Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg fant ut for litt siden at min kjæreste har kontakt med en jente han ikke har nevnt for meg. Kontakten består i lange telefonsamtaler og chat på nett. De ble kjent med hverandre rundt 1 år før han og jeg ble sammen (vi har vært sammen i ca 1.5 år), og han har fortalt meg at de var betatt av hverandre, men at han fant ut at de ikke kunne bli sammen. Kontakten har forøvrig ikke opphørt.

Måten jeg fant ut av henne på var ikke helt ærlig. Mer en mulighet som datt i fanget mitt. Jeg logget meg på en felles pc og kom rett i innboksen hans for email. Her så jeg av chatte-loggen at han hadde hatt jevnlig kontakt med henne. Jeg konfronterte ham (var ærlig og fortalte ham hvordan jeg hadde fått vite om henne) og han sa at hun var en venninne, de hadde aldri vært til sengs sammen (jeg kunne forøvrig likevel se at det var en flørtete tone mellom dem) og at å snakke med henne var som å snakke med en psykolog.

Jeg har tenkt lenge på dette. Han er ikke så flink å snakke med meg, og den tonen jeg så han hadde med henne pr chat har han aldri hatt ovenfor meg på chat. Vi er kjærester, han og jeg, om han må bruke en annen jente til å snakke om ting som opptar ham, hva er igjen til meg? Sex? Han sier de aldri snakker om meg, noe som i mine ører høres ut som at de snakker om ting jeg og han kunne snakket om.

Jeg føler meg truet av henne. En siste liten informasjon: hun er 19 år, pen og singel. Jeg er nesten 10 år eldre og han 3 år yngre enn meg.

Noen som har vært i samme situasjon, at kjæresten har kontakt med ikke bare en jentevenn, men ei det har vært romantiske evt seksuelle toner rundt? Jeg skal selvsagt snakke med ham igjen, men føler jeg ikke kan be ham kutte kontakten, han sier jo de bare snakker. Men hun truer meg med sin nære kontakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell han akkurat det.. At du føle deg truet. Det er utrolig hvor mye lenger man kommer med å innrømme ting ("feil" med seg selv) fremfor å anklage han for å ha kontakt. Jeg er sikker på at dette vil ordne seg for dere, så lenge du får snakket med han på en ærlig og oppriktig måte. Ikke gi han noe ultimatum, men fortell ham heller at du ønsker å være en større del av hans liv, noe som inkluderer at dere betror dere til hverandre.

Skrevet (endret)
Fortell han akkurat det.. At du føle deg truet. Det er utrolig hvor mye lenger man kommer med å innrømme ting ("feil" med seg selv) fremfor å anklage han for å ha kontakt. Jeg er sikker på at dette vil ordne seg for dere, så lenge du får snakket med han på en ærlig og oppriktig måte. Ikke gi han noe ultimatum, men fortell ham heller at du ønsker å være en større del av hans liv, noe som inkluderer at dere betror dere til hverandre.

Helt enig. :)

Allikevel syns jeg det hadde vært sårende uansett om han ikke har hatt seksuell omgang med henne.

Jeg mener, hun må være ganske moden siden han har interesse av slike lange samtaler med henne? Spør.

Hva har egentlig en 26åring til felles med en 19åring 8hvis han var 26?).

Noe må det være siden han har så mye kontakt med henne. Gutter som sniker litt bak ryggen er skremmende uansett, men når de holder på sånn via nett blir jeg enda mer skremt. Sikkert fordi jeg i allefall kan forbinde det med litt desperasjon (det kan virke lettere å være utro via nett enn her i livet tror jeg).

Endret av LilleCanCan
Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg vil si at du har grunn til å føle deg truet.

Det trenger ikke være seksuell kontakt for at det klassifiseres som utroskap. Det er som er virkelig ille er at det er åpenbart en form for intimitet som han ønsker å holde skjult for deg. Dette er et tydelig faresignal.

Når du samtidig sier at han ikke er like åpen med deg, så sier det kanskje litt om måten dere kommuniserer på. Hvilket behov hos henne er det han ikke får tilfredsstilt hos deg? Dersom han ikke kan identifisere dette behovet, er han umoden og verdsetter ikke forholdet deres.

På den andre siden skal du ikke presse på for mye. Du trenger ikke å gi han følelsen av at han ikke kan ha venner av det motsatte kjønn, for det kan han. Vær ærlig med han, men hør på han om han kan forklare seg.

Selv så jeg ikke faresignalet hos min egen partner; veien til selvutvikling fantes kun hos min partners venner av motsatt kjønn ... aldri samme kjønn. Med andre ord, min partner var kompulsiv i å søke oppmerksomhet bak min rygg. Damn, det gjorde vondt å finne ut at man var blitt lurt ikke bare en gang, men flere...

Gjest Gjest_Rayuela_*
Skrevet

Takk for svar

Jeg tok samtalen i dag, og føler meg mye bedre allerede. Jeg tok i tillegg kontakt med henne pr mail for å sette en stemme til meg selv (hun vet om meg). Hun har svart og bekrefter det kjæresten min sier; de har aldri vært sammen og det går i musikk når de snakker. de har dessuten ikke snakket sammen på over et halvt år nå, noe jeg fikk bekreftet da jeg dumpet inn på emailen.

Jeg ser at uansett hvordan jeg skriver, virker kjæresten min verre på trykk enn jeg opplever ham til daglig :) Han er veldig god og å ha samtalen med ham hjalp virkelig. Samtidig fikk jeg sagt at jeg ville han skulle vite hvordan jeg finner hele situasjonen og at jeg vil komme til å synes det er fryktelig ekkelt om tlf ringer og det er henne.

Uansett, jeg har gjort meg synlig ovenfor henne på en høflig, men bestemt måte og fått snakket ut.

I kveld får jeg sove:)

Skrevet
Takk for svar

Jeg tok samtalen i dag, og føler meg mye bedre allerede. Jeg tok i tillegg kontakt med henne pr mail for å sette en stemme til meg selv (hun vet om meg). Hun har svart og bekrefter det kjæresten min sier; de har aldri vært sammen og det går i musikk når de snakker. de har dessuten ikke snakket sammen på over et halvt år nå, noe jeg fikk bekreftet da jeg dumpet inn på emailen.

Jeg ser at uansett hvordan jeg skriver, virker kjæresten min verre på trykk enn jeg opplever ham til daglig :) Han er veldig god og å ha samtalen med ham hjalp virkelig. Samtidig fikk jeg sagt at jeg ville han skulle vite hvordan jeg finner hele situasjonen og at jeg vil komme til å syn på es det er fryktelig ekkelt om tlf ringer og det er henne.

Uansett, jeg har gjort meg synlig ovenfor henne på en høflig, men bestemt måte og fått snakket ut.

I kveld får jeg sove:)

Så fint at du var ærlig om dine følelser rundt dette. Og at de ikke hadde hatt kontakt på 6 mnd. Det er et godt tegn.

Jeg har også hatt gode venner gjennom jobb og da av det motsatte kjønn.

Man skal holde tunga veldig beint i munnen for at det ikke skal bli en "tosomhet" utav det. Hvis tonen har dreid over på et veldig flirtete og seksuellt plan har jeg varslet rett frem om at jeg ikke ønsker den type kontakt.

Jeg skal kunne se mannen min i øynene hver dag.

Det kan være spennende med det som er forbudt, men hva godt skal det føre til?

Hva om mannen min kommer over en åpen mailboks og ser masse flirtemailer....hva vil han tro ? JO, det verste....at jeg har noe på si....akkurat som du trodde.

Jeg har funnet ut at det beste er å la være alt som kan misforståes.

Klem Guapa

Gjest Venetia
Skrevet

Bra de ikke har kontakt lengre da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...