Gå til innhold

Hvorfor er menn utro??

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva er grunnen til at menn er utro??

Er det for å finne spenning?

"Kjedelig kone"?

Stort sexbehov?

Ønske om å få bekreftet seg selv??

Eller er det noen andre grunner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vel du dekket grunnene veldig godt selv. Jeg tror menn er utro på samme grunnlag kvinner er det. Hverken mer eller mindre.12

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Regnet med at dette var grunnene for de fleste - men hvilken er den vanligste unnskyldningen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker den samme unnskyldningen som jentene gjør : Det bare skjedde.....men det er DEG jeg elsker!!!! *ler*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Menn er vel utro av sqamme grunn som kvinner tenker jeg:fordi de er litt leie av sin kjæreste og kan tenke seg noe forfriskende!

Menn er ikke utro;mennesker er d,men ofte er d slik at menn har oftere anledning til å ha seg noe på si` enn kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men jeg har en liten (ja, den er foreløbig ganske liten) teori om at utroskap normalt ikke vil finne sted i et ideelt forhold.

Behov for å finne spenning, kjedelig partner, stort sexbehov, bekreftelse...

Hvor er kommunikasjonen når dette kun foregår i hodet på èn part?

Det er jo en del unntak her, som f.eks. rett og slett umodenhet/uansvarlighet eller det evinnelige unntaket som bare bekrefter regelen (som jeg faktisk tror kan forekomme også i et godt forhold).

Men, nå kommer jo jeg med dette "ideelle forholdet" mitt igjen.

Det er sannsynligvis ikke noe som er ideelt, fordi det ikke finnes et ideal, og det er jeg glad for.

Poenget mitt her (om det er noe), er vel at i et godt forhold er ikke de nevnte grunnene årsaker til utroskap. Det er kun dårlige unnskyldninger.

Det er kanskje enklere - i øyeblikket - å legge ned en dame på byen og få "utløp" for følelsene, enn å sette seg ned med den sure hurpa hjemme og prøve å få kontakt og forståelse - det går jo ikke likevel...

Sånn helt til slutt av dette ganske så ustrukturerte innlegget jeg ikke er helt sikker på hvis poeng hadde icon_wink.gif så vil jeg også nevne at jeg ikke tror grunnene til utroskap er noe særlig forskjellig mellom kvinne/mann.

Tror nok dessverre ikke vi er noe særlig bedre selv.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje mer fristende å spørre: hvordan kan noen være tro?

Et ekteskap (eller samboerskap) holder seg om det finnes grunnleggende felles interesser, som varer lenge, kanskje hele livet. Barn er vel det beste eksemplet på slike interesser.

Det rent seksuelle varer kort, max fem år vil jeg si. Etter den erotiske fasen, går ekteskapet over i en økonomisk og mellom-menneskelig fase. Dette er selvfølgelig vel og bra, men den seksuelle spenningen må få andre utløp...

Man kan hevde at monogamiet er en relativt kunstig konstruksjon, tilpasset de krav det moderne samfunnet stiller til effektivitet, forutsigbarhet og innordning. Ekteskapet var i tidligere tider en økonomisk og sosial transaksjon, som hadde lite med det å dekke grunnleggende seksuelle behov. De behovene fikk man dekke på andre måter (og da handlet det vel først og fremst om mannens behov... haha).

I dag, med mer likhet og åpenhet, vil mange ikke være med på kompromisset og innordningen et ekteskap krever (jeg er en av dem). Dette er greit, men da må man være ærlig! Å forsøke å få i både pose og sekk, og dermed krenke og såre et annet menneske med utroskap, er en MEGET lite aktverdig handling.

Det er nok mer interessant å spørre hvordan noen kan være tro i 50 år. Det er det som er unntaket.

Elefanten.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Senere undersøkelser viser faktisk at i såkalte moderne samfunn er kvinner mellom 18 og 35 prosentvis mer utro en menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefanten, kan du ikke bare holde slikt realistisk pjatt for deg selv..?

icon_wink.gif

Jeg liker ikke helt å lese det du skriver, fordi jeg er klar over at det er veldig mye sant i det.

MEN,

samtidig er jeg veldig glad for at jeg ikke helt har tippet over på "din side", da jeg har flere "mot-eksempler" i min omgangskrets.

Eksempler på at det faktisk er mulig å leve sammen med ETT menneske, med EN partner.

Ikke i et overlevelses-forhold, men et forhold med blandede ingredienser;

godt - litt vondt, gøy - trist, spennende

- trygt.

Ikke bare som venner, men også når det kommer til sex.

...og takk for det.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Menn ville ikke hatt anledning til utroskap i stor stil hvis kvinner ikke hadde gjort seg så veldig tilgjengelige!!!!!!!!!!

Noen er så altfor villige. Jeg gremmes ofte over oss kvinner. Vi må selv ta ansvar for vårt eget liv.

Etter seansen angrer vi kanskje, og til og med tillater oss å klage over konsekvensene.........!!!!! icon_frown.gif

Herregud! Visste de ikke hva de gjorde da? Jo, selvfølgelig gjorde de det.

Menn vil alltid benytte seg av vår tilgjengelighet og villighet, dette er helt normalt. Mere betyr det ikke for dem.

LÆR av det, istedenfor å gjøre samme feil om og om igjen!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er menn utro??

Hvorfor er kvinner utro??

Har en liten teori på at det er flest kvinner som er utro... det er bare det at kvinner er bedre til å skjule det...

12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes sikkert mange kvinner som er utro også, men det ligger mer i naturen at kvinner er monogame og menn er polygame!!! - (de "trenger å spre sæden" for å sikre deg etterkommere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel sikkert like mange svar som det finnet utro menn..

Men både jeg og flere jeg kjenner har fått historien "det bare ble sånn" og - "jeg tenkte ikke.."

Kan ikke menn tenkte med mer enn ett hode av gangen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er menn utro, hvorfor er kvinner utro???

Det er sikkert like mange unnskyldninger for å være det, som grunner til å ikke være det...

Har en hatt sex med samme person i x-antall år (som i mitt tilfelle), så blir det rutine. Uansett om en prøver "alle" ulike stillinger, eksprimenterer nye ting, nye steder etc...det er og blir den samme personen du har sex med. Og da blir det rutine.

I forholdet vårt, er det jeg som har "tørket" inn, og i perioder har vi sex, to til tre ganger i måneden. Ikke mye, i forhold til statistikk og alder..

Og ja, det hadde vært vannvittig spennende å prøvd noe nytt............men moralen vil vel "stå i veien", kjenner jeg meg selv rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...