taliee Skrevet 10. mars 2008 #1 Del Skrevet 10. mars 2008 Sliter slik med å finne øyenskygge som passer meg, å fremhever øynene mine.. så et bilde av meg der jeg hadde grålig øyenskygge, å øynene mine så helt..stygge å kjedlige ut.. Om noen har ca samme farge øyne som meg, og bruker en øyenskygge som får de til å stråle å se bra ut... TELL ME. Håper dette funker nå da, ikke helt med på det med bilder... (dette er uten sminke da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 10. mars 2008 bilde funket ikke.. nå da? hvordan gjøres det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opal Skrevet 10. mars 2008 #3 Del Skrevet 10. mars 2008 Du må sikkert legge bildet ut et sted på nettet som deler med andre sider, som f.eks Photobucket (eller noe sånt). Kanskje brunfarger kan passe deg? brun, bronse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvilken nyanse av blå er øynene dine? Er de relativt jevnt blå, eller nyanser, har de noe gult/grønt/brunt i seg? Jeg har blå iris, og mørkeblå markert kant rundt, og bruker mye forskjellig. det er en myte at man skal bruke gylne farger på blå øyne. Det blå blir kanskje tydeligere, men du blir gulere i det hvite i øyet - har du isblå øyne og kalde farger, må du ha kalde farger rundt øynene også, IKKE med gultoner, det blir feil ift leppefarve, undertone i huden og altså det hvite i øyet - det er en fin test for å sjekke om du har riktig undertone i fargene du velger. Du kan bruke - dyp blålilla - kalde grønntoner - turkis, gjerne mørke, men også lyse (etter smak) uten gulskjær - svart (ikke brunsvart, men svart eller svartbrun) - du kan også bruke en kald, mørk brun, men det er ofte vanskelig å finne brun uten gultoner - kald burgunder (vinrød med blåtone i) - grå, alt fra sølvgrå til dyp koksgrå - her kan du bruke svart mascara, og så påføre et lag med mørk blå mascara ytterst på tuppene etterpå - kjempefin effekt som får frem det blå uten å bruke blå mascara. Velg dypblå mascara, ikke den lyse neonblå. Hvis du liker lysere toner, er isrosa en sikker vinner. Kalde rosa, helt fra lys skjær isrosa til mørk cerise er fint til rent blå øyne, suppleres med litt i kinn og på lepper. Med mindre du har gyldent hår, gylden hud/fregner, rødt hår mv, så unngå brunt, bronse, gultoner, oransje, fersken, rødt med gul undertone, kakigrønt og andre grønne nyanser med gul undertone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mars 2008 Hvilken nyanse av blå er øynene dine? Er de relativt jevnt blå, eller nyanser, har de noe gult/grønt/brunt i seg? Jeg har blå iris, og mørkeblå markert kant rundt, og bruker mye forskjellig. det er en myte at man skal bruke gylne farger på blå øyne. Det blå blir kanskje tydeligere, men du blir gulere i det hvite i øyet - har du isblå øyne og kalde farger, må du ha kalde farger rundt øynene også, IKKE med gultoner, det blir feil ift leppefarve, undertone i huden og altså det hvite i øyet - det er en fin test for å sjekke om du har riktig undertone i fargene du velger. Du kan bruke - dyp blålilla - kalde grønntoner - turkis, gjerne mørke, men også lyse (etter smak) uten gulskjær - svart (ikke brunsvart, men svart eller svartbrun) - du kan også bruke en kald, mørk brun, men det er ofte vanskelig å finne brun uten gultoner - kald burgunder (vinrød med blåtone i) - grå, alt fra sølvgrå til dyp koksgrå - her kan du bruke svart mascara, og så påføre et lag med mørk blå mascara ytterst på tuppene etterpå - kjempefin effekt som får frem det blå uten å bruke blå mascara. Velg dypblå mascara, ikke den lyse neonblå. Hvis du liker lysere toner, er isrosa en sikker vinner. Kalde rosa, helt fra lys skjær isrosa til mørk cerise er fint til rent blå øyne, suppleres med litt i kinn og på lepper. Med mindre du har gyldent hår, gylden hud/fregner, rødt hår mv, så unngå brunt, bronse, gultoner, oransje, fersken, rødt med gul undertone, kakigrønt og andre grønne nyanser med gul undertone. TUSEN TAKK for hjelp! Det hjalp meg mye, er selv lysgyllen i huden, blir lett brun om sommeren, nå er jeg ikke akkurat noe brun da, men i såfall, også har jeg brunt hår, mørke bryn, om det har noe å si for helheten Har hele tiden brukt bronsje, brune farger.. men synes det er litt kjedelig, å hadde grå øyenskygge for litt siden, å øyene mine så døde ut.. skulle gjerne lagt ut bilder av det, å øyene mine UTEN sminke.. skal prøve om jeg får til. Så kan du guide meg på rett vei, har liksom blå øyne (blågrønn? havblå), med en liten ring av lysegrønn innerst.. Usikker på om jeg forklarer rett, men skal prøve å legge inn bilde. Blir sikkert litt feiling, men enklere så dere får se hvilken farge jeg har da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnhild83 Skrevet 11. mars 2008 #6 Del Skrevet 11. mars 2008 Jeg pleier å tenke på fargekontraster, komplementærkontraster, de fargene i fargesirkelen som fremhever hverandre aller mest. Blå og orange er komplementærfarger, grønn og rød er også komplementære. Nå mener jeg ikke at det er vakkert med orange og rød øyenskygge, men en brun øyenskygge har alltid en fargetone i seg, noen har mer orange, andre er grønnaktige osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 11. mars 2008 WOW, tror jeg fikk det til... her er altså øyene mine... kom gjerne med konkrete øyeskygger osv. Takker for ALL hjelp!! Øye mitt, uten sminke: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/t...08/P7160638.jpg Med rosa/lilla øyenskygge: http://i248.photobucket.com/albums/gg194/t..._2008/lilla.jpg Med grå (triiiist og kjedelig. For øvrig tatt i ikke edru tilstand, så det er sagt!): http://i248.photobucket.com/albums/gg194/t...e_2008/jaha.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 13. mars 2008 Ingen som ville svare når jeg først fikk det til da? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mars 2008 #9 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg pleier å tenke på fargekontraster, komplementærkontraster, de fargene i fargesirkelen som fremhever hverandre aller mest. Blå og orange er komplementærfarger, grønn og rød er også komplementære. Nå mener jeg ikke at det er vakkert med orange og rød øyenskygge, men en brun øyenskygge har alltid en fargetone i seg, noen har mer orange, andre er grønnaktige osv.. jeg gjør også det, ikke alltid, men når jeg vil gjøre noe for virkelig å poppe øyefargen min. Har selv grønne øyne, og har en rouge som er rødlig, denne har jeg brukt som øyenskygge av og til og det er kjempestilig. Også rosa toner får øynene mine til å komme enda mer frem, da dette også er en komplementærfarge til mine grønne øyne. men pass også på at det er en farge som passer hudfargen din. selv er jeg kald i fargene og kan ikke bruke varme toner i særlig grad, det ser bare rart ut. Så kalde bruntoner som heller mot rosa er fint til mine grønne. På deg ville jeg kanskje tenkt skygger som heller mot orange ja, det høres kanskje voldsomt ut, men det trenger jo ikke være knallorange. Det finnes ikke bare en orange, du har kalde, lyse, mørke, varme, orange med litt blått i slik at det blir en mer nøytral og jordfarget tone etc etc. du kan jo kanskje finne ark eller stoff eller annet som har kontrastfarger til øyefargen din, hold det helt opp til øynene dine og se i speilet hvordan fargen ser ut til øynene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2008 #10 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei Jeg kan ikke mye om øyeskygger, så jeg fikk hjelp jeg også! Men jeg så på bildene dine og ville bare kommentere at du bør prøve å finne en bedre maskara som ikke klumper så mye.. Du har kjempefine øyne, ikke ødelegg de med en kladdete mascara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 13. mars 2008 #11 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei det var fint med skyggene. Jeg har selv blå øyne og trives best med brun/terracotta/gulaktige farger. Disse er kontraster til Blå øyne Jeg anbefaler å prøve den svarte eller gull-fargede max factor mascaraen (med gummibørste) Jeg har disse og bruker den svarte om jeg vil ha mye volum, den andre til vanlig. Jeg har slitt med å finne en fin ikke-klumpende mascara. Lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 13. mars 2008 #12 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei! Først og fremst vil jeg bare si at det første bildet av ditt usminkede øye faktisk var penest! Du har en alldeles nydelig øyenfarge! Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd meg frem med brune/jordfargede øyenskygger uten altfor mye farge i (altså mer naturlig farger - og ikke sterke farger). Hvit/nøytral skimmerøyenskygge helt opp mot brynet tror jeg også kunne vært pent. Ellers kan sikkert også rosa være fint til øynene dine, men jeg synes det var altfor mye farge i den rosa øyenskyggen på det ene bildet. Jeg ville forøvrig dessuten lagt den rosa øyenskyggen mye mer diskret. Også må jeg si en slem ting til - jeg synes øyet ditt "druknet" litt i eyelinerer på bildene med sminke. Jeg hadde kanskje prøvd å begrense bruken av eyeliner, men det er jo mer en smaksak. Prøv deg frem! Øvelse gjør mester, vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 13. mars 2008 #13 Del Skrevet 13. mars 2008 Enig med over. Jeg er hudpleier og har jobbet mye med makeup. Prøv å finn en mascara som ikke klumper. Less is more;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 16. mars 2008 Hmm. ja, men akkurat det med mascaraen er jeg klar over, men jeg har så "gjennomsiktige" og tynne vipper, at om jeg tar på mascara strøk, slik at det blir "normalt, vanlig, ikke klumpete", så blir jeg så... tom, kan være at jeg er vant til å dynke vippene i mascara, men er liksom kun øyene jeg er mest fornøyd med i ansiktet, å føler jeg ser helt jævlig ut med normal mascara bruk.... nå bruker jeg til daglig 3 mascaraer: Mascara X, av MAC, DiorShow og Great Lash Mascara fra Maybelline. Har også maximeyes av Dior og Hypnose av Lancome.. de sistnevnte liker jeg ikke særlig. Mascara X er sikkert bra til den typen mascarautførelse dere mener jeg bør ha, hehe. ang fargene, så skal jeg prøve meg fram. Synes vanlige jordfarger er UTROLIG kjedelige, men skal prøve Og ang rosa-sminken på ene bildet, var det bare et artig forsøk en natt jeg kjedet meg!. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #15 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg har ikke peiling på øyenskygge annet enn hva som passer mine egne øyne, men jeg synes nå du så kul ut med den rosa jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lissi32 Skrevet 17. mars 2008 #16 Del Skrevet 17. mars 2008 Hmm. ja, men akkurat det med mascaraen er jeg klar over, men jeg har så "gjennomsiktige" og tynne vipper, at om jeg tar på mascara strøk, slik at det blir "normalt, vanlig, ikke klumpete", så blir jeg så... tom, kan være at jeg er vant til å dynke vippene i mascara, men er liksom kun øyene jeg er mest fornøyd med i ansiktet, å føler jeg ser helt jævlig ut med normal mascara bruk.... nå bruker jeg til daglig 3 mascaraer: Mascara X, av MAC, DiorShow og Great Lash Mascara fra Maybelline. Har også maximeyes av Dior og Hypnose av Lancome.. de sistnevnte liker jeg ikke særlig. Mascara X er sikkert bra til den typen mascarautførelse dere mener jeg bør ha, hehe. ang fargene, så skal jeg prøve meg fram. Synes vanlige jordfarger er UTROLIG kjedelige, men skal prøve Og ang rosa-sminken på ene bildet, var det bare et artig forsøk en natt jeg kjedet meg!. Takk. Ja det forstår jeg men prøv å finn en som ikke klumper på tre strøk da:) Lancome den firkanta er kjempebra. Den klumper ikke. Gøy å eksprerimentere litt da:) Slik man finner ut hva som er pent og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 17. mars 2008 #17 Del Skrevet 17. mars 2008 Skjønner at du synes jordfarger er kjedelig, jeg liker også å eksperimentere med farger, men jeg ser lett at på mine blå øyne (litt mørkere enn dine), er det finest med litt kalde, gyldne farger. Bruker ofte muffin (base), gold og old gold fra Makeup store, disse er knallfine sammen. Ellers passer jeg godt en rosa skygge i kombinasjon med en kald brunfarge. Ellers synes også jeg at det bilde med rosa skygge ble litt too much. Kanskje du kan bruke fargene, bare litt mindre skygge så det ikke blir så voldsomt? Og er enig med andre her i at det ble litt klumpete på mascarasiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 17. mars 2008 #18 Del Skrevet 17. mars 2008 ang maskara, skjønner at det kan føles litt tomt om du har gjennomsiktige og tynne vipper, men når du tar på så mye som du har på her, og det klumper såpass, så synes det men ikke helt på en fin måte. og om du vil ha det til å se tykkere ut, så har jeg hørt at det kan være lurt å legge ett lag kun innerst ved røttene, slik at det blir tykkere der. Når du legger tre lag i hele lengden, slik at de ser like tykke ut hele veien, så virker det alt annet en naturlig. Naturlig lange og tykke vipper er tykkere og virker da mørkere innerst, også blir de tynnere og finere utover til tuppene. Prøv å teste ut litt mer forskjellig der kanskje? og om du liker mer farger en jord, prøv orange eller rød, det kan bli stilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 17. mars 2008 #19 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Du har nydelige øyne, men de drukner i maskara, sorry! Endret 25. mars 2008 av Miros Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
taliee Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 17. mars 2008 Jo, men var ikke mascaraen jeg snakket om! Akkurat det vet jeg.. Selv har jeg endel venner som sier de misunner hvordan jeg sminker meg, rart om det er SÅ jævlig Men skal sminke meg snart, å skal prøve oransje/røde farger, med MINDRE mascara;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå