Gjest Gjest_yoga_* Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Hei Ja, det er altså det jeg lurer på.. Jeg kunne godt tenke meg å stramme opp magen litt. Har etterhvert fått litt "håndtak" , og føler meg litt dvaskete.. Vil det da hjelpe med situps eller liknende? Tar i mot alle råd Jeg har lest at for å stramme opp magen må man i første rekke få ned fettprosenten. Dette er noe jeg evnt kan gå inn for, ved å gjøre fett om til muskler. Altså stramme opp flere områder på kroppen. Men aberet er at jeg ikke kan gå ned i vekt.. Ligger allerede litt under normalen i henhold til BMI.. Er for tiden ikke medlem av noe treningssenter.. Takker på forhånd for alle svar
Gjest Wildcat Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 (endret) . Endret 30. juni 2008 av Wildcat
Wildy Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Spis godt og tren hele kroppen!Med variert trening ( og selvfølgelig også øvelser for magen) vil du snart bli fastere i kroppen.
Gjest Gjest_yoga_ Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Takk for svar Ser at jeg har en liten skrivefeil i overskriften.. hehe.. Hvis jeg da har forstått det rett, vil det absolutt greieste være å trene styrke for hele kroppen? Men hva kan jeg gjøre for og ikke gå ned i vekt? Er det noe ekstra jeg kan putte til i kostholdet mitt? Eller vil det være slik at de musklene som (forhåpentligvis) kommer, vil kompansere for det vanlige vekttapet ved økt aktivitet? Har et veldig sunt kosthold nå.. Som dere skjønner så er jeg litt blank på dette området..
FruLuna Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Hvis du har et sunt kosthold fra før av, kan du fortsette med dette, men kanskje øke mengden mat noe for å kompensere for økt treningsmengde. Går du ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vil du sannsynligvis ikke gå noe særlig ned i vekt (siden du allerede er normalvektig). Jeg synes pilates-trening er veldig effektivt for magen. F.eks. øvelsen "planken", hvor du står på tærne og albuene og holder kroppen helt stram. Hold denne posituren i f.eks. 30 sek, hvil på knærne 10 sek, og repeter f.eks. 12 ganger. Hvis du låner en bok eller dvd med pilatesøvelser, kan du finne flere fine øvelser.
Gjest Gjest_yoga_ Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Takk for svar Da skal jeg sjekke ut mer ang. pilates
Kptpower Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Takk for svar Da skal jeg sjekke ut mer ang. pilates Hei! Samboeren min bruker WEIGHT GAINER, proteinpulver med litt ekstra kalorier slik at man ikke trenger å spise så mye ekstra, men samtidig får i seg nok, og "sunne" kalorier
Supraspinatus Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Samboeren min bruker WEIGHT GAINER, proteinpulver med litt ekstra kalorier slik at man ikke trenger å spise så mye ekstra, men samtidig får i seg nok, og "sunne" kalorier Weight gainer inneholder langt i fra "sunne kcal". Gainere inneholder i tillegg til litt proteinpulver masse høyglykemiske karbohydrater. Du klarer deg vel så bra med bare proteinpulver og spise ekstra potet/ris/grønnsaker utenom. I tillegg er det ganske dyrt. Det finnes også karbopulver som gjør at du kan lage blandingsforholdet mellom protein og karbo i din egen shaker.
Kptpower Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Weight gainer inneholder langt i fra "sunne kcal". Gainere inneholder i tillegg til litt proteinpulver masse høyglykemiske karbohydrater. Du klarer deg vel så bra med bare proteinpulver og spise ekstra potet/ris/grønnsaker utenom. I tillegg er det ganske dyrt. Det finnes også karbopulver som gjør at du kan lage blandingsforholdet mellom protein og karbo i din egen shaker. Jo. Er Klart det er best å spise mer, men for noen er det faktisk umulig å stappe i seg mer enn det man gjør nå. For meg er det helt utrolig, for kan spise meg veldig god og mett om maten er god, men for andre er ikke det å spise mer mat et godt alternativ. Og jeg veit om folk som prøver å legge på seg, og derfor spiser mer usunn mat enn ellers fordi det inneholder mer kalorier. Altså pommes frites i stedet for poteter o.s.v. Da mener jeg at gainer er et mye bedre alternativ for å få i seg ekstra kalorier.
Supraspinatus Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 (endret) Jo. Er Klart det er best å spise mer, men for noen er det faktisk umulig å stappe i seg mer enn det man gjør nå. For meg er det helt utrolig, for kan spise meg veldig god og mett om maten er god, men for andre er ikke det å spise mer mat et godt alternativ. Og jeg veit om folk som prøver å legge på seg, og derfor spiser mer usunn mat enn ellers fordi det inneholder mer kalorier. Altså pommes frites i stedet for poteter o.s.v. Da mener jeg at gainer er et mye bedre alternativ for å få i seg ekstra kalorier. Weightgainer er noe de har funnet på for å tjene mer penger. Som jeg skrev kan du like greit kjøpe deg en boks proteinpulver og en boks karbo, og blande selv. Ikke bare sparer du penger, men du klarer også å lage shakene akkurat sånn som du vil ha dem. Karbopulveret finnes i smakløs variant som faktisk ikke smaker noensomhelst ting. Endret 11. mars 2008 av Supraspinatus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå