Gå til innhold

Mer enn 2 barn?  

1. 1. Mer enn 2 barn?

• Uansvarlig - blir liten oppfølging av hvert barn
      1
    • Ja - flott for både barn og voksne
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"De som selv ikke har barn, er avhengig av at andre får det. "

Det er nettopp dette svært mange glemmer i våre dager. I tillegg er svært mange av de med en negativ holdning til familier med fler enn 1-2 barn også motstandere av innvandring. Så hvem de forventer skal holde samfunnet i gang når de selv blir gamle lurer jeg egentlig litt på.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg er for at alle kan ta sitt eget valg når det gjelder hva som er passe og for mye.

Det er jeg som må leve med mine valg.

Ingen må fortelle meg hvor uansvarlig jeg er som velger mer enn 2 barn.

Så lenge jeg har lyst, overskudd, kapasitet til flere barn: mitt valg.

Har en venninne som har valgt å ikke få barn.

Synes hun har tatt et voksent valg og gått "mot stømmen"

- men dette er hennes valg.

Hun er glad i barn, men kunne ikke tenke seg egne.

Det gjelder å ha gjensidig respekt for hverandres valg...

Maya30 :vinke:

Skrevet

Herregud,folk må da få så mange barn de vil og "klarer" :o

Men jeg må innrømme at når jeg har sett de forferdelige dokumentarene og nyhetene og pedofili ,så har jeg lurt litt om det er ansvarlig å få barn i en så grusom verden.

Gjest Zalomine
Skrevet

Men, dette er altså et fint argument mot alle som sier at det er så egoistisk å få barn. (ja, å føde egne barn er kanskje et egoistisk ønske, det fornekter jeg ikke muligheten for) Å velge å ikke få barn er et valg man forsåvidt har all rett til å ta, men det er et MEGET EGOISTISK VALG!

Man forutsetter jo at noen skal passe på en når en blir gammel, men vil altså selv ikke være med på å "produsere" dem som skal gjøre det. En er helt avhengig av at andre får barn, og at de får så mange at det veier opp for alle de som velger å ikke få. (Vel, at andre får, eller adopterer, det er jo overflod av unger i enkelte fattige land, men selv i disse landene fødes det nå stadig ferre barn, og barnedødligheten er stedvis fortsatt stor....)

Så si ikke at jeg som drømmer om å få barn, oppdra barn, passe barn, ha mange barn (ja, jeg vil jo helst ha 3 jeg da) på noen måte er mer egoistisk enn de som ikke vil ha noen! Det er mine barn som da skal passe både meg og dem!

Skrevet

hmmm jeg skal iallefall ha maaaaaange barn:) minst 4 stk, kanskje flere. mannen er enig, han vil også ha stor familie, heldigvis:) kan ikke tenke meg noe annet jeg:)

klem Iset 12+3

Skrevet

Jeg tenker at folk må få velge om de vil ha ett barn, ingen barn eller 10 barn. Men det er mye bedre å ikke få barn enn å få barn man ikke kan ta seg av da. Sant at samfunnet trenger barn, men likevel syns jeg at man skal få så mange barn man klarer å håndtere selv.

Folk som ikke får barn enten fordi de ikke føler det er noe for dem, eller kanskje de ønsker å adoptere eller ta fosterbarn har jeg stor respekt for. Folk som får en masse unger de ikke klarer å ta seg av syns jeg er trist.

Men dersom noen vil ha mange barn og en stor familie og leve lykkelig slik - stå på og trykk dem ut. Jo flere jo bedre :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, klart, ikke alle BURDE bli foreldre, men det er en litt annen side av saken.

Men, jeg trur man kan klare å ta seg av langt flere enn 2 barn, om man er vilig til det. Mormor fikk 9. Men mormor var hjemmeværende (vel, ikke hele tiden, hun var hjemmehjelp også, men jeg vil tippe hun måtte være hjemme en del, de årene det kom en unge i året og sånn... (hun har 3 barn født på under 3 år). Men jeg mener og tror at dersom man er innstil på det, så kan man fint takle 3-4 unger. Om man er to, og begge vil det. Ungene læres opp til å hjelpe til, selvsagt, men det ahr de bare godt av.

Jeg har alltid drømt om å bli "mor" ja, det var det jeg svarte da jeg ble spurt hva jeg skulel bli som voksen) og det er fortsatt et høyt ønske, selv om jeg også har en utdannelse jeg vil bruke. Jeg mener at både jeg og min asmboer kan bli gode foreldre, og vi skal ha flere barn. (tanker om adopsjon og fosterforeldre har jeg ikke luftet for ham da, dette er meget vage taker langt bake i mitt hode)

Enn så lenge har vi fjernadoprtert ei lita jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...