Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drar til NY om noen dager. Har sjekket ut div.produkter og priser. Hva bør jeg passe på å shoppe når jeg først er der? Klær, kosmetikk osv. Hørt at det er rimelige sko? Er første gang jeg skal til USA og trenger noen tips. Kanskje de selger produkter der de ikke har i Norge osv.

Gleder meg sååå :skratte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som har shoppet i USA her? :sjenert:

Skrevet

Alt!

Med en dollarkurs på 5,1 er det aller meste billig i USA for oss nordmenn. Drar du på outlet stores blir shoppingfesten enda billigere. F.eks Century 21 på Manhattan. På de dyrere department stores (Saks, Bloomingdales osv) har de alltid salgshyller på sko, i tillegg til det store utvalget til vanlig pris. Jeans ville jeg også kjøpt meg (premium jeans der borte koster ca halvparten av det de gjør her hjemme).

Hvis du er litt sliten av jetlag når du ankommer, finn en billig neglesalong (de er nesten overalt), slapp av med en manikyr og pedikyr mens du leser sladder og planlegger resten av dagen. Husk å tipse!

Hudpleie/kosmetikk er også billig.

Gjest Gjest
Skrevet
Alt!

Med en dollarkurs på 5,1 er det aller meste billig i USA for oss nordmenn. Drar du på outlet stores blir shoppingfesten enda billigere. F.eks Century 21 på Manhattan. På de dyrere department stores (Saks, Bloomingdales osv) har de alltid salgshyller på sko, i tillegg til det store utvalget til vanlig pris. Jeans ville jeg også kjøpt meg (premium jeans der borte koster ca halvparten av det de gjør her hjemme).

Hvis du er litt sliten av jetlag når du ankommer, finn en billig neglesalong (de er nesten overalt), slapp av med en manikyr og pedikyr mens du leser sladder og planlegger resten av dagen. Husk å tipse!

Hudpleie/kosmetikk er også billig.

Tusen takk! Det var en genial ide ang. neglesalong, det skal jeg jammen unne meg. Vi lander kl.14 NY, tid, kl.19 norsk tid, så det gjelder å holde seg våken den dagen. Men det er vel ingen fare i NY... :)

Skrevet
Tusen takk! Det var en genial ide ang. neglesalong, det skal jeg jammen unne meg. Vi lander kl.14 NY, tid, kl.19 norsk tid, så det gjelder å holde seg våken den dagen. Men det er vel ingen fare i NY... :)

Du bør finne manikyr fra ca.$15 (75kr) og oppover (jo mer fancy salong, jo dyrere). Men det er uansett veldig deilig å få satt seg ned og slappet av når man nettopp har vært på reisefot og er i en ukjent by!

God tur! skulle ønske jeg også kunne dra tilbake til NY:)

Skrevet (endret)

ID mineralsminke fås for ca 25$ på Sephora.

Levis er billig.

Redken og andre frisørprodukter (bl.a på Duane Reade-butikkene som ligger overalt)

Endret av Smørblomsten
Skrevet

Sier meg enig med de andre her.. kosmetikk og hårprodukter er veldig billig i forhold til i Norge :) Jeg fant Redken sjampo til 9 dollar (ca 50 kr) :D

Det meste av merkeklær kan du også gjøre kupp på.. men det gjelder stort sett bare amerikanske merker. Miss Sixty jeans kostet f.eks. flere hundre dollar..

Noen av mine favorittbutikker er:

* Bath & Body Works : utrolig stort utvalg av kremer, håndsåper, skrubber, dusjsåper, parfymer etc.. masse deilige lukter! Billig og bra. Selger mest eget merke, men også Frederik Fekkai (gode hårprodukter) + +

* Sephora: et eldorado for alle sminkedukker (og nesten alle andre). Stooort utvalg av kosmetikk, hår- og hudpleie. Fører nesten alle merker man kan tenke seg.. med veldig få unntak. Butikken har lagt opp til at kundene selv skal få gå i fred og prøve produkter uten innpåslitent personale.. Man blir jo stort sett spurt om man ser etter noe spesielt i løpet av et besøk, men de er ikke innpåslitne. Her finner du mange spennende og gode merker som ikke finnes i Norge/Skandinavia/Europa; NARS, Urban Decay, Benefit, Philosophy, Too Faced, Pout, Tarte, Cargo, Lorac.. er noen merker å sjekke ut :)

* Urban Outfitters: en blanding av eget merke, andre populære merker og vintage. Genial butikk om du har en litt rocka stil eller liker vintage, de har også en del accessoirer, litt sminke.. og en herlig gave/interiør-avdeling med morsomme, spesielle og fine ting til hus og hjem - perfekte gaver til venner.

* Victoria's Secret: rimelig undertøy med god kvalitet (min erfaring).. synes utvalget var litt dårlig og glorete sist, men de har alltid mange gode basics.. + at de har en egen kosmetikk-avdeling med ulike merker + eget merke.. mange gode kremer og parfymer + fine gavesett.

* Nordstrom: her kan jeg bruke mange timer.. en av de mest kjente varemagasinene - finnes stort sett på alle større kjøpesentre. Stoor avdeling med kosmetikk, stooor avdeling med sko, stooor avdeling med vesker og smykker & annet tilbehør, egen avdeling med egne klær + mange små avdelinger med diverse merker som Juicy Couture.

* Macy's og Bloomingdales er også supre departement stores hvor man trenger god tid.

* Hollister og Abercrombie&Fitch - elsk eller hat.. kjører preppy surfer-stil og er vel de mest populære butikkene blant amerikansk ungdom. Butikkene har samme eiere, og kjører ganske likt konsept; med høy musikk, mange mørke rom og en god parfyme som sprayes ut i lokale..

* Forever21 - veldig billige moteklær, men butikkene i seg selv er et mareritt; ekstremt rotete, vanskelig å finne plagg (henger bare ofte ett igjen av hver type). Krever en del tid om man skal finne godbitene.

* AX Armani Exchange - er Armanis ungdommelige og rimeligere kolleksjon

+ mye mer selvsagt :)

Gjest Gjest
Skrevet
Sier meg enig med de andre her.. kosmetikk og hårprodukter er veldig billig i forhold til i Norge :) Jeg fant Redken sjampo til 9 dollar (ca 50 kr) :D

Det meste av merkeklær kan du også gjøre kupp på.. men det gjelder stort sett bare amerikanske merker. Miss Sixty jeans kostet f.eks. flere hundre dollar..

Noen av mine favorittbutikker er:

* Bath & Body Works : utrolig stort utvalg av kremer, håndsåper, skrubber, dusjsåper, parfymer etc.. masse deilige lukter! Billig og bra. Selger mest eget merke, men også Frederik Fekkai (gode hårprodukter) + +

* Sephora: et eldorado for alle sminkedukker (og nesten alle andre). Stooort utvalg av kosmetikk, hår- og hudpleie. Fører nesten alle merker man kan tenke seg.. med veldig få unntak. Butikken har lagt opp til at kundene selv skal få gå i fred og prøve produkter uten innpåslitent personale.. Man blir jo stort sett spurt om man ser etter noe spesielt i løpet av et besøk, men de er ikke innpåslitne. Her finner du mange spennende og gode merker som ikke finnes i Norge/Skandinavia/Europa; NARS, Urban Decay, Benefit, Philosophy, Too Faced, Pout, Tarte, Cargo, Lorac.. er noen merker å sjekke ut :)

* Urban Outfitters: en blanding av eget merke, andre populære merker og vintage. Genial butikk om du har en litt rocka stil eller liker vintage, de har også en del accessoirer, litt sminke.. og en herlig gave/interiør-avdeling med morsomme, spesielle og fine ting til hus og hjem - perfekte gaver til venner.

* Victoria's Secret: rimelig undertøy med god kvalitet (min erfaring).. synes utvalget var litt dårlig og glorete sist, men de har alltid mange gode basics.. + at de har en egen kosmetikk-avdeling med ulike merker + eget merke.. mange gode kremer og parfymer + fine gavesett.

* Nordstrom: her kan jeg bruke mange timer.. en av de mest kjente varemagasinene - finnes stort sett på alle større kjøpesentre. Stoor avdeling med kosmetikk, stooor avdeling med sko, stooor avdeling med vesker og smykker & annet tilbehør, egen avdeling med egne klær + mange små avdelinger med diverse merker som Juicy Couture.

* Macy's og Bloomingdales er også supre departement stores hvor man trenger god tid.

* Hollister og Abercrombie&Fitch - elsk eller hat.. kjører preppy surfer-stil og er vel de mest populære butikkene blant amerikansk ungdom. Butikkene har samme eiere, og kjører ganske likt konsept; med høy musikk, mange mørke rom og en god parfyme som sprayes ut i lokale..

* Forever21 - veldig billige moteklær, men butikkene i seg selv er et mareritt; ekstremt rotete, vanskelig å finne plagg (henger bare ofte ett igjen av hver type). Krever en del tid om man skal finne godbitene.

* AX Armani Exchange - er Armanis ungdommelige og rimeligere kolleksjon

+ mye mer selvsagt :)

Tusen takk. Som jeg gleder meg. Jeg drar nemlig i morgen :ler:

Men jeg lurer på en ting: Hva er Wall-Mart? Har hørt om den kjeden, men finner så lite info om det... :sjenert:

Skrevet

Masse fine klær i den butikken, men er ikke overbevist over kvaliteten, kanskje litt likt H&M.. Kjøpte nemlig en topp/tunika/lang t-shorte-ting der i sommer, som etter litt bruk her og der nå har fått hull.. :(

Tusen takk. Som jeg gleder meg. Jeg drar nemlig i morgen :ler:

Men jeg lurer på en ting: Hva er Wall-Mart? Har hørt om den kjeden, men finner så lite info om det... :sjenert:

Wal-Mart er vel som en stor SmartClubb eller noe sånt.. Der får du alt fra maling, mat og sportsutstyr til klær og sminke.. De har sikkert noen egne merker, men selger for det meste andre kjente merker. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere skyvespenner da jeg var der, fikk 60 spenner for under 10 kroner, i forhold til kanskje 20 til 19.90 i norge..

Kos deg da!!

Skrevet

Jeg er enig i at kvaliteten på klærne fra Forever 21 er så som så.. Det er mye som ser fint ut på nettsiden men når man ser de i butikk så ser det bare billig ut. Man må nesten bare se det an :)

Vi var innom WalMart én gang - for å kjøpe en bag, fordi vi hadde handlet så mye at vi ikke fikk plass i koffertene vi hadde med oss til USA. Den kostet riktignok bare 10 dollar og var solid og grei, men bortsett fra det var det ikke så mye som fristet. Da liker jeg Target bedre! :) Billig kosmetikk og hårstæsj. Som jente89 kjøpte jeg også hårting, en pakke hårstrikker som er kjempegode og snagfree, og angrer på at jeg ikke kjøpte fler!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan er størrelsene til Forever21? :)

Skrevet
Hvordan er størrelsene til Forever21? :)

Helt normale. Jeg har en bukse og en tunika/topp derifra hvertfall i samme str. som jeg vanligvis bruker :)

Skrevet

Er juicy coutoure billigere i USA?

Skrevet
Helt normale. Jeg har en bukse og en tunika/topp derifra hvertfall i samme str. som jeg vanligvis bruker :)

De er normale i størrelsen, bortsett fra at de ikke er laget for jenter med større pupper! De gangene jeg har prøvd klær der virker det som om de har glemt at størrelsen på kroppen ofte henger sammen med størrelsen på puppene. Når man går opp et hakk i størrelse blir f.eks en skjorte større rundt livet men ikke lenger opp. Jeg syns det er litt merkelig da, men det er sikkert noen det passer veldig bra for også.

Eller er klærne utrolig billige.

Skrevet

Takk for svar :) Tror jeg skal ta sjansen på å shoppe litt derifra etter jeg får lønn :)

Skrevet
Takk for svar :) Tror jeg skal ta sjansen på å shoppe litt derifra etter jeg får lønn :)

DE fleste merke klær er mye billigere.. Mine favorittkkjøp er iallefall masse fra Abercromie, både til med og T-skjorter til kjæresten min som elsker dem.. :-)

Skrevet
Er juicy coutoure billigere i USA?

Ja det er det :)

Vil si det er ca 50% billigere i USA..minst..

Jeg handlet på en Juicy Couture outlet og ga 80 dollar for hettegenser og 30 dollar for en t-shirt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...