Mette Skrevet 5. mai 2003 #1 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi skal pusse opp stuen og har lyst på en lys lett farge som ikke er for kald, eller ikke så mye rosa i.Syntes det er vanskelig å velge utifra fargekart, utvalget er stort, og det er vanskelig å se den korrekte fargen på fargekart. Noen her inne som har lyst til å annbefale noen fine lyse farger, begrunn gjerne hvorfor du syntes at den er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2003 #2 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg anbefaler fargen "Gul Sandsten" på det stekeste! Begrunnelse: - Jeg har den selv i stua, og syns den er skikkelig fin! - Den er lys, jeg vil kalle den kremaktig - og veldig nøytral! - Den har en varm tone som gjør seg veldig godt i stua (min i allefall...) Som sagt: Jeg syns absolutt du bør ta en titt på denne fargen! Lykke til med oppussinga! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #3 Del Skrevet 5. mai 2003 Oisann... Det er ikke lett når vi ikke vet hvilke farger du har på møblene, om du skal skifte ut møbler og gardiner mm. Et tips kan være å kjøpe prøvebokser med maling og teste på veggen. Et annet tips fra meg er å ta med f. eks en gardin, ei pute eller noe annet du vil skal matche med veggfargen til fargehandelen og be dem måle fargen. Da kan de finne ut hvilke farger/paletter som matcher og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 5. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi har nå okergul stue, med farge glade gardiner.Skal ha nye lyse gardiner i terasse døren,i resten av vinduene skal jeg bare ha trepersienner.(kanskje gardiner til vinteren) Vi mye trehvitt i møbler, dører og karmer.Sofa er koksgrå ull og stresslessene er sort skinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2003 #5 Del Skrevet 5. mai 2003 Da stiller du ganske fritt ja. Jeg vile valgt gardiner først, og sikra meg at gardiner og møbler matcher. Ta så med gardinene til fargehandelen og bruk dem som utgangspunkt. Det er nemlig mye lettere å finne maling som matcher gardinene enn omvendt. Hvis du velger nøytrale gardiner bør du også finne en aksentfarge som du introduserer gjennom f.eks puter, eller på en av veggene. Litt farge må til, ellers kan du fort føle at du bor i et svart-hvitt-foto. Du kan forresten leke deg fram til gode kombinasjoner på: http://www.ifi.no BBC har mange interiørprogrammer med nettsider til: http://www.bbc.co.uk/homes Spennende ressurs om fargebruk: http://www.bbc.co.uk/homes/design/colour/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 5. mai 2003 #6 Del Skrevet 5. mai 2003 Kan anbefale hvitfargen som heter Lys provence. Det er en varm hvitfarge. Sjekk den ut på www.jotun.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 5. mai 2003 #7 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi har caffe latte på veggene og sorte skinnmøbler. Synes det er en fin kombinasjon. En venninne valgte samme farge etter å ha sett den hos oss. Hun har koksgrå sofa. En varm og lys farge som ikke er dominerende. Klassisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 25. mai 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 25. mai 2003 Takk for svar,og takk til Octavia som annbefalte Cafe Latte, den passet helt perfekt i stuen våres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 25. mai 2003 #9 Del Skrevet 25. mai 2003 Bare hyggelig, remyline. Kjekt at den passer bra hos dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå