Gå til innhold

Hvordan slutte å være så usikker?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente25_*
Skrevet

Jeg vil virkelig ikke være så usikker. Men jeg er det, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det. Har slitt mye med selvtilliten og vært psykisk syk, så det er kanskje noe som henger ved (selv om jeg aldri var usikker på om ekser ville ha meg i tidligere forhold til tross for at jeg har vært på bunnen).

Jeg elsker han over alt på jord og ønsker så sterkt at han skal gjøre det samme, noe han sier, men jeg har problemer med å tro på fordi jeg er usikker og redd for at han skal gå fra meg. Dumt, men jeg kan ikke hjelpe for det..

Han har hatt et par hendelser som ikke har vært helt heldige og som har svekket tilliten min til han ytterligere. Ikke veldig ille utroskap, men han har gjort ting som ikke har vært ok. Litt beføling i et tilfelle og et annet tilfelle med "mentalt utroskap" om man kan si det. Et par andre ganger med ting han har hatt lov til (jeg har vært tilstede og han har hatt tillatelse til å kysse litt på fylla).

Vi er kjempeærlige i forhold til hva jeg er vant til i tidligere forhold. Vi forteller hverandre om fantasier, om andre vi syns er pene/kjekke osv. Hvilket jeg syns er kjempeflott, da jeg blir mindre sjalu av det (rart kanskje, men slik det fungerer for meg, føler ærligheten gjør at jeg "vet alt" og ikke bekymrer meg for at ting blir skjult for meg) og jeg vet også hva som foregår i hodet hans.

Jeg vet ikke jeg, er bare sliten av å gå rundt med en klump i magen av usikkerhet. Vi bor sammen, vært sammen i 3 1/2 år og har det veldig fint, sex er bra, vi koser oss mye sammen og krangler ikke så mye. Problemet mitt er ikke at jeg er sjalu i forhold til andre, bare at jeg er så usikker på at han mener det han sier.. føler meg stygg og tjukk og overhodet ikke noe å trakte etter. Forstår ikke hvorfor han mener jeg er fin og "alt i livet hans" osv. Er kanskje vant med mer fysisk oppmerksomhet fra tidligere forhold.. at gutten tar på meg mer, liker å se meg naken o.l. Kjæresten min nå gir ikke uttrykk for det selv om vi har mye sex. Livredd for at han skal gå fra meg en dag :(

Noen som vet hvordan jeg skal gi slipp på denne følelsen?

Har snakket med han opp og ned og frem og tilbake, men det hjelper ikke akkurat. Han sier det samme, han er glad i meg og jeg er alt, men jeg er så redd det bare er snakk. At han en dag pakker kofferten min og ber meg dra ut av leiligheten. Hva annet skal han si liksom, når jeg spør om han er glad i meg. Han kan jo ikke akkurat si "njaaa". Sukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...