Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive en romananalyse i løpet av påskeferien ++. Lurer derfor på om noen der ute har en bok å anbefale?

I og med at jeg ikke har så lang tid, kan ikke boken foregår over så veldig mange sider.

Per dags dato ønsker jeg heller ikke å fordype meg i en stor melankols murstein. Har tenkt på noe lett av Saabye, Loe, eller noe i den retningen, da jeg har likt skrivestilen deres i andre bøker. Men selvfølgelig er jeg åpen for andre forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bienes hemmelige liv skrevet av Sue Monk Kidd. Kort, hyggelig atmosfære, spennende tema (etter-apartheid-tiden usa).

Gjest nextlife
Skrevet

Ei eller flere av bøkene til Ingvar Ambjørnsen, anbefaler spesielt de om Elling. De er kjempelette å analysere, man får en dyp, god analyse veldig lett her!

Gjest Raptuza
Skrevet

Ellingfilmane er i hvertfall kostelige!!!

Gjest nextlife
Skrevet
Ellingfilmane er i hvertfall kostelige!!!

Bøkene er enda bedre :) (spesielt de 3 første). Man får en innsikt i Elling sitt mildt sagt unormale tankeliv som er helt unik. Har du ikke lesestoff til påska anbefaler jeg sterkt å lese disse.

Skrevet

Helt enig med nextlife, anbefaler også Ellingbøkene på det sterkeste!

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

"En by som Alice" av Nevile Shute (nesten)klassiker, lettlest, engasjerende, vekker ettertanke..

Skrevet

Ja, og så "Mørkets hjerte" av Joseph Conrad. Under 150 sider lang og veldig god!

Skrevet

Anbefaler Albertine av Christian Krogh. En bok som er genial til analyse, lettlest og i tillegg er det mange lærere som gir pluss i boka til de som velger litt eldre litteratur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...