Brunhilde Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Finnes det noen måte å hente ut data (telefonnummer, meldinger etc) fra en mobiltelefon som ser ut til å være avgått ved døden? Jeg endrer overskriften og dytter samtidig denne opp litt. Endret 12. mars 2008 av Brunhilde
Paladin Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Hvis dataene dine ligger på SIM-kortet så kan du jo ta ut SIM-kortet og flytte det til en ny mobiltelefon. Hvis dataene ligger på et minnekort i telefonen så kan du ta ut dette minnekortet og flytte det til en ny telefon.
Gjest Gjest_Katrine_* Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 Hvis telefonen er helt død, kan det bli vanskelig å redde noe fra telefonminnet uten noe spesialutstyr. Kanskje du kan henvende deg der du kjøpte telefonen for å få hjelp, men det koster sikkert skjorta. Noen telefonnummer er kanskje lagret på sim-kortet, disse kan du lett ta med til din neste telefon. Har du minnekort på mobilen kan det hende at noe ligger her, og kan gjenfinnes gjennom en av de følgende: -plugge minnekortet inn i en annen mobiltelefon som bruker samme type minnekort -Koble minnekortet til PC via eventuell minnekortleser, hvis du har eller får låne en slik. Ellers vil jeg anbefale alle å bruke synkroniseringsfunksjon mot PC. for sin mobiltelefon. Livet blir enklere med synkroniserte kalendre og adresselister mellom mobiltelefon og f. eks Outlook, samt at det fungerer bra som backup av det du har på mobilen. Man kan bruke både kabel, infrarød og Bluetooth til slik synkronisering.
Brunhilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 Hvis dataene dine ligger på SIM-kortet så kan du jo ta ut SIM-kortet og flytte det til en ny mobiltelefon. Hvis dataene ligger på et minnekort i telefonen så kan du ta ut dette minnekortet og flytte det til en ny telefon. Jeg har ikke vært smart nok til å kopiere over på sim-kortet, og det ser jeg jo var fryktelig dumt av meg. Dataene ligger nok på minnekortet i telefonen, ja. Kan jeg ta ut dette minnekortet og sette inn i en hvilke som helst telefon, eller bør det være samme merke eller modell?
Paladin Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg har ikke vært smart nok til å kopiere over på sim-kortet, og det ser jeg jo var fryktelig dumt av meg. Dataene ligger nok på minnekortet i telefonen, ja. Kan jeg ta ut dette minnekortet og sette inn i en hvilke som helst telefon, eller bør det være samme merke eller modell? Hva slags telefon er det du har? Vil du anskaffe en ny telefon av samme merke eller ønsker du å bytte merke? Jeg tror du enklest vil kunne berge dataene om du flytter minnekortet over i en telefon av samme merke. For eksempel bruker Sony helt andre minnebrikker enn Nokia. Mange telefoner (som f. eks. Nokia) har funksjoner som gjør at man kan ta backup av telefondataene til f. eks. en PC via USB. Dette er greit om man skal flytte til en ny telefon eller om telefonen dør slik som i ditt tilfelle. Det hjelper deg ikke nå, men kan være lurt å huske på for din nye telefon. Endret 12. mars 2008 av Paladin
Brunhilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg får se hva jeg får til. Takk for tips - det var noen ting der som var trist å miste.
Mistyen Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Hvis ikke kretskortet er helt ødelagt, kan det i noen tilfeller hende at en tekniker kan lese ut den infoen som ligger i telefonen. Det skulle koste deg ca 400 kroner tenker jeg. Ta kontakt med en butikk som selger mobiler eller direkte med Zodiac Norge AS.
Brunhilde Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mars 2008 Takk for tipset., Camilla. Det er faktisk så viktig for meg at jeg vil prøve det.
Alsana Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Eg er også i same situasjon, og må berre spørje: Kvar kan eg finne dette minnekortet i telefonen? Veit nesten pinleg lite om slikt. Har teke ut SIM-kortet frå den gamle telefonen og sett inn i den nye, men eg hadde heller ikkje lagra noko på det. Er det nokre merker som ikkje har minnekort? Den gamle og den nye telefonen er begge Sony Ericsson. Håpar det løyser seg for deg, Brunhilde!
Mistyen Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Hva slags SonyEricsson er det snakk om, Alsana?
Alsana Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Den gamle telefonen er ein K700i, og den nye er ein T250i.
Brunhilde Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. mars 2008 Håpar det løyser seg for deg, Brunhilde! Takk, Alsana.
Alsana Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Ah. Vel, det var nesten for godt til å vere sant. Takk skal du ha for hjelpa likevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå