Gå til innhold

"We are the world"

Anbefalte innlegg

Gjest 13ÅrDenGangen
Skrevet

Fant denne gamle klassikeren fra 1985 på YouTube.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=Jcrwu6WGoMs

Herregud for en musikkopplevelse den fortsatt er! Jeg blir rørt, glad og gud vet hva av denne!

Den samlingen av verdens beste artister gjennom en hel musikk-generasjon, for et trøkk når det trengs, og for en feeling når det trengs! Lytt, se, jeg får ståpels når Springsteen trår til, og så fin som Michael Jackson var den gangen!

Se den, jeg garanterer at den "gjør noe" med deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hva du mener, jeg hørte mye på den selv når jeg var yngre. Den gir meg ikke det samme nå lenger som den gjorde da, men den origniale, britiske "Do they know it's Christmas?" kan fortsatt gi meg tårer i øynene.

Skrevet

Enig med Tabris, "Do They Know it's Christmas?" tar kaka når det gjelder band-aid-type låter. "We are the World" er heller stusselig, synes jeg. Det stoppet meg ikke fra å kjøpe en original førsteprint av platen i en bruktbutikk her om dagen, da. 15 kroner! Røverkjøp!

Skrevet (endret)

"...Well tonight thank God it's them instead of you..."

Rører meg hver gang jeg hører den. Jeg begriper ikke hvorfor Bono ikke ville synge den strofen.

Endret av Tabris
Skrevet

Bono ville jo synge strofen! Eller, ja, det stemmer, han takket først nei, men ombestemte seg. Det er jeg glad for at han gjorde, selv om den er så sterk at jeg godt kan forstå at han var usikker i utgangspunktet. Uansett, jeg er glad for at han valgte å synge den i Band Aid 20-utgaven også. Det hadde ikke vært like bra hvis Justin Hawkins hadde endt opp med å få linjen.

PS: Irrelevant opplysning: Bono er en fjott. Men akkurat i Band Aid-låten er han knall.

Gjest Raptuza
Skrevet

Bono er ikkje ein fjott. Han er et ikon.

Skrevet

Don't mess with Bono... noen av oss blir mo i knerne bare vi ser ham....

Skrevet

Tanken slo meg da jeg så på linken igår (hadde glemt hvor bra den er!) at når en synger til inntekt for Afrikas sultkatastrofer, er det da ikke litt usmaklig av Michael Jackson å stille med det blinget?

Ja, jeg vet det er lenge siden, men tanken bare slo meg....

Gjest nextlife
Skrevet
Tanken slo meg da jeg så på linken igår (hadde glemt hvor bra den er!) at når en synger til inntekt for Afrikas sultkatastrofer, er det da ikke litt usmaklig av Michael Jackson å stille med det blinget?

Ja, jeg vet det er lenge siden, men tanken bare slo meg....

Nå har vel ikke akkurat den godeste Michael Jackson vist seg særlig smakfull og rasjonell i noen som helst sammenheng, da :filer:

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)

Uansett er Michael kongen - ingen over ingen ved siden - når det gjelder musikk :-D

We are the world er også en fantastisk sang.

Endret av Catwoman
Skrevet
Jeg vet hva du mener, jeg hørte mye på den selv når jeg var yngre. Den gir meg ikke det samme nå lenger som den gjorde da, men den origniale, britiske "Do they know it's Christmas?" kan fortsatt gi meg tårer i øynene.

Samme her!

Gjest Gjest
Skrevet

Helt uenig! Christmas-låta er grei nok, men framføres altfor "pent og kjedelig", og litt anonymt på en måte. We are the world framføres mye "råere", av artister med en utrolig sterk personlighet.

Skrevet
Helt uenig! Christmas-låta er grei nok, men framføres altfor "pent og kjedelig", og litt anonymt på en måte. We are the world framføres mye "råere", av artister med en utrolig sterk personlighet.

Det er fordi de er dannede briter og ikke vulgære amerikanere. :Hehe:

Gjest Gjest
Skrevet
Det er fordi de er dannede briter og ikke vulgære amerikanere. :Hehe:

Et ganske oppsiktsvekkende utsagn med tanke på at 90 % av artistene på We are the world var fargede.

Ditt noe bedrøvelige sorti i denne tråden, forstår jeg? Skammekroken neste?

Skrevet
Et ganske oppsiktsvekkende utsagn med tanke på at 90 % av artistene på We are the world var fargede.

Ditt noe bedrøvelige sorti i denne tråden, forstår jeg? Skammekroken neste?

Det var nå mest ment som en spøk, da. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

"We are the world" er en av verdens mest patetiske hendelser uansett sjanger. Hadde ikke pengene gått til et godt formål burde det vært dødsstraff for sånt søppel. "Do they know it's christmas" er en bedre melodi med bedre tekst, og ikke minst fremført av artister som ikke alle er opptatt av å fremheve seg selv og sine egne følerier.

Gjest Gjest
Skrevet
"Do they know it's christmas" er en bedre melodi med bedre tekst, og ikke minst fremført av artister som ikke alle er opptatt av å fremheve seg selv og sine egne følerier.

Sikkert derfor Christmas-framføringen er dødskjedelig sammenlignet med We are the world.

Gjest Gjest
Skrevet
Sikkert derfor Christmas-framføringen er dødskjedelig sammenlignet med We are the world.

Ja, jeg er enig i at det er mest å le av med We are the world.

Ufrivillig komikk er også morsomt.

Gjest Raptuza
Skrevet (endret)

Huskar de den norske varianten "Sammen for livet"?

Endret av Raptuza

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...