Gjest Bekymret mamma Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har alltid latt min lille gutt sove med bamsen i senga, opptil 3 bamser faktisk. I tillegg er det pute og dyne i senga. Nå derimot kom jeg over en artikkel som viser at for mye sengetøy og "stoff" kan være en felle for barnet: Trygg seng til babyen Noen erfaringer med dette?
Gjest Familienett.Com Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 mine barn sover med bamser de også.
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Dette gjelder jo spedbarn som ikke kan snu seg selv da... De trenger hverken bamser eller pute.
Gjest OK Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Dette gjelder jo spedbarn som ikke kan snu seg selv da... De trenger hverken bamser eller pute. Så da sier du at det ikke er noen fare med kosebamser i senga til en gutt på litt over ett år? Kan du love meg det???
Brunhilde Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Så da sier du at det ikke er noen fare med kosebamser i senga til en gutt på litt over ett år? Kan du love meg det??? Ingen kan da love deg at barnet ditt er trygt. Det er en vurdering du selv må ta. I bunn og grunn så er jo gutten din ditt ansvar, ikke en tilfeldig person på et forum sitt!
Gjest takk for god støtte Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Ingen kan da love deg at barnet ditt er trygt. Det er en vurdering du selv må ta. I bunn og grunn så er jo gutten din ditt ansvar, ikke en tilfeldig person på et forum sitt! Takk for god støtte og gode svar! Hurra liksom. Unnskyld at jeg spør da. Blir i alle fall ikke mer opplagt av dette!
Grooo Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Takk for god støtte og gode svar! Hurra liksom. Unnskyld at jeg spør da. Blir i alle fall ikke mer opplagt av dette! Hvis du tenker deg om selv så skjønner du nok at ingen av oss kan svare deg 100% sikkert ja eller nei på et slikt spm. Men jenta mi på halvannet år har både liten dyne, liten pute og et par små bamser + kanskje en dukke i senga uten at jeg tenker på det som noen fare.
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Så da sier du at det ikke er noen fare med kosebamser i senga til en gutt på litt over ett år? Kan du love meg det??? Jeg kan nesten garantere at en gutt på over året ikke blir liggende med fjeset trykket ned i kosebamsen hvis han snur seg over på magen, ja... Hvertfall ikke hvis det hindrer han i å puste. (Men jeg kan jo ikke love noe! Ting kan jo skje!) I mine ører er denne anbefalingen en anbefaling for å unngå krybbedød. På lik linje med å passe på at ungen sover på ryggen. (Gjør din ett år gamle gutt alltid det? For det gjør ikke min, han snur seg selv mange ganger pr natt. ) Er du like hysterisk for andre ting? For jeg vet om en ettåring som nå må transplantere hud. Han har nemlig veltet en kaffekopp, og fått tredjegrads-forbrenning! Så jeg har begynt å bekymre meg veldig for brannskader må lillegutten min! Endret 10. mars 2008 av Susan Sto Helit
Gjest jajaja Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Ingen kan da love deg at barnet ditt er trygt. Det er en vurdering du selv må ta. I bunn og grunn så er jo gutten din ditt ansvar, ikke en tilfeldig person på et forum sitt! Vu får håpe at "bekymret mamma" vet hun selv har ansvar for sitt barn. Sett fra en annen side formes foreldre etter miljøet de er en del av. Barna er foreldrenes anavar, ja helt klart. Men det må da være lov å spørre om hjelp og tips? Det å være engstelig førstegangs foreldre er ikke alltid like lett. husker det fra min egen tid som alenemor. Som det påpekes i denne tråden er det mest sannsynlig ok med bamser i senga, men som mor må du følge med på barnet søvn. Lykke til videre med både kaffekopper og kosebamser
Brunhilde Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Vu får håpe at "bekymret mamma" vet hun selv har ansvar for sitt barn. Sett fra en annen side formes foreldre etter miljøet de er en del av. Barna er foreldrenes anavar, ja helt klart. Men det må da være lov å spørre om hjelp og tips? Det å være engstelig førstegangs foreldre er ikke alltid like lett. husker det fra min egen tid som alenemor. Som det påpekes i denne tråden er det mest sannsynlig ok med bamser i senga, men som mor må du følge med på barnet søvn. Lykke til videre med både kaffekopper og kosebamser Men kjære deg, da. Selvfølgelig er det lov å spørre om råd og tips, det gjøres hele tiden. Men det er et rimelig stort sprik mellom å be om råd og å forlange løfte om. Det er nemlig det trådstarter gjør i det innlegget jeg svarer på... OK?
Gjest jajaja Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er helt enig med deg Brunhilde. det skal godt gjøres at vi som sitter her å knotter på et forum skal garantere forskjellen mellom liv og død. men nytttige tips og erfaringer fra andre er nyttig å ha med seg. Snart helg og påskeferie!
Gjest bekymret mamma Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Joda, jeg skjønner jo det og jeg formulerte meg kanskje litt bastant. I likhet med andre her i tråden. Jeg er litt usikker og har mange spørsmål i forbindelse med oppdragelsen, når jeg kommer over slike artikler blir jeg litt stresse og spør om alt jeg lurer på og er i tvil om. Neste gang skal jeg ikke være så krevende i spørsmålsformuleringen, men heller formulere spørsmålet slik at alle kan svare ut fra sine erfaringer, og ikke nødvendigvis garantere meg ting. Spesielt ikke når jeg spør om en slik ting. Jeg er jo fullstendig klar over at jeg selv har ansvar for mitt barn, og at ingen kan garantere meg at bamsen/dyna ikke blir en dødsfelle.. oki. takk for svar og god påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå