Gjest fami Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 I lys av mange av trådene her inne så har jeg kommet til å tenke på en sak. Og menn, som kvinner, må gjerne svare. Tror dere at det er flere jenter som sniker på sms, mms, mail, telefonliste, logger osv enn menn? Og i tilfelle, hvorfor er det sånn? Er vi jenter generelt mer nysgjerrig eller usikker? Hvor mange menn her inne tør å innrømme at de en eller annen gang eksempelvis sett en mail eller et bilde, de ikke hadde hatt samtykke fra sin kjæreste/samboer/ektefelle å se på?
Nabodama Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Interessant! Jeg aner ikke, jeg tror nok mange menn gjør det også. Men menn er ikke så flinke til å snakke om ting som vi damer er, så kanskje de ikke deler det med andre? Og dette er jo kvinneguiden, med flest kvinner. Det gjør nok også sitt til at det ser ut som flere kvinner enn menn har gjort det.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Det kommer nok voldsomt an på forholdet og hvor sikker man er på hverandre. Jeg har vært i to seriøse forhold, og har ikke sjekket mobil eller slikt på noen av dem. Hadde jeg imidlertid hatt mistanke om noe snusk, hadde jeg nok snoket litt rundt. Ser ikke noe galt i det...
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 I lys av mange av trådene her inne så har jeg kommet til å tenke på en sak. Og menn, som kvinner, må gjerne svare. Tror dere at det er flere jenter som sniker på sms, mms, mail, telefonliste, logger osv enn menn? Og i tilfelle, hvorfor er det sånn? Er vi jenter generelt mer nysgjerrig eller usikker? Hvor mange menn her inne tør å innrømme at de en eller annen gang eksempelvis sett en mail eller et bilde, de ikke hadde hatt samtykke fra sin kjæreste/samboer/ektefelle å se på? I mange slike tråder er det flere som hevder at dette er individuelt og at det ikke er forskjell på menn og kvinner. Jeg mener ikke dette, og synes det er interessant å se på ulikhetene (selv om det såklart er individuelt til en viss grad, ingen er jo like). Det kan godt hende det er flere jenter som sniker på logg etc. Jeg regner med du mener at det gjelder mistanke om utro partner el.l. Jeg tror at jenter/kvinner flest er mer usikre på seg selv enn gutter/menn. Og dette har kanskje litt sammenheng med at vi tenker mye mer enn menn på oss selv, roller i forholdet, vi analyserer og tolker, og er generelt litt selvdestruktive og til tider drama-queens (i allefall på toppen av den månedlige hormonkurven). Mange menn blir direkte overrasket hvis en kvinne gjør det slutt, selv om kvinnen har grublet og hintet en stund. Mannen har kanskje ikke engang tenkt tanken på at de små skurringene i hverdagslivet kan være forårsaket av et stort underliggende problem. Mens vi/jeg, hvis jeg skal snakke for min egen del, kan tro at bare det at han glemmer å ringe/glemmer bursdagen min el.l. kan være et tegn på et dypt underliggende problem, selv om det bare er slurv fra hans side. Ikke rart at vi gjerne tyr til sniking for å få ro i sjela av og til, i stedet for å plage vettet av mennene våre med alt gnålet. Min kjære synes i allefall at det er merkelig at jeg vil diskutere alle mulige detaljer rundt forholdet, selv synes han ikke slikt er like interessant, han har jo fått meg nå, og da trenger han ikke gruble eller tolke noe mer. Nå har ikke jeg sjekket noe noengang (sms/hans logg el.l.). Men jeg forstår godt de som sier at de har gjort det her inne, etter månedelang magefølelse og hint og tegn som tyder på utroskap.
Gjest fami Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 I mange slike tråder er det flere som hevder at dette er individuelt og at det ikke er forskjell på menn og kvinner. Jeg mener ikke dette, og synes det er interessant å se på ulikhetene (selv om det såklart er individuelt til en viss grad, ingen er jo like). Det kan godt hende det er flere jenter som sniker på logg etc. Jeg regner med du mener at det gjelder mistanke om utro partner el.l. Jeg tror at jenter/kvinner flest er mer usikre på seg selv enn gutter/menn. Og dette har kanskje litt sammenheng med at vi tenker mye mer enn menn på oss selv, roller i forholdet, vi analyserer og tolker, og er generelt litt selvdestruktive og til tider drama-queens (i allefall på toppen av den månedlige hormonkurven). Mange menn blir direkte overrasket hvis en kvinne gjør det slutt, selv om kvinnen har grublet og hintet en stund. Mannen har kanskje ikke engang tenkt tanken på at de små skurringene i hverdagslivet kan være forårsaket av et stort underliggende problem. Mens vi/jeg, hvis jeg skal snakke for min egen del, kan tro at bare det at han glemmer å ringe/glemmer bursdagen min el.l. kan være et tegn på et dypt underliggende problem, selv om det bare er slurv fra hans side. Ikke rart at vi gjerne tyr til sniking for å få ro i sjela av og til, i stedet for å plage vettet av mennene våre med alt gnålet. Min kjære synes i allefall at det er merkelig at jeg vil diskutere alle mulige detaljer rundt forholdet, selv synes han ikke slikt er like interessant, han har jo fått meg nå, og da trenger han ikke gruble eller tolke noe mer. Nå har ikke jeg sjekket noe noengang (sms/hans logg el.l.). Men jeg forstår godt de som sier at de har gjort det her inne, etter månedelang magefølelse og hint og tegn som tyder på utroskap. Jeg tror du tenker ganske så likt som meg. Jeg mener sniking når magefølelsen sier at det er noe galt, som f.eks utroskap, økonomi og alvorlige ting. Når man faktisk føøøøler at man sniker. Jeg sniker jo ikke når typen ber meg lese en mail og gir meg passordet hans. Da leser jeg mailen jeg ska lese. Det er jo ikke å snike. MEN om du har passordet og i senere tid logger deg inn for å finne noe muffens, da er det sniking etter min mening. Foreløpig er det ingen menn som har svart på dette, så det kan man jo tolke i den retningen at dem ikke sniker? eller?
Kosemose Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har virkelig ikke noen som helst grunn til å tro som jeg gjør, men jo; jeg tror definitivt at kvinner oftere sniker på mobiler, mailer, logger. ELLER at de i det minste tenker på at de gjerne skulle sett disse tingene. Og som andre her nevner, tror jeg det henger sammen med at kvinner generelt sett analyserer, problematiserer, og tolker ting som har med følelsesliv (og generelt?) enn menn vanligvis gjør. Med hederlige unntak. Det finnes sikkert drøssevis av sjalu menn som vokter hvert skritt kjæresten tar på mobilen/nettet. Men jeg tror ikke "mannen i gata" bruker så mye tid på å fundere på slike ting som "kvinnen i gata" gjør. Det er i allefall hva jeg tror.
Cidric Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har aldri gjort det, og kommer neppe heller til å gjøre det noen gang. Om det er fordi jeg er mann eller rett og slett fordi jeg er meg, er en annen sak.. Kan være enig i at kvinner kanskje er mer tilbøyelig til å ta en titt.. Men når det er sagt tror jeg menn, når de først setter igang, har potensialet til å være ti ganger verre. Et vennepar av meg har et..lite tillitsfylt forhold, der han har satt overvåkning i system. Hun er ikke helt borte selv heller, men han skaffer seg tilgang så langt det er mulig til ALT av kommunikasjon. Hacker seg inn på PC osv. Jeg lurer på hvorfor folk blir i forhold når tilliten til de grader er borte...
Gjest fami Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Som forventet så tok ikke den tråden her av... Skjønte nesten det på forhånd, kjekt å få det bekreftet da
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Der kan jeg fortelle at min eks(mann!) var en VIRKELIG sniker- han oppbevarte til og med passordet mitt på nettet og slettet mailer fra min mailbox som det passet han! Tror neppe han så noe galt i det.... Jeg har ALDRI snoket og finnes ikke nyssgjerrig....men så er jeg da også passe naiv.
Gjest fami Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Der kan jeg fortelle at min eks(mann!) var en VIRKELIG sniker- han oppbevarte til og med passordet mitt på nettet og slettet mailer fra min mailbox som det passet han! Tror neppe han så noe galt i det.... Jeg har ALDRI snoket og finnes ikke nyssgjerrig....men så er jeg da også passe naiv. Høres ut som om at det er bra at han er en eks! Det er vel kanskje lite som stemmer når man begynner og slette mailer fra en mail som ikke er din! DA hadde jeg blitt forbanna da! Tror kanskje man har et litt bedre liv om man er sånn passe naiv faktisk... (for det man ikke vet har man som kjent ikke vondt av)
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er kvinne, og jeg sniker ikke på mailer, sms osv. Jeg har gjennom vårt forhold innimellom vært nyskjerrig, men aldri mistenksom for at det foregår noe tvilsomt. Når jeg har vært nyskjerrig har jeg heller spurt rett ut, syns det er mer fair. Jeg har også sagt at han gjerne kan fortelle meg uoppfordret hvem han melder med osv, hvis vi er i en situasjon der det er naturlig å nevne det, f.eks om vi sitter ved siden av hverandre i bilen, og ingenting annet skjer, så er det noe å prate om iallfall.. Dessuten syns jeg det er interessant å vite hvem av vennene hans han skravler med, osv. rett og slett fordi det betyr noe for meg hvordan vennene hans har det osv. Men å selv snik-lese ting for å finne ut er ikke så bra. Jeg kan skjønne at folk gjør det likevel hvis de tror de har grunn til det, det er nok vanskelig å la være. Jeg var mye mer usikker på jentevenner osv i begynnelsen av forholdet vårt, enn jeg er nå. Siden vi delte datamaskin til å begynne med oppdaget jeg at han bl.a. hadde profil på nettsjekkeplass, etter han møtte meg.. det likte jeg dårlig. Men da sa jeg fra om hva jeg syns om slike ting, og ba han respektere mine følelser på dette, og det gjorde han. I stedet for å snik-lese i profilen.. Jeg er sikker på at han ikke snik-leser tingene mine heller. Det ville uansett ikke spille noe rolle, jeg oppfører meg heller slik at jeg kan være helt åpen. Jeg tror at han ikke snik-leser både fordi han ville syns det var galt, og fordi det rett og slett ikke ville interessert han særlig.. Som han sier gidder han ikke være sjalu og bekymre seg for slike ting, før det evt. faktisk skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå