Gå til innhold

Er det sommertid eller vintertid som gjør at morgenfugler sover lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår er inne i en våkne kl 0600 periode, og jeg lå i sengen igår og kom med skrekk på at vi skal stille klokken til sommertid denne måneden, ikke sant?Betyr det at han våkner enda tidligere eller er det vinter tiden som er den kjipe å stille til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Veronica Mars
Skrevet

Man stiller alltid klokka mot sommeren, dvs vi skal stille den en time fram. Når klokka er 06.00 nå, blir den 07.00 da, dvs han våkner en time "senere". (Og så får noen rette på meg om jeg er helt på bærtur nå...)

Skrevet
Man stiller alltid klokka mot sommeren, dvs vi skal stille den en time fram. Når klokka er 06.00 nå, blir den 07.00 da, dvs han våkner en time "senere". (Og så får noen rette på meg om jeg er helt på bærtur nå...)

Håper du har rett!!!! :banantroll:

Skrevet

Man stiller hvertfall alltid klokken mot sommeren, det er jeg sikker på.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som vet hvilken dato vi stiller klokka?

Gjest Emera
Skrevet

Det må vel være natten mellom 29. og 30. mars. Klokka 02.00 stilles klokka en time fram.

Datteren min er et utpreget A-menneske, og har alltid vært det. Så de første dagene etter at klokka er stilt fram har gitt oss litt lenger tid å sove på morgenen. Men ganske så raskt så har hun hentet seg inn, og våknet like tidlig som før.

Verre er det når klokka skal stilles tilbake i oktober. Da får vi jo en ekstra time den natten, og det har gitt oss tiiiidlige morgener i slutten av oktober...

Nå er hun heldigvis så stor at hun ordner seg selv om morgenen.:)

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet
Det må vel være natten mellom 29. og 30. mars. Klokka 02.00 stilles klokka en time fram.

Datteren min er et utpreget A-menneske, og har alltid vært det. Så de første dagene etter at klokka er stilt fram har gitt oss litt lenger tid å sove på morgenen. Men ganske så raskt så har hun hentet seg inn, og våknet like tidlig som før.

Verre er det når klokka skal stilles tilbake i oktober. Da får vi jo en ekstra time den natten, og det har gitt oss tiiiidlige morgener i slutten av oktober...

Nå er hun heldigvis så stor at hun ordner seg selv om morgenen.:)

Jeg kjenner meg godt igjen i denne ja. :sove: Livet er langt herligere på søvnfronten nå med tenåringer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...