Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hvor skal jeg begynne... Jeg og kjæresten min har vært sammen i 2,5 år og har det urolig bra sammen. Elsker han over alt på jord, og har levd på skyer siden jeg traff han :rødme: Da jeg ble sammen med han visste jeg at han hadde hatt et langt forhold bak seg, hvor det var mye frem og tilbake. De gikk fra hverandre flere ganger, og flyttet sammen og fra hverandre nesten like mange ganger som de gikk fra hverandre. Eksen hans bor og jobber det stedet hvor vi begge kommer fra, og når vi er hjemme på besøk hos familie og venner går vi alltid forbi det stedet hvor hun jobber. Selv om vi ikke skal noe i den retningen av kjøpesenteret går vi forbi hver gang, og det er nesten som om kjæresten min speider etter henne. Er hun ikke der så snur vi med en gang, men er hun der går vi forbi en gang, for så å gå tilbake en gang til. De gangene vi har vært hjemme på Vestlandet, vil gjerne kjæresten min gå ut for å treffe vennene sine, og det syns jeg er helt greit. Og da ender han nesten alltid opp med å treffe eksen også. Noen ganger låner jeg mobilen hans for å ringe til mine venner, og da ser jeg at de har ringt til hverandre, på alle mulige tidspunkt. Og når vi er hjemme hender det ofte at jeg og kjøresten min er på en butikk og at eksen kommer forbi, og begynner med kosesnakk og tar mye på på kjæresten min. Da virker det som om kjæresten min nesten ikke reagerer på at hun er der, fordi jeg er sammen med han. Vi har en pc i stuen og en på soverommet. Ofte går kjøresten min inn p åsoverommet for å slappe av etter en lang dag på jobb, og det forstår jeg. Og da slår det ikke feil: han og eksen snakker på msn i evigheter. Men hvis jeg kommer inn, så lukker han vinduet, og holder på med andre ting. Nå er kjæresten min vekke på jobb, og jeg gjorde noe jeg vet jeg egentlig ikke skulle ha gjort. Jeg leste loggen deres... Noe av det som er skrevet er etter at de slo opp, og tiden etterpå men mye krangling osv. Men så leste jeg noe som de har skrevet da jeg og kjæreten min hadde vært sammen i 1,5 år, og da visste jeg ikke hvordan jeg skulle reagere. Det står også noe om at hun svaner å snakke med han, og at han må komme innom når hun er på jobb. Men det vil han ikke ,for han er redd for at jeg skal bli sjalu. Men da sier hun at de har jo ikke gjort noe som ejg kan bli sjalu av. Og så sier de at det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av... Det stod mye om at hun savnet å ha noen å være sammen med, og at hun savnet han. Kjæresten min skrev at han tar seg i å tenke på henne også, og etter den siste gangen de slo opp hadde håpt at de kom til å bli dem igjen. Og så spiller det videre på dette, og så har de plutselig havnet i en erotisk fantasi, hvor det kommer frem at ingen er så god på den ene og det andre som hun. Nå vet jeg ikke het hva jeg skal tro. Jeg vet at jeg ikke skulle ha lest det, for det er privat. Men så tar ejg meg i å lure på om han nå ett år senere fremdeles går rundt å tenker og fantaserer om henne. Og gjør han dette mens vi har sex? Uff, merker at jeg blir drålig her jeg sitter. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker kjæresten min over alt på jord, men dette var som å få et stort slag i trynet.
Supramundane Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har ingen gode råd dessverre, men dette var veldig leit. Skjønner godt at du føler det var et slag i trynet, å lese sånne ting er veldig vondt. Det kommer nok en del kommentarer om at man ikke burde lese sånne logger hvis man ikke tåler innholdet, og at det var dårlig gjort av deg.... men, nå gjør nå en gang folk slike ting. Jeg syns du skulle snakket med han, fortell han at du har lest - og at det ikke føltes noe godt. Han vil jo tydeligvis heller være sammen med deg enn henne, ellers hadde han jo gjort det slutt med deg for lenge siden!
Jigva Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Slemt å si det, men jeg får en dårlig følelse av dette.. Jeg synes du skal fortelle det slik du har fortalt det her til han, informer han også om at du har sjekket loggen hans. Om han reagerer så sier du bare at du har blitt mer og mer usikker på grunn av alt du har nevnt over her. Spør han rett ut hva han ønsker? Spør han rett ut om han fortsatt vil være med eksen? Hadde det vært meg så hadde jeg ikke ønsket at de skal ha kontakt når de holder på slik.. virker jo som om han er veeeeeeldig opphengt i eksen. Desverre tror jeg ikke det er så gode nyheter for deg, du fortjener myyyyyye bedre
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Er utrolig lei meg nå. Vet liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg og se på ting nå. Er "godt" at kjæresten min ikke er hjemme akkurat nå. Han er på jobbtur, så da får jeg noen dager å fordøye dette på. Jeg vet jeg ikke skulle lest loggen, men følte at jeg "måtte" finne ut hva det var han skjulte for meg. De første gangene han traff på eksen mens jeg var med og vi nettopp hadde blitt sammen, var han ikke intressert i å snakke med henne grunnet alle problemene de hadde hatt når de var sammen (det ble slutt mellom dem i 04, og vi ble sammen i 05). Jeg har lurt på å ta det opp med han, men vil jo ikke si at "Hei, jeg stoler ikke på deg så jeg har lest loggen din!" Hvordan kan ejg ta det opp med han, uten at han går i forsvar med en gang? Vil gjerne at vi skal være åpne med hverandre om alt, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han på en måte som gjør at han vil snakke om det, og ikke bare stenge meg ute. Er vanskelig dette.. Jeg vet at dette er mannen jeg vil gifte meg med og starte familie med, men vet ikke hvordan jeg skal reagere etter dette.
Gjest Tnita Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Huff, ikke noe særlig å komme over sånt. Greit å beholde vennskap med ekser egentlig, men ikke det fysiske og å prate om det fysiske og tidligere sex osv. Hva er vitsen i det, er det fortsatt en gnist mellom de? Men nå er det ikke sikkert at de har gjort noenting da men kanskje bare pratet om det. Min måte hadde nok vært å åpne det vinduet loggen er i og la det stå åpent sånn at han finner pcen sånn, så skjønner han at du har lest det og så se hva han finner på å si for noe - om han sier noe i det hele tatt. Og hvis ikke ville jeg spurt han om det er noe han vil snakke om/evt fortelle...
Jigva Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Si til han at du har den senere tiden fått en vondt følelse i magen av diverse ting rundt eksen. - det at dere har gått forbi jobben hennes, - det at hun er så touchy-feely når de møtes - det at han lukker chat vinduet når du kommer inn Og alt det andre som har gjort deg litt mistenksom. Si at du sjekket loggen for å bekrefte at du bare overreagerte og at du ble lei deg og skuffet over det du så. Be han forklare, ikke skjell han ut, hverfall ikke til å begynne med. Enhver person i din posisjon ville sjekket loggen, det er jeg helt sikker på. Mange personer vil sitte på sin høye hest og si at de aldri ville sjekket, men jeg tror det er et flertall av både gutter og jenter som ville sjekket. Selvfølgelig har man ingen mistanker fra før skal man ikke sjekke bare for å sjekke, men du har ditt på det tørre. Konfronter han med det du fant, spør, ikke kjeft, lytt og finn ut av hva han ønsker.. om han virkelig ikke kommer over eksen, men vil være med deg så må han jo bare kutte kontakten.. så enkelt er det. Man kommer ikke over noen om man fortsatt har kontakt med dem, det vet jeg alt om!
venus* Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Kjæresten din klarer tydeligvis ikke å avslutte et forhold. Det han driver på med eksen er helt uakseptabelt og respektløst. Nei unnskyld, men kjæresten din høres ut som en umoden og usikker guttunge. Hvis han ikke er villig til å velge vekk eksen, så ville jeg vist han hvordan man slår opp. Permanent! Jeg er ganske så sikker på at han vil prøve å opprettholde kontakten med deg også hvis det blir slutt. Edit; jeg ser du skriver du vet dette er mannen du vil gifte deg. Vær snill med deg selv og vent litt med det. Det er ikke usannsynlig at han kommer til å foreslå noe slikt i et desperat forsøk på å beholde deg.. Endret 9. mars 2008 av venus*
Gjest Piper Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Bare det at han ønsker å gå frem og tilbake når hun er på jobb, hadde vært mer enn nok for meg til og avsluttet forholdet. Han er ikke ferdig emd henne, og det beviser han jo ved å opprettholde kontakten med henne. Du får spørre han om han vil ha henne tilbake, og ønsker han å beholde deg får han avslutte forholdet til henne en gang for alle. Det vil si at de to ikke skal ha kontakt i det hele tatt, for siden det er følelsere med i bildet klarer de ikke å bare være venner.
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Edit; jeg ser du skriver du vet dette er mannen du vil gifte deg. Vær snill med deg selv og vent litt med det. Det er ikke usannsynlig at han kommer til å foreslå noe slikt i et desperat forsøk på å beholde deg.. Tar jeg dette opp med han og han foreslår dette, så skal han ha en ting klart for seg. Ja, jeg har lyst å gifte meg med han, men det er fordi jeg elsker han og han elsker meg, ikke fordi han ikke vil at vi skal gjøre det slutt. Bare håper det ikke går så langt. Vet ikke hvordan jeg hadde klart meg uten han. Er ikke sånn at jeg er avhengig av han og at jeg derfor ikke hadde turt å si ifra. Men av den grunn at jeg elsker han høyere enn noe annet, og vil ikke at jeg skal miste han. han kommer ikke hjem før midt i påskeferien, så da får ejg litt tid til å tenke på hva jeg har lyst å si til han. Kunne jo tatt det på msn, men dette er altfor alvorlig til det yn jeg ihvertfall. Så nå får jeg tenke på hvordan jeg vil ordlegge meg på best mulig måte... Hvis dere har noen forslag så er det bare å si ifra.
Rosenrød Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Huff, skikkelig ekkelt dette. Du får en stor klem i fra meg i hvert fall, så får du tenke godt over hva du vil gjøre med fremtiden din!
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Tusen takk Rosenrød. Skal prøve å få dette litt på avstand, og prøve å se det med utenforstående øyne. Når man er midt oppe i det er det ikke lett og se alt klart alltid, så håper jeg klarer å se det med andre øyne.
Gjest Bond Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jeg synes ikke du skulle ta noen avgjørelser før du har snakket med ham. Ja, han oppfører seg uakseptabelt og det må det være slutt med, det er sikkert. Men jeg synes ikke jeg hadde gått fra noen uten å gi dem en sjanse. Det er mange mennesker i verden som sliter med å si fra til mennesker da noe blir for mye, at han sliter å 'begrense' eksen... Som blir dratt med litt for enkelt. Ikke at dette unskylder, men det kan være grunn for en å få en annen sjanse å bli bedre. Så - jeg hadde bare tatt det opp - ja, du snoket i hans ting, det var ikke greit, men nå er det gjort og du har oppdaget noe som gjør deg usikker over forholdet. Og uten at noen avgjørelser blir tatt, blir det vanskelig å fortsette. Ikke kategorisk, men rolig. Se om han først forstår at det han gjør er feil (det kan faktisk være at han synes selv at dette er helt uskyldig)? Hvorfor gjør han det, osv.. Utrolig viktig å få dette til å være en rolig diskusjon og ikke en krangel. Endret 9. mars 2008 av mrs_bond
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Jeg vil ikke ta noen avgjørelser før jeg har snakket med han, det er bare sikkert og visst. Jeg skal prøve å få orden på tankene mine før jeg snakker med han. Jeg vil ikke at dette skal bli en krangel idet jeg nevner det, men heller en rolig samtale om det de har skevet og hva jeg syns om det, og hvordan det får meg til å føle meg. Begynner jo å lure om den eneste grunnen til at han er sammen med meg er for å være sikker på å få seg noe.. Uff, nei nå må jeg gi meg med disse tankene..
Gjest Bond Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Nei da, det må du ikke tenke.. Ingen kan leve med noen bare med tanken at det sikrer sex.. Du må heller ikke ta alt for raske konklusjoner! Hør hva han har å si først! Håper det går bra med dere, alle forhold går gjennom noen tøffe situasjoner, det er hvordan vi da oppfører oss som viser hva forholdet er verdt (ikke bare det da, men det og). Alt for mange mennesker gir opp alt for enkelt, synes jeg - seriemonogame som vi er.. Så ja - håper det går bra for dere!
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Nei da, det må du ikke tenke.. Ingen kan leve med noen bare med tanken at det sikrer sex.. Du må heller ikke ta alt for raske konklusjoner! Hør hva han har å si først! Håper det går bra med dere, alle forhold går gjennom noen tøffe situasjoner, det er hvordan vi da oppfører oss som viser hva forholdet er verdt (ikke bare det da, men det og). Alt for mange mennesker gir opp alt for enkelt, synes jeg - seriemonogame som vi er.. Så ja - håper det går bra for dere! Skal høre på det han har å si før jeg gjør eller bestemmer meg for noe. Jeg vil ikke bare gi opp, for dette er mannen jeg vil ha. Så får se hv han har å si når han er hjemme igjen fra jobbreise.
:-) anna Skrevet 9. mars 2008 #16 Skrevet 9. mars 2008 (endret) Om jeg kan få komme med et lite motinnlegg her, så må jeg få si en ting. Det er nå DEG han er sammen med da. Han har hatt kontakt med den andre siden det ble slutt, men han har ikke valgt å gå tilbake til henne. Selv om han tydeligvis liker henne (som menneske) og muligens hadde hatt muligheten. Kanskje han rett og slett synes du er mer spesiell enn henne. Kanskje hans ynes at det dere to har er mer verdt enn det de hadde. Hun er den det ble slutt med. Du er den han har valgt å ha i livet sitt. Jeg synes du skal fortalle ham ting sånn det er. Si at du synes det er ubehagelig, og at du ikke liker at han snakker så mye med henne. Spør om han hadde likt det om du snakka med en annen mann på den måten, så ofte og så mye. Det kan hende han har rota seg inn i en vane med å snakke med henne, som han rett og slett bør bryte om han ønsker å ha respekt for deg og forholdet deres. Endret 9. mars 2008 av :-) anna
Gjest Gjest_Skeptisk_* Skrevet 9. mars 2008 #17 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Det der høres utrolig kjipt ut! Jeg syns ikke du trenger å være så innmari forståelsesfull og unnskyldende når du tar det opp med han - han har rett og slett oppført seg som en dritt, og FORTJENER i grunnen ikke at du gir han en sjanse til. Syns nå jeg da. Ja, la for eksempel msn-vinduet stå oppe. Ikke vær hyggelig mot han eller vis at du savner han, og IKKE kryp for han! Det er HAN som har oppført seg dårlig her. Og, dette er kanskje ikke så hyggelig å høre, men jeg sier det likevel som en motvekt til "det er jo deg han har valgt å være sammen med": Det kan jo faktisk hende at hun dumpa han og at du er andrevalget. At han egentlig ville vagt henne. Det virker sånn på måten han oppfører seg. Igjen, beklager å si noe som gjør vondt å høre, men jeg tror ikke det er så lurt å lulle seg inn i en drømmeverden og automatisk prøve å se ting på den fineste, minst sårende måten. Ting ER ofte hva de ser ut til, og dette ser definitivt ut som at mannen bedrar deg - eller i hvert fall VILLE ha bedratt deg om hun hadde sluppet han til. Jeg håper du klarer å finne deg noe bedre jeg ts! Jeg syns ikke dette er akseptabel oppførsel fra en kjæreste i det hele tatt, og han FORTJENER deg ikke.
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 9. mars 2008 #18 Skrevet 9. mars 2008 Når det gjelder hvem av dem som dumpet hvem er jeg egentlig ikke helt sikker på. Men jeg vet at eksen hans dumpet han den ene gangen for en annen ihvertfall, men ikke hvilken gang det var. Totalt har de 5 år hvor de var sammen, så jeg skjønner jo at de har opplevd mye og har mye og snakke sammen om. Men når det gjelder akkurat dette skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det kommer opp. Er et år siden de skrev dette til hverandre, så kan være at de sluttet med det etter dette, og jeg flyttet sammen med kjæresten min, men det vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 hei, dette høres veldig vondt ut og jeg håper det går bra. Hadde en venninne sm opplevde noe veldig likt. hun satte seg ned med typen sin og fortalte hva hun hadde funnet ut på pc'n hans. Først kom han med kommentaren om at hun ikke burde ha "snoket", men han skjønte fort at det ikke ikke gikk no vei! de fikk snakket ut og det kom frem at han bare likte oppmerksomheten, men at han ikke hadde/ville gjøre noe mer. så det kan jo hende det er det du har har også? Men så klart må du konfrontere han med dette og høre hva han har å si. så får du ta en avgjørelse om hva du vil skal skje etterpå.. lykke til. det høre ut som du elsker han så håper det går bra, men ikke la følelsene dine "overtale "deg til å bli tråkket på!
Gjest Vil ikke være pålogget nå Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 hei, dette høres veldig vondt ut og jeg håper det går bra. Hadde en venninne sm opplevde noe veldig likt. hun satte seg ned med typen sin og fortalte hva hun hadde funnet ut på pc'n hans. Først kom han med kommentaren om at hun ikke burde ha "snoket", men han skjønte fort at det ikke ikke gikk no vei! de fikk snakket ut og det kom frem at han bare likte oppmerksomheten, men at han ikke hadde/ville gjøre noe mer. så det kan jo hende det er det du har har også? Men så klart må du konfrontere han med dette og høre hva han har å si. så får du ta en avgjørelse om hva du vil skal skje etterpå.. lykke til. det høre ut som du elsker han så håper det går bra, men ikke la følelsene dine "overtale "deg til å bli tråkket på! Jeg elsker han utrolig mye, men er det ting om jeg opplever som feigt og urettferdig så sier jeg klart i fra om dette. Det er derfor jeg gjerne vil ta dette opp med han på en rolig og balansert måte. Det kan jo være at han ikke ser problemet når jeg tar det opp med han, men det håper jeg virkelig at han gjør. Og så vil jeg at han skal vite hvordan dette får meg til å føle. Jeg har slitt litt med selvfølelse før, da jeg er syv år yngre enn han og alle vennene hans er minst 5 år eldre enn meg. Jeg stemplet meg selv som liten og uviktig i sammenhenger når vi var med vennene hans. Det har heldigvis bedret seg, men nå merker jeg at jeg er utrolig usikker på meg selv igjen. Er jeg ikke god nok for han? Jeg tar meg i å ønske at dette bare har skjedd noen ganger, og at han sa ifra om at dette kunne han ikke fortsette med. Men om det er slik, vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå