estrella Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg kjøpte HP Deskjet F2180 rett før jul. Den funket helt fint i begynnelsen, men nå vil den ikke printe, det kommer opp at jeg må innstallere den på ny og at det var en alvorlig feil under innstalleringen. Jeg har prøvd å innstallere den på ny, men den vil fortsatt ikke printe ut. Noe som er veldig krise for meg, fordi alt jeg skal jeg printe ut er skolearbeid(!), og jeg har sånn dum pc som kun har Microsoft Works Tekstbehandling, noe som ikke vil åpne seg på pc-ene vi har tilgang til på skolen, noe som gjør at jeg kan ikke sende besvarelsene på it's learning til lærerne eller ta dem på minnepenn og printe ut på skolen. Hva skal jeg gjøre?
Kamikatze Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 (endret) Du skal først forsøke å rulle tilbake driveren til skriveren (sjekk bruksanvisning/windows hjelp) fra kontrollpanelet. Hjelper ikke det, avinstallerer du driveren, og legger den inn på ny, med CD-en som fulgte med. Aller førstest skal du prøve å printe ut noe, og når printerboksen popper opp på skjermen, skal du se om du har flere identiske skrivere å velge mellom. (kan være utenfor kanten, sjekk rullefeltet). Hvis den har det, så prøv alle, og se om en av dem virker. Det kjedelige med HP, er at du er avhengig av CD-en som fulgte med. Også hvis du laster ned driver fra nettet. Deretter laster du ned OpenOffice.org gratis, slik at du får deg en skikkelig tekstbehandler. Hvis skolen insisterer på at du skal levere filer i .dok, er det bare å huske å velge "Lagre som" og endre filformatet til doc (word tekstdokument). Så kan du brenne, penne eller e-poste. (Du kan klippe og lime tidligere arbeid inn i OOo, men sannsynligvis åpner den WORKS-filene dine helt smertefritt (aldri prøvd selv)) Forøvrig bør en norsk skole ta i mot oppgaver i ODF, som er et standardisert opensource-format, som OpenOffice har satt som standardformat. Da behøver ikke elever med slank studieøkonomi betale Bill Gates for å gjøre skolearbeid. De fleste norske skoler satser på OOo, og det går midler fra fylkesplan til mange OOo-prosjekter. Hvis det blir for mye printerstyr, kan det lønne seg å ta en tur i butikken. Du får jo skrivere ned i tre-fire hundre kroner hos elkjedene. Og nudler har du vel vennet deg til nå... Edit: Retting av småfeil. Neida, jeg tror ikke du er komplett idiot. Det er bare enklere å ta alt på en gang, fordi det tar så lang tid for deg å få svar på oppfølgningsspørsmål, og jeg aner jo ikke på hvilket nivå du er. Endret 10. mars 2008 av Kamikatze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå