Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest EGGUKA?
Skrevet

hei

Jeg har sluttet på p-pilla, første periode er denne(har brukt pilla i 2-3mnd)

Hadde mensen, og 11 dager og 15 dager etter siste pille hadde vi oss. Jeg hadde regnet med å ha eggløsning denne uka (altså ca 14 dager Etter mensen startet) - men det var i forrige uke jeg hadde dette "eggløsningsslimet" som er omtalt endel her... Kan vi ha vært heldige og skutt blink på feil uke? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja. Ingen absolutt regel i når EL skjer. Det kan variere fra kvinne til kvinne og fra periode til periode. Min kommer gjerne 12 dager etter siste mens og 14 dager før neste mens.

Skrevet (endret)

min har pleiet å komme på dag 17 ca.. men denne mnd kom den på dag 13... og da bommet vi! egenlitg så bør man :humpe: veldig ofte etter mensen er ferdig.. har jeg sjønt... ikke alltid like lett men

Endret av theamoren
Gjest EGGUKA
Skrevet

Hvorfor rett etter mensen? :klø:

Skrevet

Eggløsning kommer vanligvis ca 12-14 dager før neste mens, men kan komme både 10 og 16 dager før neste mens også.

Sædcellene lever (på det mest ekstreme) inntil 5 døgn.

Om du har 28-dagers syklus, med eggløsning 16 dager før neste mens, kan dermed sex på dag 7-8 i syklusen gi befruktning, forutsatt at mannen har soldater med god levetid ;)

Derfor sies det at man bør ha sex hver andre til tredje dag gjennom hele syklusen (minus ved mens da), for å være godt oppdekket for eggløsning, uansett når den måtte komme.

Skrevet

Her skal det vel også sies at syklusen kan bruke litt tid på å stabilisere seg etter pilleslutt? Det kommer jo også ann på hvor lang syklusen din er for når du har eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...