Gå til innhold

Hvor ofte...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

...krangler dere? (dere som lever i et parforhold) og hva krangler dere mest om?

Vet det er et barnslig spørsmål, men bare lurer... :D

Jeg og min samboer kranger 2-3 ganger i uka. (små krangler/diskusjon)

Det handler mest om rydding og oppmerksomhet rund hverandre tror jeg.

Søker egentlig bare en bekreftelse på at det er normalt å krangle et par ganger i uka uten at det trenger å bety noe... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-3 ganger i uka er altfor lite...

...et forhold bør være en evig slåsskamp... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på akkurat det samme jeg....

Vi krangler ofte (tror jeg?). Sånn i snitt 2-3 ganger i uka. Krangler mest om fordeling av husarbeid, oppdragelse av barn. I det siste har vi også hatt endel diskusjoner på matlaging, jeg ønsker at vi skal ha sunn middag hver dag, han vil gjøre det enkelt på hverdagene. De fleste kranglene starter med at han sier noe som jeg tolker på en helt annen måte.

Heldigvis så klarer vi å snakke oss gjennom det meste. Etter en liten tenkepause ser begge litt annerledes på ting.

Håper vi ikke er unormale :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Heller 2-3 ganger per DAG!

Jeg er en liten sinnaplugg som kan hisse meg opp over de mest ubetydelige småting :oops: Og sambo er en sullegutt uten like. Så da sier det seg kanskje selv at her blir det hett om ørene ganske ofte.

Men seriøse krangler har vi kanskje toppen 1 gang i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive

Hos oss er det veldig opp og ned.

I perioder som kan vare i flere uker, krangler vi ikke i det hele tatt. Mens i andre perioder krangler vi titt og ofte om de typiske tingene: arbeidsfordeling, barneoppdragelse, pengebruk....osv...osv... :x

Trodde en periode at vi hadde et håpløst forhold, men har vel egentlig funnet ut at det er en del av det å være samboere.... Mange har det slik virker det som!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var kranglingen so var grunnen til at mitt forhold røyk - vi kranglet nemlig ALDRI! Jeg trenger noen å bryne meg på, og tror det er sundt med små utblåsninger etterhvert som problemene oppstår, i stedet for å trekke inn alle småting når man for en gangs skyld er skikkelig uenige om noe. Synes likevel at 2-3 ganger i uka høres litt mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hvis krangling betyr det at jeg hisser meg opp over småting og "kjefter" på han fordi han ikke deler mine meninger om alt, så skjer nok det ganske ofte ja...

Men hvis krangling betyr å bli uenige om ting av betydelighet - som f.eks "hvor skapet skal stå", så skjer nok dette sjelden. Vi er for det meste enige om ting av betydning.

Vi diskuterer både hett og ofte - i allefall hver helg (da vi har mest tid sammen) - og da diskuterer vi alt fra politikk og samfunnsordninger, til pengebruk og mer private ting.

Jeg føler at det er sunt for oss å diskutere - og krangle - på denne måten får vi jo bryna oss på hverandre, og lærer at vi faktisk er to individer med ulik oppfatning av saker og ting, men som fungerer veldig godt sammen ulikhetene TIL TROSS! - Og det er en god følelse, syns jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Vi krangler lite - nå. Men har hatt krangler der vi har hatt et problem i ukesvis og stridd med det i måneder, men uten å gneldre - har bare vært isfront ... Men da var det krise - og ikke vanlig krangling. Vanlig krangling:

Vi krangler aldri om husarbeid eller matlaging, heller ikke penger. Penger er vi stort sett enige om - men så har vi ikke så altfor mye å bestemme over i perioder. Når regningene er betalt, skal bilen ha sitt, klær må vi ha, jeg må ha maler og fotoutstyr, han må ha verktøy... De periodene vi har mer armslag, blir vi enige. Og jeg setter gjerne inn litt på en sparekonto - uten at han klager.

Han lager også hurtigmat - jeg synes det var rart og likte det ikke i begynnelsen - men jeg aksepterte at det er hans måte. Så får jeg lage mat fra bunnen, det er min måte. Han sier han ikke gidder bruke så mye energi og tid på mat - og jeg orker ikke belære om at det ikke tar så mye tid å lage mat fra bunnen - for han kan lage en del fiskeretter, det har jeg sett. Så da vet han jo...

Husarbeid - nå er oppvasken igjen stor som en ... og da er det hans tur. Jeg krangler ikke om den, lar den bare vokse.

Samme med husarbeid, jeg lar huset være litt sånn som mannfolk vil ha det - uten at det går ut over hygienen (når han gjør noe, gjør han det grundig f.eks kjøleskap og vindu, og jeg passer på å holde servanter, do, og vask ren... - han har vasket servanten, men fy - bare tørket i full fart...)

Hva vi krangler om? Nesten ikke noe ... det må være litt hugging når en av oss er sur/har en dårlig dag, men knapt nok da ... og før vi har fått kaffe. Men vi merker jo når den ene er trøtt, så da unngår vi å ta opp problematiske ting - som f.eks regningsbunken.

Tror det har noe med å ikke la seg styre av bagateller. Og - vi kvinner - hvorfor skal vi presse oss til å ha det støvfritt alla reklamen - og samtidig tvinge mennene inn i samme mønster..?

Nå ble jeg bekymret - krangler vi for lite??? :o

(Vi er ikke enige i alle diskusjoner - men krangler ikke av den grunn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...