mumrik Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hei Lurer påom jeg har fått virus på min 1 år gamle laptop. Det kommer opp en boks når jeg slår den på. Det står: "6 updates detected 3.28 mb" i en boks der det står som overskrift: "Software update checker" Boksen forsvinner ikke når jeg forsøker å få den bort ced å trykke på krysset. Dessuten har det kommet en et nytt ikon øvert i oppgavefeltet, en slags gul "sol" eller noe. Denne tør jeg ikke trykke på. Her står det : "Nedlasting 0kb/Opplasting 0kb You can drag or drop a weblink or a torrent file to this window. And then it would start downloading this resource", vet du hva dette er? Jeg bruker Avast! gratis virusprogram. Dette oppdateres jevnlig. Men er det like bra som de andre (betalings-) virusprogrammene? Hvilke siden er detman ikke bør oppsøkefor å unngå å få virus? Blir supertakknemlig dersom noen her gidder å svare!!! Har forøvrig Window Vista.
Cidric Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Kan se ut som det er BitComet som prøver å oppdatere seg. Se om du finner noen innstillinger for å slå av automatiske oppdateringer i det programmet, hvis det gjør at den popupen ikke kommer mer skulle det være bekreftet.
Gjest Mann20 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Heisann! Det med den gule sola er nok som cidric sier. Dersom du høyreklikker på den sola, og avslutt eller exit eller noe forsvinner den. Du kan også skru den helt av slik at den ikke kommer opp igjen om du vil. Kan forklare det om du vil. Avast! er et prima antivirusprogram det. Personlig liker jeg avg antivirus bedre. Dette er også gratis og maser mindre. Men du får det du trenger i Avast! og dataen din blir mye kjappere med dette enn med mange betalingsprogrammer som norton ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå