Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig skepisk til alt sånt, men har lyst til å handle noe fint jeg har funnet på Ebay..Så nå har jeg forsøkt å ordne meg en paypal konto, men hva betyr dette: Expanded Use Number..får beskjed om å taste inn en 4 sifret kode ett eller annet sted..

Noen som kan forklare meg dette på en enkel og grei måte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om jeg ikke husker helt feil så er dette en kode du får fra banken etter en liten stund.

Er derfor det tar litt tid å få opprettet paypal konto.

Endret av Gjest
Skrevet

Fra min bank, eller på paypal-kontoen..? helt grønn på området jeg..

Skrevet

Fra banken din. Tror noen har fått den på konto utskriften.

Gjest ebayfreak
Skrevet
Jeg er skikkelig skepisk til alt sånt, men har lyst til å handle noe fint jeg har funnet på Ebay..Så nå har jeg forsøkt å ordne meg en paypal konto, men hva betyr dette: Expanded Use Number..får beskjed om å taste inn en 4 sifret kode ett eller annet sted..

Noen som kan forklare meg dette på en enkel og grei måte??

Du får denne koden på din neste bankutskrift (på det kortet du har registrert).

Først da kan du aktivere din Pay-Palkonto.

Dette er en sikker måte å handle på. Har selv over 500 kjøp på Ebay, med betaling via Pay-Pal.

Skrevet

Bare husk og se hvor godt rykte selgeren har. Og at det ikke er for mange negative kommentarer.

Skrevet

Tusen takk for svar! Godt å ha noen å spørre :) Da får jeg bare vente på koden, også er jeg vel igang!

Gjest ebayfreak
Skrevet

Om du betaler via Pay-Pal, så får du pengene tilbake om du skulle være uheldig med kjøpet (om varen ikke kommer frem). Men, det er viktig å handle med folk som har bra feed-back. Og husk for all del å spør om shipping før du byr på noe!!

Skrevet
Om du betaler via Pay-Pal, så får du pengene tilbake om du skulle være uheldig med kjøpet (om varen ikke kommer frem). Men, det er viktig å handle med folk som har bra feed-back. Og husk for all del å spør om shipping før du byr på noe!!

Takk for tips! Feed-back vises med den prosenten bak selgerens navn, ikke sant? og shippingen står nevnt lengre ned på siden, stemmer ikke det? f.eks 12,99 for første kjøp, deretter 3-4 pr vare? er det ok pris for varer fra USA?

Skrevet

Gjelder dette også dersom man ikke har kjøpt insurance til shippingen? Er mange selgere i Usa som ikke tilbyr insurance ved shipping til Norge f,eks..

Skrevet
Takk for tips! Feed-back vises med den prosenten bak selgerens navn, ikke sant? og shippingen står nevnt lengre ned på siden, stemmer ikke det? f.eks 12,99 for første kjøp, deretter 3-4 pr vare? er det ok pris for varer fra USA?

Det står f,eks:

Seller: mylittledogbowwow (1392) <-- Viser hvor mange salg

Feedback: 99.9% Positive <-- Viser hvor mange prosent positive tilbakemeldinger

Shipping står lengre nede på sida ja, ikke alle som har det oppført, og da må du sende melding til selgeren og høre hvor mye vedkommende skal ha for å sende varen til Norge.. Dette regner de ut med vekta på varen.

Om prisen er høy eller ikke avhenger selvfølgelig av hva du skal sende. Jeg skulle kjøpe en vinterjakke til bikkja mi, ei Chihuahuatispe, så klærne er jo ikke så store eller tunge. Først skulle hun ha $11, noe jeg synes var en grei pris siden jeg fikk jakka for $1. 1 uke etter jeg hadde betalt fant hun ut at hun skulle ha $25 i shipping, og det synes jeg ble altfor mye for ei lita jakke som fikk plass i en konvolutt om hun hadde brettet den sammen.

Husk at mange selgere legger på ekstra på shippingen for å tjene inn litt for at de selger varene sine billig :)

Skrevet

Og husk at det står shipping til norge. Normalt står den oppførst til USA, men det blir feil, den skal shippes til norway.

Skrevet (endret)
Og husk at det står shipping til norge. Normalt står den oppførst til USA, men det blir feil, den skal shippes til norway.

Har man en adresse registrert i Norge, og selgeren bare sender til Usa, kan man ikke legge inn bud. Man får opp en melding om at det kun er mulig for dem med amerikansk adresse å legge inn bud. Da må selger åpne auksjonen for at andre også skal kunne legge inn bud.

Mange selgere shipper ikke til Norge pga toll (og andre land som har toll), rett og slett fordi de får negative tilbakemeldinger pga det..

Innlegget er endret i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Skrevet
Har man en adresse registrert i Norge, og selgeren bare sender til Usa, kan man ikke legge inn bud. Man får opp en melding om at det kun er mulig for dem med amerikansk adresse å legge inn bud. Da må selger åpne auksjonen for at andre også skal kunne legge inn bud.

Mhm, men det jeg tenkte på var når man generelt byr. For vet om mange som glemer det og dermed får en mye dyrere porto enn de trodde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...