Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg og typen leker litt med tanken om å flytte til gokk, hvis det er nødvendig, for en stund bare, tjene så mye penger som mulig og betale så lite husleie som mulig. Vi har nemlig trøbbel med å spare her vi bor bl.a. pga høy husleie. Er ikke bare derfor vi vil flytte... Men ikke la dette bli en tråd om hvorfor vi gjør det, om det er nøye gjennomtenkt osv. Etter rask titt på finn.no, ser det ikke til at man får leiligheter for særlig mindre enn 5-6000 uansett hvor man flytter. Selv i svarteste Hedmark er det ikke billigere?? Vi vil hest bo i Telemark eller Vestfold. Men Aust Agder, Møre og Romsdal, Sør Trøndelag, Nord Trøndelag, Hedmark, Oppland, Buskerud og Akershus er og ok. Vi vil med andre ord ikke bo i Nord-norge! Og ikke i Vest agder, Sogn og fjordane, Rogaland og Hordaland. Men disse kan gå greit, hvis vi "må"... Finnes det ingen hus eller leiligheter for mindre enn 5000?
Frey Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror du må lære deg å søke bedre jeg. Jeg fant f eks leiligheter til 3000,- i aust-agder..
Gjest barelillemeg Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Du kan jo kjøpe hus i 'gokk' for en slik og ingenting, og dermed betale mindre enn 5000 i måneden... Finnes masse for mindre enn 300 000!
Frey Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 http://finn.no/finn/realestate/object?finn...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/realestate/object?finn...amp;WT.svl=Link http://finn.no/finn/realestate/object?finn...amp;WT.svl=Link Osv...
Alison Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Søk på Finn.no. Ved å gå på avansert søk kan du legge inn max-beløp på leiepris. Etter et kjapt søk på Vestfold fant jeg leiligheter til 2500,- og oppover. Så det skulle være fullt mulig å leie rimelig for en periode.
Alison Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Du kan jo kjøpe hus i 'gokk' for en slik og ingenting, og dermed betale mindre enn 5000 i måneden... Finnes masse for mindre enn 300 000! Problemet med en del av disse billige husene er at de kan bli vanskelig å selge igjen senere. Det er jo en grunn til at prisen er så lav i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Jeg søkte på dagens nye leiligheter. Blir flere treff når jeg søker på alle. Takk for tips, tror ikke vi vil kjøpe nei. Er ofte "oppussingsobjekt" hvis det selges veldig billig, med andre ord kan det like gjerne rives ned og bygge på nytt.
Caos Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Nå kan jeg bare snakke for meg selv. Men tittet inn på finn.no på møre og romsdal og ser at det ikke er mange annonser liggende. Derimot vet jeg, siden jeg bor her, at om du kjøper lokalavisa (sunnmørsposten) så vil der stå mange fler annonser, og dersom du ikke trenger å bo så veldig sentralt, får du iallefall leiligheter billigere her.. Du kan i tillegg på inn på Nytt i Uka videre på leserens marked, der ligger også endel leiligheter (under til leie ganske langt nede på siden..) Nytt i uka kommer ut hver onsdag, så det kommer nye annonser om ettpar dager.. Dette gjelder altså Ålesundsområdet.. Endret 10. mars 2008 av Caos
Leifr Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Så var det å finne billig kåk som også ligger nær et sted med brukbart arbeidsmarked, da.
Helen Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Jeg bor i "svarteste" Hedmark, før vi kjøpte hus selv leide vi et helt greit hus til 3500,- mnd. Vi hadde 5 soverom, nytt bad stort bad med både dusjkabinett og badekar også hadde vi et skikkelig stort kjøkken. Ellers har jeg aldri leid hus eller leilighet som har hatt høyre husleie enn 4000,- Min erfaring er at de fleste hus/leiligheter som har en lav husleie helst går via beskjendskap. Derfor kan det være vanskelig å få leid noe som er bra og rimelig, spesielt i på mindre steder.
Gjest _Leela_ Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Hva med å søke på zett.no, mange aviser har tilbud om annonsering på zett.no itillegg til lokalavisa. Da jeg jaktet på leilighet fant jeg ut at det var mye som ikke lå ute på finn.
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Masse flott hus i utkantene til rundt 1 mill iallfall. Hvorfor leie når man kan eie? Legg inn søk på eneboligeer i Hedmark, østfold, telemark til mellom 800.000 og 1.200.000 og dere får opp mange muligheter! Mye billigere i utkanten, her har vi kjøpt hus til 950.000. Pusset opp for 300.000 og det ble superflott!
Gjest Østfolding Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Jeg og typen leker litt med tanken om å flytte til gokk, hvis det er nødvendig, for en stund bare, tjene så mye penger som mulig og betale så lite husleie som mulig. Vi har nemlig trøbbel med å spare her vi bor bl.a. pga høy husleie. Er ikke bare derfor vi vil flytte... Men ikke la dette bli en tråd om hvorfor vi gjør det, om det er nøye gjennomtenkt osv. Etter rask titt på finn.no, ser det ikke til at man får leiligheter for særlig mindre enn 5-6000 uansett hvor man flytter. Selv i svarteste Hedmark er det ikke billigere?? Vi vil hest bo i Telemark eller Vestfold. Men Aust Agder, Møre og Romsdal, Sør Trøndelag, Nord Trøndelag, Hedmark, Oppland, Buskerud og Akershus er og ok. Vi vil med andre ord ikke bo i Nord-norge! Og ikke i Vest agder, Sogn og fjordane, Rogaland og Hordaland. Men disse kan gå greit, hvis vi "må"... Finnes det ingen hus eller leiligheter for mindre enn 5000? Det kommer jo an på hvor stort du "må" ha og hvilken standard du søker. Om et par måneder kan du godt få leie hybelen i kjelleren min for 4500,-. Den ligger sentralt i en mindre by, ca. 40 minutter fra Oslo og er flunkende ny, men dog bare ca. 30 kvm. Her i området er det flere hybeler i den prisklassen. Beveger du deg litt ut på landet så får du gjerne større leiligheter og gjerne kårboliger til nesten samme pris. Man betaler mye for beliggenheten. Dere har sikkert tenkt på det at hvis dere flytter til "gokk" kan det blir vanskelig å tjene så veldig mye penger også. Man må jo ha jobb. Men hvis man f.eks. i dag jobber i butikk eller noe sånt, så er sikkert ikke det så veldig stort problem. Men jeg sliter nesten bare her i byen. "Alle" de spennende jobbene er i Oslo. Det går selvsagt an å pendle, men det koster tid og penger det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå