Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 For de som ikke vet det er quorn vegetarprodukter, se her Det har endelig kommet til Norge, men selvfølgelig utennoen som helst markedsføring For at varene skal bli værende på markedet må derfor vi brukerne kjøpe det, så de ser at det er etterspørsel. Om du ikke er interessert så blåser du selvfølgelig i dette innlegget, men er du vegetarianer, eller kunne tenke deg å prøve noe nytt og godt (det inneholder veldig masse bra næringstoffer, og i utlandet promoterer de seg først og frems som et helseprodukt fremfor et vegetarprodukt), så ligger det nå i frysedisken på ica maxi (så det for noen dager siden).
Tabris Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve det, men det inneholder dessverre egg.
Gjest Gjest_L_* Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Quorn er veldig populært i England (der det produseres) - der finnes det noe sånt som 70 forskjellige Quorn-varianter. Quorn er laget av sopp, og det inneholder mye protein / lite fett, så det er ganske riktig populært blant folk som er opptatt av helse, ikke bare blant vegetarianere. Foreløbig har jeg ikke funnet det i butikker her i Norge (har kjøpt det i Sverige tidligere) - men har hørt det skal finnes Quorn biter og farse å få tak i på større ICAbutikker. Quorn inneholder egg og er dermed ikke vegansk -men det skal i det minste være "free-range" egg, og produktet er godkjent av "the british vegetarian society". (nå lurer jeg på om free-range høner i storbritannia har det bedre enn frittgående høner her? Noen som vet?) http://www.quorn.no/
Gjest Frosk Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har spist Quorn i Sverige, og syns det er fantastisk bra at det endelig kommer hit til landet! :-D Har enda ikke funnet det på "min" ICA (skal visstnok tas inn av ICA Maxi og ICA Supermarked) men har vært og mast på butikksjefen der jeg bor, og han har lovet at det skal komme :-D Går jo an å håpe at produktet slår skikkelig an, så kanskje vi får større utvalg av Quorn i butikkene her i landet også etterhvert.
Gjest Audrey Horne Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Hurra! Vet dere om de selger bare farse og biter her til lands (finner ingen andre produkter på den norske siden)? Håper at de også kan selge ferdige retter og pålegg.
Gjest Frosk Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Har bare hørt at folk har funnet farse & biter i butikkene her, ja. Jeg håper det kommer fileter og nuggets og burgere og schnitzler og...
Gjest Frosk Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Etter det jeg har hørt (og lest på forumet til vegetarforeningen) så har ikke alle ICA Maxi / Supermarked fått inn Quorn ennå - men det SKAL komme. Hvis de ikke har det på din lokale ICA, så kan du jo be butikksjefen om å ta det inn?
Concertina Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 (endret) Quorn inneholder egg og er dermed ikke vegansk -men det skal i det minste være "free-range" egg, og produktet er godkjent av "the british vegetarian society". (nå lurer jeg på om free-range høner i storbritannia har det bedre enn frittgående høner her? Noen som vet?) http://www.quorn.no/ Har mine tvil, det ser ikke slik ut: Animal health and welfare Endret 13. mars 2008 av Concertina
Tabris Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har sendt mail til dem ang. dette med egg, via nettsiden deres, men har ikke fått svar enda.
Kristiansand Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Nå har de også fått Quorn produkter på ICA Maxi, Lund og ICA Stormarked, Dvergsnes i Kristiansand Er strålende fornøyd!
Gjest Frosk Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Leste en artikkel om Quorn i I Form nylig, der det (selvfølgelig) var fokus på at Quorn er sunt - mye proteiner og lite fett, bra med fiber etc etc - det er jo glimrende, så kan man håpe at (mange) flere ikke-veggiser kjøper produktet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå