Gå til innhold

Hva tenker dere med barn om frivillig barnløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ren nysgjerrighet: jeg lurer på hva dere som har barn tenker om frivillig barløse(som meg)? Synes dere det er rart, eller tenker dere det er et eget valg om en vil ha barn eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke rart, jeg tenker at det er fult og helt deres eget valg.

Tenker ikke slik at "jaja, de vet ikke hva de går glipp av" for jeg tror faktisk de har tenkt ganske grundig igjennom det.

Skrevet

Jeg tenker at de som velger bort barn har sine grunner for å gjøre det. Egentlig interesserer det meg lite hva folk velger.

Skrevet

Syntes det er helt greit at noen velger å ikke få barn, det må være opp til hver enkelt å avgjøre.

Skrevet

Jeg syns nok innerst inne litt synd på dem, for jeg tror ikke de kan vite hva de går glipp av, også tenker jeg på at det er mange som har sverget på at de ikke vil ha barn, for så å ombestemme seg og finne ut at det var for sent. Men, jeg tenker ikke veldig mye på det her sånn i det daglige egentlig. Og i blant kan jeg tenke at jeg kan missunne dem litt den friheten fra ansvar, forplikelser og bekymringer som man har med seg konstant når man har barn.

Skrevet

Jeg synes det er fantastisk uegoistisk:)

Skrevet

at det er en sak som er helt opp til dem

Skrevet

Tenker ikke noe spesielt, jeg regner med at folk innretter livet sitt slik de vil ha det.

Gjest *Mim*
Skrevet

Det er et valg jeg ikke har noe problem med. Synes det er litt selvgodt å tenke at de går glipp av noe, jeg går sikkert glipp av noe siden jeg har valgt å få barn, også.

Different people, different lives.

Skrevet

Jeg synes det må være opp til hver enkelt om man vil ha barn eller ikke.

Kjenner flere som ikke kunne tenke seg å ha barn, jeg har ingen problemer med å akseptere det...

Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt over det før jeg møtte noen som jeg vet har tatt det valget.

Det har seg jo slik at jeg kjenner til en del andre par også, som er eldre og uten barn. Men jeg har ikke tenkt tanken før nå, om hvorfor de ikke har barn. Derfor må jeg nok konkludere med at jeg ikke bryr meg med andre sine valg såfremt de ikke deler dem med meg slik jeg havner i en posisjon der det burde være naturlig å gjøre seg opp en mening.

Om jeg først skal tenke nøye over hva jeg mener, så dukker der bare opp en drøss med spørsmål, om hvorfor, hvordan og når en bestemte seg for at en ikke ville ha barn, også blir jeg like nysgjerrig på dem som ønsker seg barn fra lenge før de er myndige. Om jeg først må mene noe, så mener jeg at det sikkert er et godt valg for dem som tar det og at jeg lettere forstår dem som ikke vil ha barn enn de som vil ha barn når de er 17år.

Det var et kort og konkret svar.

Gjest Yihaa
Skrevet
Av ren nysgjerrighet: jeg lurer på hva dere som har barn tenker om frivillig barløse(som meg)? Synes dere det er rart, eller tenker dere det er et eget valg om en vil ha barn eller ikke?

Selvfølgelig synes jeg det er et valg opp til hver enkelt.

Og så tenker jeg inneimellom at de ikke vet hva de går glipp av - og andre ganger misunner jeg dem. ;)

Skrevet
Og i blant kan jeg tenke at jeg kan missunne dem litt den friheten fra ansvar, forplikelser og bekymringer som man har med seg konstant når man har barn.

Man er da ikke fri for dette bare fordi man er frivillig barnløs. Hva får deg til å tro det :klø:

Gjest Yihaa
Skrevet
Man er da ikke fri for dette bare fordi man er frivillig barnløs. Hva får deg til å tro det :klø:

Jo, man er fri for slike bekymringer vedr barna sine, når man ikke har barn. Det er jo det denne tråden handler om.

Gjest Gjest
Skrevet
Man er da ikke fri for dette bare fordi man er frivillig barnløs. Hva får deg til å tro det

Hehe, dette spørsmålet er kanskje lettest å stille som barnløs? Iallfall er det dimensjoner ved å ha barn som en barnløs ikke kommer til å oppleve. Navnløs angst på vegne av barnet ditt etc. Det går ikke an å forklare, det er sånt man må kjenne på kroppen.

Jeg synes folk må få velge som de vil selv, jeg tenker ikke over det. Tenker ofte på hvordan livet ville vært uten barn.

Så lenge de holder seg fra å oppføre seg som om de vet bedre hva som er bra i oppdragelse, er det det samme for meg ;)

Skrevet

Egentlig forstår jg dem egentlig ikke, me det er kanskje fordi jeg har ei lita jete på 1 år som jeg elsker over alt på denne jord. Å ha den følelsen for et annet menneske er helt ubeskrivelig. Men selfølgelig er det opp til hver enkelt... jeg dømmer ingen av den grunn.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Jeg synes det er fantastisk uegoistisk:)

Jeg har aldri skjønt hva som er så uegoistisk ved å IKKE få barn? Det er da uegoistisk å FÅ barn for da er det slutt på å bare tenke på seg selv. Plutselig har du et lite vesen i livet ditt som krever all oppmerksomhet og masse, masse tid og pleie.

Hvis jeg ville leve livet mitt uten særlig pes så hadde jeg valgt å ikke få barn. Den gangen jeg var barnløs så var det meg selv som sto i fokus og jeg hadde all verdens tid til å trene, shoppe, pleie meg selv, slappe av og gjøre akkurat det jeg hadde lyst til når jeg ikke var på jobb...

Skrevet

Kjenner flere som er frivillig barnløse. Har alltid tenkt at det var dems valg, og at det ikke passet meg.

Synes det står respekt av de som faktisk står for at de ikke vil ha barn, og dermed ikke får dem. (Ikke at det er noe galt i å ombestemme seg, men da gjør man gjerne et bevisst valg alikevel. ) Er jo mye bedre at de som ikke ønsker barn lar vær å få dem, enn at det blir ennå flere foreldre som nedprioriterer barna sine til fordel for egne interesser.

Altså tenker jeg at dette spørsmålet, som så mye annet, er opp til hver enkelt.

Gjest Gjest_fil_*
Skrevet

Jeg tenker at det er helt opp til dem. Det er deres valg.

Så tenker jeg at jeg syns litt synd i dem fordi de ikke vet hva de går glipp av + at jeg tenker på "besteforeldrene" som sikkert er lei seg fordi de ikke får barnebarn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker automatisk at de må ha et problem. Det normale er jo å få barn. Dersom noen da ikke får barn, så betyr det at de må ha noen ting oppi hodet som hindrer dem i å ha lyst på det. Kanskje det er sterk angst for å ikke klare å være mamma? Kanskje det er frykt for fødselssmerter? Kanskje de er så vanskelige som personer at de ikke klarer å holde på partneren sin? Du skal i hvert fall være ganske stygg som jente om du ikke klarer å få deg unger, alle venninnene mine har klart det og det er ikke alle som er naturskjønnheter. Altså er det eneste logiske jeg kommer fram til er at det må være noe galt med dem. Men siden mange er såpass usympatiske får jeg meg allikevel til å synes synd på dem.

Jeg vet ikke hva TS egentlig ville høre, om hun var ute etter trøst eller noe sånt, men jeg svarer i hvert fall ærlig. Om jeg er slem fordi jeg ikke har skrudd av hjernen, det får dere mene som dere vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...