke like naturlig. Argumenter som "det blir ikke ordentlig bryllup uten dans" biter definitivt ikke på meg. En fin tradisjon for dem som liker det, men ikke for de som ikke liker det. Gidder ikke bruke energi på å grue meg til noe når jeg kan slippe. Vi blir gift, og det er det som teller.12
17august02 Skrevet 8. april 2002 #16 Skrevet 8. april 2002 helt enig med Gunhild, det var som jeg skulle sagt det selv. Vi har med vilje valgt et lokale som det ikke er naturlig å dansei, men tenkte vi skulle rydde unna bord og stoler så vi kan danse brudevals, men deretter må alt tilbake så folk kan ha en plass og sitte! Vi skal på kurs, han har faktisk kjempelyst, for det kan vi jo ha nytte av i andre bryllup/anledninger!12
Anki1971 Skrevet 8. april 2002 #17 Skrevet 8. april 2002 Både jeg og sambo hater intenst å danse, så vi bestemte oss her om dagen for at vi ikke kommer til å danse i det hele tatt i bryllupet vårt. Det får folk bare godta, enkelt og greit 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå