Kakaokopp Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg skal skrive en romananalyse i løpet av påskeferien ++. Lurer derfor på om noen der ute har en bok å anbefale? I og med at jeg ikke har så lang tid, kan ikke boken foregår over så veldig mange sider. Per dags dato ønsker jeg heller ikke å fordype meg i en stor melankols murstein. Har tenkt på noe lett av Saabye, Loe, eller noe i den retningen, da jeg har likt skrivestilen deres i andre bøker. Men selvfølgelig er jeg åpen for andre forslag!
Nausicaä Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Bienes hemmelige liv skrevet av Sue Monk Kidd. Kort, hyggelig atmosfære, spennende tema (etter-apartheid-tiden usa).
Gjest nextlife Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Ei eller flere av bøkene til Ingvar Ambjørnsen, anbefaler spesielt de om Elling. De er kjempelette å analysere, man får en dyp, god analyse veldig lett her!
Gjest Raptuza Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Ellingfilmane er i hvertfall kostelige!!!
Gjest nextlife Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Ellingfilmane er i hvertfall kostelige!!! Bøkene er enda bedre (spesielt de 3 første). Man får en innsikt i Elling sitt mildt sagt unormale tankeliv som er helt unik. Har du ikke lesestoff til påska anbefaler jeg sterkt å lese disse.
Anglofil Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Helt enig med nextlife, anbefaler også Ellingbøkene på det sterkeste! Mvh Yvonne
Kitsune Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 "En by som Alice" av Nevile Shute (nesten)klassiker, lettlest, engasjerende, vekker ettertanke..
Kitsune Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Ja, og så "Mørkets hjerte" av Joseph Conrad. Under 150 sider lang og veldig god!
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Anbefaler Albertine av Christian Krogh. En bok som er genial til analyse, lettlest og i tillegg er det mange lærere som gir pluss i boka til de som velger litt eldre litteratur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå