Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt

Anbefalte innlegg

Gjest Liten
Skrevet

Jeg er fadder på en gutt som skal konfirmeres nå i vår, men har liten eller tilnærmet ingen kontakt med familien lengre. Er ikke invitert i konfirmasjonen, men ønsker å gi en gave likevel. Spørsmålet er imidlertid hva? Vet at gutter helst ønsker seg penger, men det blir litt krøkkete ettersom de bor i utlandet og jeg da må ordne med valutasjekk el. lign.

Noen som har idèer å komme med? Helst noe som ikke er for tungt (må sendes i posten) og som jeg ikke er avhengig av at han kan bytte (musikk o.l.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en Mag-lite lommelykt, Swiss army knife eller Letherman? Disse kommer i forskjellige størrelser og prisklasser, varer i mange år og er utrolig praktiske både for jenter og gutter.

Ellers er jo musikk alltid greit å få (evt gavekort i en musikkjede slik at han selv kan velge).

Er han friluftsinteressert er det nok å ta av. Fiskeutstyr for eksempel...

Eller bøker, gjerne fagbøker. Brodern fikk Norgesatlas til sin konfirmasjon, og det har jeg alltid ønsket meg også.... (men aldri fått).

Noen idéer fra

Skrevet

En flott kniv?

Eller mansjettknapper og/eller slipsnål i gull. Det veier også lite!

Gutten vår fikk alt dette, og alt var like populært!

Mansjettknappene og slipsnålen som mine foreldre gav ham var han veldig glad for. Det var veldig stilig og "voksent", og det var helt tydelig stas! Jeg hadde faktisk ikke helt tro på at det skulle slå an, men nå vil han få sydd hull til mansjettknapper i dresskjorta si! Og han som ikke ville ha dress til 17. mai i fjor, en gang... :ler:

Skrevet

Utenom det som allerede er foreslått: klokke eller barbermaskin?

Gjest Liten
Skrevet

Endte opp med en maglite som går i posten nå. Takk for hjelpen, jenter! :kgsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...