Gjest pasienten Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Ville dere ha fortsatt hos en lege som bevisst har gitt feil informasjon i den hensikt å påvirke beslutningen til en pasient , riktignok i beste mening ?
Leo Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Nei, jeg ville ha mistet tilliten til vedkommende.
jannamor Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde klikket vilt, og anmeldt legen til poitiet, og meldt vedkommende til alle instanser jeg kunne opdrive!! Dette ville vært totalt etisk uforsvarlig av en lege, så jeg håper virkelig ingen leger ville vurdert det engang NEI!!!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Ville dere ha fortsatt hos en lege som bevisst har gitt feil informasjon i den hensikt å påvirke beslutningen til en pasient , riktignok i beste mening ? Leger har ikke peiling på lover og regler. Har selv opplevd at de tror de gjør den beste når de kritiserer andre offentlig ansatte for å IKKE bryte taushetsplikten og dette videresender de til sine kolleger og pasienten.
Gjest StockDama Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Det kunne ikke falt meg inn. Man burde kunne stole på legen sin.
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Ville dere ha fortsatt hos en lege som bevisst har gitt feil informasjon i den hensikt å påvirke beslutningen til en pasient , riktignok i beste mening ? Det er ikke lov av en lege å gi pasienten feil informasjon! Dette gjelder selvsagt også om det var i beste mening, så dette ville jeg ha tatt opp med legen for så evt. å finne en ny lege.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Legen kan i følge de etiske retningslinjene holde tilbake informasjon om de mener informasjonen vil være direkte skadelig for pasienten, men de har ikke rett til å lyve. Jeg ville ikke fortsatt hos en lege som hadde løyet til meg, og om jeg hadde kunnet bevise eller på noen måte sannsynliggjøre at h*n har løyet, ville jeg meldt saken til legeforeningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå