Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg drukket meg igjennom mange traktekaffesorter. Og det er vel ingen som egentlig, egentlig er gode.

Men hva liker du best? For tiden går det på ett eller annet billigmerke for 10 kroner pakken, for tenk hvis høyere pris IKKE gir bedre kaffe. Men denne var ikke god..

Kanskje jeg doserer feil, liker kaffen litt sterk.

Er du trofast mot et merke? Hvilket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Favoritten hos oss er Friele sin Cafe Noir, og vi er nokså trofast mot den. En sjelden gang prøver vi noe annet, men vender alltid tilbake.

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Den svarte pakken fra Evergood er heller ikke så dum (også mørkbrent), men egentlig er vel ikke traktekaffe noe særlig uansett type kaffe. :forvirret:

Skrevet

Evergood eller Ali her... Men vi pleier å hamstre litt når Evergood lanserer julekaffen sin hvert år, den er veldig god! :kaffe:

Skrevet

Da skal jeg kjøpe begge forslagene i dag. Har prøvd Friele sin frokostkaffe flere ganger, men det smakte rett og slett traktekaffe. Typisk traktekaffe..

Den desidert beste kaffen jeg har fått, fikk jeg i Latvia. Over alt i Latvia smakte kaffen utmerket. Og der var det sånn gyldent skum på toppen, som kom av kaffen.. Det har ødelagt norsk traktekaffe fom min del, for jeg vet at det finnes noe bedre, hehe..

Skrevet

Hvis du bytter trakteren ut med presskanne får du bedre kaffe...

Jeg bruker presskanne når jeg koker kaffe og kjøper kaffebønner, gjerne fra Friele eller Evergood som jeg maler etter behov.

Traktekaffe er ikke godt.

Skrevet

Pleier nesten alltid å kjøpe den kaffen som kommer i sånne hardpakkede firkantede 1/2kilos pakninger jeg. Klarer ikke å komme på navnet nå, men de har den på Rema bl.a. og den kommer i flere varianter. Den røde er best :)

Eller så blir det vanlig eller mørkbrent Evergood.

Skrevet

Denne er min nye favoritt, kaffesmaken er helt vidunderlig!

Det står at den er best med melk og sukker, men der er jeg ikke enig. Jeg drikker den svart, og den er hittil den beste trakterkaffen jeg har kjøpt her til lands.

:kaffe:

Skrevet

Til daglig går det i traktekaffe (Upraktisk med presskannekaffe etc. når man skal fylle termoser etc.) som kjøpes i Sverige (Men jeg har sett at de har på IKEA og på Meny her i Norge også). Finnes i mange varianter, også økologisk, som jeg varierer litt mellom.

Skrevet

Jeg personlig foretrekker Friele sin kaffe, men det er jo veldig individuelt hvilken kaffe en foretrekker, og ikke så rent sjeldent at en forandrer favoritt oppigjennom årene heller.

Den dyreste kaffen er ikke nødvendigvis den beste kaffen, men billig-kaffe til 10 kroner blir nok ofte ikke helt det samme som den litt dyrere kaffen etter min mening i alle fall.

Gjest Helen Parr
Skrevet

Min favoritt er den vanlige røde fra Friele når jeg trakter. Er enig i at presskannekaffe jevnt over er bedre, men det er litt mer styr med det. I helgene fyrer jeg opp espressomaksinen og da går det i det som luftbroen bringer eller Cellini classico. Den får jeg på Ica.

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg har gått helt over til presskanne (og mokka/espressokanne til kaffe med melk), og tenker at styret med rengjøring etc har den fordelen at det setter en demper på kaffekonsumet.

Min favorittkaffe til presskanne er Malabar-espresso, som jeg kjøper i spesialbutikk. Ikke helt billig, men veldig godt.

Da jeg fremdeles traktet kaffe, syntes jeg også at Friele Café noir var ganske ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...