Gjest Curvy Girl Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg er 174 cm høy og litt "frodige". Ikke like frodig som Callie i Grey's Anatomy, hun ser litt mer "kompakt" ut eller "firkantet i overkroppen" - jeg har fortsatt midje, men altså bryster c/d cup og bred over hoftene. Jeg blir frustrert over forskjellen i størrelser, har pleid å bestille jeans fra H&M (ren latskap siden jeg ikke er venner med prøverom...) og jeg har to par jeans derfra i style Loyal som sitter ok, i str 46. Men jeg har også bestilt bukser derfra i samme str som jeg ikke har fått over hoftene Str 48 ser helt forjævlig ut, jeg ser dobbelt så stor ut som jeg faktisk er :klø: og de er ikke behagelige å ha på. Baggy er liksom ikke veldig flatterende i min størrelse. Jeg er ikke "feit" på den måten, men altså "stor" - hva slags snitt er flatterende for min kroppsfasong, og vet dere om butikker med slike klær? Jeg har prøvd noen BIB-klær fra H&M, men de er selvsagt litt store igjen og tydeligvis laget for mennesker helt uten midje, iallfall føler jeg meg iført telt da. Noen tips til feminine, ikke kjerringaktige, klær?
estrella Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg husker det var et innlegg om noe slikt tidligere. Skal se om jeg ikke klarer å finne det(må ikke ha for store forhåpninger, for jeg og mine søke-kunnskaper er ikke helt på godfot med hverandre ) edit: Fant iallefall en foreløpig ..og en til med litt iallefall Det var ikke disse to sidene jeg egentlig leitet etter. Den jeg så etter inneholdt mange linker til en del veldig gode sier hvor jeg synst det var mye fint(måtte bare inn og se).. men jeg finner ikke den siden, muligens noen andre er flinkere og husker hva den het! Endret 10. mars 2008 av estrella
taliee Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Hei Jeg er 174 cm høy og litt "frodige". Ikke like frodig som Callie i Grey's Anatomy, hun ser litt mer "kompakt" ut eller "firkantet i overkroppen" - jeg har fortsatt midje, men altså bryster c/d cup og bred over hoftene. Jeg blir frustrert over forskjellen i størrelser, har pleid å bestille jeans fra H&M (ren latskap siden jeg ikke er venner med prøverom...) og jeg har to par jeans derfra i style Loyal som sitter ok, i str 46. Men jeg har også bestilt bukser derfra i samme str som jeg ikke har fått over hoftene Str 48 ser helt forjævlig ut, jeg ser dobbelt så stor ut som jeg faktisk er :klø: og de er ikke behagelige å ha på. Baggy er liksom ikke veldig flatterende i min størrelse. Jeg er ikke "feit" på den måten, men altså "stor" - hva slags snitt er flatterende for min kroppsfasong, og vet dere om butikker med slike klær? Jeg har prøvd noen BIB-klær fra H&M, men de er selvsagt litt store igjen og tydeligvis laget for mennesker helt uten midje, iallfall føler jeg meg iført telt da. Noen tips til feminine, ikke kjerringaktige, klær? Har akkurat samme problem som deg.. er 176 cm høy, og bruker 44 i bukser, og L i gensrer, men likevell finner jeg ingenting.. føler meg feit og fæl. Føler at om jeg finner ei bukse, må jeg likevell har en laang topp over, for jeg har breie hofter/lår.. mens jeg har skikkelig tydelig midje, stoor forskjell mellom hoftene og midja for å si det slik.. har gitt opp håpet på jeans på HM jeg, har de noen i str over 42 altså?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Ja, de har opp til 46 på vanlig HMavd og fra 46 og oppover på BiB tror jeg. Jeg handler på HM online som regel, en kombinasjon av at jeg ikke liker å shoppe og at jeg ikke har så god tid. De har de fleste modellene på sin online shop som de har i butikken. Prøve hjemme, så kan du prøve sammen med toppene dine for å se om de passer, og sende tilbake hvis de ikke passer Veldig fint!
Gjest nextlife Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 PÅ grunn av høyden min har jeg problemer med å finne dongeribukser. Er vel ca normalbygd, bruker 36-38 i lengde og ca 34 i livvidde. Jeg kjøper bare BLEND dongeribukser, de er de eneste som passer meg. De har mange tøffe modeller, også med livvidde 36.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Aldri hørt om BLEND. Hvor får man tak i det, i noen butikker her til lands eller på nett? Prisklasse?
Gjest nextlife Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Aldri hørt om BLEND. Hvor får man tak i det, i noen butikker her til lands eller på nett? Prisklasse? Jeg kjøper mine i en forretning nord i landet, men en kjapp googling ga bl.a dette resultatet http://www.magasinetdrammen.no/SteenStrom2...ge.aspx?id=7052 Pisene ligger på ca 600-800 kr, men der jeg kjøoer mine er de nesten alltid på tilbud til kr. 398-498.
Bex Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Av jeans kan jeg anbefale Johnny Q. I de er det plass til rumpe og lår, uten at buksa ellers blir for vid. Mitt tips er å spare pengene og ikke shoppe i Norge, men heller ta seg en tur til London/UK innimellom. Der er kjedene så utrolige mye bedre på størrelser. Som fx Monsoon: http://www.monsoon.co.uk/ Masse flott og figur-vennlig i (etter min mening) normale størrelser Jeg er en helg i London hver høst og vår, og kjøper det jeg trenger til kommende sesong. Og siden jeg er litt bevisst når jeg handler, unngår jeg bomkjøpene (som man jo så ofte gjør på nettet eller ved impulsshopping).
Nenita2 Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Å herlighet, den Monsoon butikken er jo fantastisk! De hadde mange nyyydelige kjoler!
Bex Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Jeg vet! Og det er jo ikke så veldig dyrt heller! Også er det plass til pupper og rumper i klærne! Elsker Monsoon! Er i samme kjede som Acessorize (som jo er i Norge), så det kan jo hende de er på vei. Men da blir det vel så dyrt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå