Gå til innhold

Sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest Elize
Skrevet

Jeg trenger en kjempe lett oppskrift på sjokoladekake. Helst en som kan være i en rund form på 22cm. Den må helst ikke inneholde kokesjokolade.

Noen som har en oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den letteste må være ferdigmix fra butikken. Selv liker jeg ikke kaker, så aner ikke om de er noe gode..

Gjest Elize
Skrevet
den letteste må være ferdigmix fra butikken. Selv liker jeg ikke kaker, så aner ikke om de er noe gode..

Var ikke en så lett kake jeg tenkte på..

Skrevet

Denne er veldig god og enkel, oppskriften er dog til 24 cm form...

Fransk sjokoladekake

100 gram smør

100 gram kokesjokolade (gjerne 70%)

180 gram sukker

3 stk eggeplommer

2 teskje knust, frysetørret kaffe

90 gram hvetemel

3 stk eggehviter

Smelt margarin og sjokolade ved svak varme. Ta kjelen av platen og tilsett sukker og eggeplommer. Rør godt og tilsett kaffe og mel.

Pisk eggehvitene til hardt skum, og vend dem inn i røren til slutt.

Hell kakerøren i en godt smurt 24 cm form, og stek den ved 180 grader på nederste rille i 25-30 minutter. til den er nesten gjennomstekt. (skal være litt "rå" inni). Avkjøl på rist, dryss på melis som pynt.

Server gjerne med is eller krem :)

Skrevet (endret)

Kladdekake

3 dl sukker

1,5 dl hvetemel

1 ts vaniljesukker

½ ts bakepulver

3-4 ss kakao

2 egg

100 g smeltet smør

Bland sukker, mel, vaniljesukker, bakepulver og kakao. Ha i egg og smeltet smør. Bland sammen til massen er fin. Hell massen i en smurt form (20 cm springform, hvis du bruker 22 cm må steketiden kortes ned litt). Stekes på 175 grader i ca 35 minutter, den skal være litt rå i midten. Pynt med siktet melis.

Endret av Arkana
Gjest Elize
Skrevet

Må innrømme at det ble en 1-2-3 kake :rødme: Men de er jo gode og enkle. Men takk til dere andre for gode oppskrifter, de skal jeg prøve ut en annen gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...